Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój

Chiński gigant zrezygnował z rozwoju własnej platformy przeznaczonej do wirtualnej rzeczywistości. Wśród przyczyn wyróżnia się wysoki koszt projektowania sprzętu VR i niską liczbę gier oraz aplikacji.

futurebeat.pl

Damian Miśta

Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój, źródło grafiki: Unsplash | Jessica Lewis..
Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój Źródło: Unsplash | Jessica Lewis..

Nie tylko Microsoft odpuścił prace nad wirtualną rzeczywistością. Do tej grupy dołączył również chiński Tencent posiadający udziały w m.in. Riot Games czy Epic Games.

Tencent rezygnuje z VR

Wirtualna rzeczywistość okazuje się nieopłacalnym interesem. Zespół Tencentu złożony z prawie 300 osób miał pracować nad oprogramowaniem i sprzętem przeznaczonym dla technologii VR, ale przedsiębiorstwo zmieniło kurs działania. Winę ponosi wielkość ponoszonych inwestycji potrzebnych do stworzenia takiego zestawu wraz z trudnym do osiągnięcia szybkim zwrotem tych kosztów. Ponadto nowa platforma cierpiałaby na brak gier i innych aplikacji użytkowych.

Gigant technologiczny twierdzi, że VR nie ma sensu, porzuca rozwój - ilustracja #1
Wirtualna rzeczywistość przechodzi kryzys. Źródło: Unsplash | Lucrezia Carnelos.

Na podstawie szacunków rentowność sprzętu VR Tencentu miała zostać osiągnięta dopiero w 2027 r. W planach był min. ręczny kontroler w kształcie pierścienia. Sama platforma miała być oparta na koncepcji metaverse – wirtualnych światów.

Tencent zmienia kierunek

Według chińskich doniesień członkowie zespołu będący odpowiedzialni za ten projekt otrzymali wiadomość, iż mają dwa miesiące na znalezienie innych zajęć wewnątrz firmy bądź poza nią. Jednak gigant technologiczny zaprzeczył i przekazał agencji Reutera, iż wspomniana grupa nie została rozwiązana. Przedsiębiorstwo twierdzi, że dokonuje korekt w załogach ze względu na zmiany w planach rozwoju sprzętu.

W istocie Tencent miał zamiar zakupić producenta telefonów przeznaczonych do gier – Black Sharka. Niemniej z transakcji się wycofano z powodu obrania nowej strategii i potrzeby spełnienia szeregu regulacji w ramach kontroli przeprowadzanej przez rząd w Pekinie.

Podobało się?

27

Damian Miśta

Autor: Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2023-02-19
16:19

kilotrzy Centurion

i dobrze bo to padnie po raz kolejny. Tak samo było z 3d

Komentarz: kilotrzy
2023-02-20
09:00

Wronski Senator

Wronski
😁

Wirtualna rzeczywistość okazuje się nieopłacalnym interesem

Lepiej bym tego nie ujal

Komentarz: Wronski
2023-02-20
09:27

Gradomir Legionista

No to może ja też pozwolę sobie na wypowiedź, gdyż jestem osobą, która z VR ma do czynienia od wielu lat:
Nie wiem, czy VR jest przyszłością i czy się utrzyma. Moim skromnym zdaniem na dzień dzisiejszy VR na pewno się sprawdza, jako narzędzie pomagające inżynierom, projektantom wszelakiego rodzaju i małej części graczy. Dlaczego gracze się nie rzucają tłumami na te urządzenia? Dwa powody i to całkiem duże powody:
-Mało konkretnych tytułów dla graczy, przez co zainteresowanie małe.
- Doniesienia od tych co mają już VR, że są męczące. Pominmy już kwestie nudności i zawrotów głowy u małego procenta użytkowników. VR na dzień dzisiejszy jest strasznie meczacy. Oczy dostają po dupie, błędnik dostaje po dupie, głową się w tym poci. Pierwsze godziny z tym urządzeniem potrafią odstraszyc wiele osób.
Z cenami już nie ma takiej tragedii, bo Quest jest fajna, budżetowa opcja i cały czas to tanieje, ale jak nie rozwiążą tych dwóch problemów, to będzie ciężko z tym, żeby te urządzenia zdobyły popularność taka, że będą w co trzecim domu.

Komentarz: Gradomir
2023-02-20
10:19

HETRIX22 Legend

HETRIX22

To zobaczymy za 5 lat czy cokolwiek się zmieni bo 5 lat temu tak samo mówiliście, że to przyszłość. Co do jednego się pomyliłem VR nie umrze nigdy, będzie po prostu gadżetem jak kierownica do komputera, która pomimo bardzo małego rynku gier wyścigowych sprzedaje się świetnie i już z rynku raczej nie zniknie całkowicie. Podsumowując czy kierownice, joysticki i VR to rewolucja w gamingu? No chyba nie.

Komentarz: HETRIX22
2023-02-20
10:23

Qverty Legend

Qverty
😂

Widząc tytuł odrazu wiedziałem, że znajdę tutaj Hydro który się zesra na żółto byleby każdemu udowodnić jaki VR jest świetny i że to przyszłość gamingu xDDDD

Komentarz: Qverty

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl