Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój
Chiński gigant zrezygnował z rozwoju własnej platformy przeznaczonej do wirtualnej rzeczywistości. Wśród przyczyn wyróżnia się wysoki koszt projektowania sprzętu VR i niską liczbę gier oraz aplikacji.

Nie tylko Microsoft odpuścił prace nad wirtualną rzeczywistością. Do tej grupy dołączył również chiński Tencent posiadający udziały w m.in. Riot Games czy Epic Games.
Tencent rezygnuje z VR
Wirtualna rzeczywistość okazuje się nieopłacalnym interesem. Zespół Tencentu złożony z prawie 300 osób miał pracować nad oprogramowaniem i sprzętem przeznaczonym dla technologii VR, ale przedsiębiorstwo zmieniło kurs działania. Winę ponosi wielkość ponoszonych inwestycji potrzebnych do stworzenia takiego zestawu wraz z trudnym do osiągnięcia szybkim zwrotem tych kosztów. Ponadto nowa platforma cierpiałaby na brak gier i innych aplikacji użytkowych.

Na podstawie szacunków rentowność sprzętu VR Tencentu miała zostać osiągnięta dopiero w 2027 r. W planach był min. ręczny kontroler w kształcie pierścienia. Sama platforma miała być oparta na koncepcji metaverse – wirtualnych światów.
Tencent zmienia kierunek
Według chińskich doniesień członkowie zespołu będący odpowiedzialni za ten projekt otrzymali wiadomość, iż mają dwa miesiące na znalezienie innych zajęć wewnątrz firmy bądź poza nią. Jednak gigant technologiczny zaprzeczył i przekazał agencji Reutera, iż wspomniana grupa nie została rozwiązana. Przedsiębiorstwo twierdzi, że dokonuje korekt w załogach ze względu na zmiany w planach rozwoju sprzętu.
W istocie Tencent miał zamiar zakupić producenta telefonów przeznaczonych do gier – Black Sharka. Niemniej z transakcji się wycofano z powodu obrania nowej strategii i potrzeby spełnienia szeregu regulacji w ramach kontroli przeprowadzanej przez rząd w Pekinie.
Może Cię zainteresować:
- Microsoft kończy z wirtualną rzeczywistością i zwalnia ludzi
- Przedsprzedaż PlayStation VR2 ponoć rozczarowuje [Aktualizacja: Sony zaprzecza]
- gadżety
- tech
- wirtualna rzeczywistość
- Tencent
Komentarze czytelników
kilotrzy Centurion
i dobrze bo to padnie po raz kolejny. Tak samo było z 3d
Wronski Senator

Wirtualna rzeczywistość okazuje się nieopłacalnym interesem
Lepiej bym tego nie ujal
Gradomir Legionista
No to może ja też pozwolę sobie na wypowiedź, gdyż jestem osobą, która z VR ma do czynienia od wielu lat:
Nie wiem, czy VR jest przyszłością i czy się utrzyma. Moim skromnym zdaniem na dzień dzisiejszy VR na pewno się sprawdza, jako narzędzie pomagające inżynierom, projektantom wszelakiego rodzaju i małej części graczy. Dlaczego gracze się nie rzucają tłumami na te urządzenia? Dwa powody i to całkiem duże powody:
-Mało konkretnych tytułów dla graczy, przez co zainteresowanie małe.
- Doniesienia od tych co mają już VR, że są męczące. Pominmy już kwestie nudności i zawrotów głowy u małego procenta użytkowników. VR na dzień dzisiejszy jest strasznie meczacy. Oczy dostają po dupie, błędnik dostaje po dupie, głową się w tym poci. Pierwsze godziny z tym urządzeniem potrafią odstraszyc wiele osób.
Z cenami już nie ma takiej tragedii, bo Quest jest fajna, budżetowa opcja i cały czas to tanieje, ale jak nie rozwiążą tych dwóch problemów, to będzie ciężko z tym, żeby te urządzenia zdobyły popularność taka, że będą w co trzecim domu.
HETRIX22 Legend

To zobaczymy za 5 lat czy cokolwiek się zmieni bo 5 lat temu tak samo mówiliście, że to przyszłość. Co do jednego się pomyliłem VR nie umrze nigdy, będzie po prostu gadżetem jak kierownica do komputera, która pomimo bardzo małego rynku gier wyścigowych sprzedaje się świetnie i już z rynku raczej nie zniknie całkowicie. Podsumowując czy kierownice, joysticki i VR to rewolucja w gamingu? No chyba nie.
Qverty Legend

Widząc tytuł odrazu wiedziałem, że znajdę tutaj Hydro który się zesra na żółto byleby każdemu udowodnić jaki VR jest świetny i że to przyszłość gamingu xDDDD