Europa Universalis 5 nie będzie zwykłą kontynuacją. Przypomina płytę z największymi hitami z najnowszych strategii Paradoxu
Fajnie, że rozbudowują ale gorzej jak to pójdzie w drugą stroną i zrobią mega ciężką grę do ogarnięcia. EU IV ma trudny próg wejścia dla nowych graczy, a przecież wiele mechanik jest bardzo prostych.
Wczoraj grałem w HoI IV i po tak długim czasie jak ta gra się rozrosła trochę mnie przestraszyło bo doszło wiele nowych mechanik i kilka godzin zajęło mi studiowanie oraz sprawdzanie tego w grze.
Dlatego mam nadzieję, że dobrze zadziała selektywna automatyzacja - typu automat ogarnie handel, wojnę czy dyplomację, a gracz wybierze pole którym chce się zająć. Coś dla mikrujących, coś dla mniej zaangażowanych.
raczej bym się nie martwił o stopień skomplikowania. na premierę z połowa mechanik będzie wypatroszona, zeby opchnać później jako lice service DLC.. więc będzie czas by wszystko na spokojnie sobie oswoić.
Ja tam liczę na to że ilość opcji, tabelek, kombinacji, zależności, technik, liczb, okienek, rubryczek, wydarzeń będzie przyjemnie przytłaczająca ^ _ ^
Za to właśnie cenię serię. Ma być ciężko! Wtedy zwycięstwo smakuje najlepiej.
Połączenie mechanik gospodarczych z V3, prowadzenia polityki i działań wojennych z EU4 oraz "simowe" podejście do władców to chyba mokry sen każdego fana serii.
Uważam że gra będzie warta każdej złotówki. W takim CK3 mam już nabombane ponad 700h. Patrząc ile już wydałem na tytuł to wychodzi niecała złotówka za godzinę grania. Co jest świetnym wynikiem w porównaniu do wielu innych tytułów gdzie średnio płaci się 2-3 zł za godzinkę spędzoną w grze (tak XD każdy ma swój sposób na wycenianie gier XD)
Nie wiem... poczekamy, zobaczymy. Mam tysiące godzin nabite w grach PDX, ale pierwszy raz poczekam za zakupem.
Tak jak ktoś wspomniał, gra BĘDZIE okrojona, niezależnie co tam mówią, elaboraty piszą w DD i się chwalą, bo musi być miejsce na DLC, taki mają model biznesowy. Kropka. Gra BĘDZIE niedokończona, bo żadna, dosłownie żadna gra PDX nie była skończona na dzień premiery. Trzeba poczekaj z min rok, jak nie więcej.
Sam koncept, aby brać dobre mechaniki z poprzednich gier fajny, oby tylko nie skończyli jak IR (syndrom braku głównego wyróżnika), ale trzymam kciuki za sukces Johana i Tinto.
Zaskoczyły mnie jednak te wymagania... serio, i7-mka na minium?... a 14-ej generacji + karta RTX 3060Ti na rekomendowanych? Oszaleli?
Z tego co czytałem, to te rekomendowane wymagania są do 4K i 60FPSów, czyli może dla 0,05% graczy EU :)
Then we go to the recommended requirements, which were selected so you can experience the game in all of its glory, meaning average 60 FPS at 4K with ultra settings, which is why we´ve selected such high hardware requirements.
Żadna? No cóż chociażby EU IV czy Stellaris nie były "okrojone". Poogladaj materiały które zrobili twórcy dopuszczeni do bety i sam oceń a nie czyń założenia z góry trzy miesiące przed premierą.
No nie wiem najwyraźniej pamięć masz dobrą ale krótka. W Stellaris gracze skarżyli się na midgame że jest nużący a nie na lategame. Nie wiem dla mnie końcówka była fajna.
Vic 3 gospodarczo to co najwyżej średnia gra. Brak zapasów i drewniana logika zmiany sprzętu (nagle w 2 tygodnie 200 tys. pracowników przechodzi z kosy na traktory, mimo że te traktory zostały wynalezione 3 tyg. temu). System populacji też jest nijaki, mimo, że możecie mieć najlepszy standard życia to i tak imigracja ma za niski współczynnik, a co druga firma szuka ludzi. Całe szczęście w eu rozwój gospodarczy nie będzie wykładniczy i byc może będzie w tym wszystkim sens.
Takie zmiany technologiczne powinny w zasadzie działać jak instytucje w EU, jest miejsce "narodzin" i propagacja nowości po prowincjach.
Ciekawe, ale V3 też nie była projektowana przez Johana i Tinto, więc zakładam że różne pomysły zaimportowali, ale implementując po swojemu.