Europa Universalis 5 skorzystała na problemach Imperator: Rome. Twórcy wskazali dwa główne obszary do poprawy
Tak pomijajac EU5, chciałbym, żeby Paradox zrobił nową strategię w czasach zimnej wojny.
Nie wiem czy tutaj jest wystarczająco dużo unikatowości by to zagospodarować ponad to co oferują mody do HOI 4. W zasadzie poza elementami związanymi z dyplomacją ciężko coś wskazać co miałoby być unikatowe.
Victoria stawia na rewolucję gospodarczą i społeczną, CK na roleplay i oddanie intryg dworskich, EU na powstawanie imperiów i eksplorację, HOI 4 na prowadzenie złożonych działań wojennych, głównie na logistykę. Co tutaj miałoby być wyróżnikiem? Już Imperator Rome miał problem znaleźć swoją niszę bo robił wrażenie czegoś pomiędzy CK2 a EU 4.
Daliby radę coś wymyślić. Atom, szpiegowanie, propaganda, sojusze wojskowe, podbój kosmosu, itp.
Zimna wojna jak zimna wojna, dziwi mnie, że o czasach współczesnych jeszcze żadnej strategii nie zrobili. Wielu próbowało, ale im rzeczywiście mogłoby się to udać.
No ja się nie mogę już doczekać.
Choć na moim już jednak 7 letnim PC pewnie będzie to chrupać. Choć z drugiej stroni V3 i CK3 działają lepiej od starszych produkcji studia (HOI 4 czy Stellaris)
Mam podobnie, ale powinno być ok, tylko pytanie, na ile przyłożą się do optymalizacji.
HOI czy Stellaris działał na Clausewitzu 1, od Imperatora wszystkie gry wychodzą na drugiej wersji silnika, dlatego czujemy poprawę. Dokładnie chodzi o usprawnienia optymalizacyjne dzięki współdzielonej bibliotece Jomini. Także raczej wygląda na to, że gra będzie chodzić podobnie jak Vic3. Moja wątpliwość leży raczej w tym, czy zdążą na premierę ją optymalizacyjnie połatać. Ale z tego co czytałem, Johan wspominał, że wiedzą o tym i teraz właśnie na tym aspekcie się skupiają.
Szkoda, że Imperatora zepsuli, bo przecież z tej gry też dało się zrobić naprawdę porządną produkcję. To mogła być naprawdę dobra mieszanka rozwiązań z CK i EU. Z tego co wiem gra była chyba trochę naprawiana, ale nie wiem, czy udało się ją doprowadzić do dobrego stanu.
Ogólnie wersja obecna z tym jedynym DLC mechanicznym jest ok. Dużo lepsza niż gra na premierę, ale nie wybitna. Największym problemem jest miałki endgame oraz fakt, że ciekawie gra się raptem garstką nacji (gra barbarzyńcami jest strasznie nudna).
Tak wiec jak uda się wyrwać za grosze (zdarzały się promocja na grę + DLC poniżej 50zł) tp spoko bo gra ię przyjemnie, ale na duże replaybility jak w ich bardziej udanych tytułach nie ma co liczyć.
Wersja 2.0.3 była wyśmienita, mocno pozmieniana od momentu premiery. Niektórzy starzy wyjadacze EUIV mówią, że zaimplementowane mechaniki, balans itd sprawiają, że Imperator JEST najlepszy ze wszystkich gier PDX. Niestety, po pierwotnym słaby odbiorze, ludzie nie dali jej już szans. Szybko spadła poniżej 1k średniej dziennej ilości graczy, co przełożyło się na zatrzymanie przez PDX rozwoju gry.
Na moje to ich do tej pory największy błąd. Rozumiem, że pewnie marketingowo było ciężko ją podnieść, ale pamiętam, że pierwszy raz zacząłem się zastanawiać, czy jest sens kupować od nich gry na premierę lub krótko po premierze, bo zacząłem wątpić, czy będzie dla tej gry wsparcie. To samo z DLC itd. Ale nawet z wersją 1.0 czy do momentu 2.0 nie była taką złą. Była pusta, ale która gra PDX nie jest pusta na początku?
Serio, cholernie szkoda mi Imperatora, bo jeden z moich ulubionych okresów, a wrzucenie ją w epokę hellenistyczną było cudnym zagraniem. Szkoda. Mam tylko nadzieję, że Johan powróci do niej po EU5, więc pewnie możemy spodziewać się drugiej części za 8-10 lat. Chyba, że zespół odpowiedzialny za patch 2.0, czyli ekipa Petera Nicholsona po cichu zabrała się za dwójkę... no to byłaby bajka. Moje marzenie.
Chciałbym wierzyć, że gra będzie w dobrym stanie, ale niestety rozsądek nakazuje dystans.
Ciekawi mnie kiedy wyjdzie, na Steamie już jest "wkrótce dostępne", to pewnie gdzieś w okresie koniec czerwca lub wrzesień - październik. Wolałbym jednak aby zdecydowali się na np 2 publiczne bety lub roczny Early Access, ale wątpię że to zrobią.