Blizzard lituje się nad graczami Diablo 4, wprowadzi ważną zmianę do sezonów

W ramach rozgrywek sezonowych w Diablo 4 jednak nie będziemy musieli „robić tego wszystkiego od nowa”. Blizzard najwyraźniej zlitował się nad graczami.

Hubert Śledziewski

Blizzard lituje się nad graczami Diablo 4, wprowadzi ważną zmianę do sezonów, źródło grafiki: Blizzard Entertainment..
Blizzard lituje się nad graczami Diablo 4, wprowadzi ważną zmianę do sezonów Źródło: Blizzard Entertainment..

Pisząc o streamie Campfire Chat (patrz wideo poniżej), podczas którego twórcy Diablo IV omawiali zmiany i nowości czekające grę w najbliższym czasie, wspomnieliśmy o nadchodzącym „dużym, prawdziwym patchu” oraz uprzyjemnianiu endgame’u. Do poruszenia została jeszcze kwestia rozgrywek sezonowych, które w szczególności mogą interesować społeczność.

Kilka dni temu informowaliśmy Was o obawach dręczących jej członków w związku z pierwszym sezonem, mającym wystartować w drugiej połowie lipca. W dużym skrócie:

  1. fani obawiali się, że będą musieli powtarzać wiele dość nudnych aktywności, które już raz wykonali w trakcie „normalnej” zabawy;
  2. niektórzy sygnalizowali wręcz, iż taka konieczność zniechęci ich do rozgrywek sezonowych.

Odsłonięta mapa

Trudno stwierdzić, czy Blizzard wsłuchał się w głos społeczności i „zlitował” nad nią, czy może od początku nie miał aż tak drastycznych planów. Tak czy inaczej, we fragmencie powyższego zapisu rozpoczynającym się od 57:50 dowiedzieliśmy się, że sezony w Diablo IV będą znacznie łaskawsze, niż się do tej pory wydawało.

  1. Przede wszystkim gracze wejdą w sezon z mapą odkrytą w takim stopniu, w jakim do tej pory udało im się ją poznać – innymi słowy, obszary odwiedzone w normalnej rozgrywce nie będą zakryte mgłą wojny.
  2. Co jednak istotne, konieczne okaże się ponowne aktywowanie teleportów w ludzkich enklawach – zapewni to zarówno doświadczenie, jak i reputację.

Co z reputacją?

Czy to oznacza, że tę ostatnią będzie trzeba zdobywać od nowa? Tak, ale:

  1. zostaną zachowane wszelkie premie, które za nią otrzymaliśmy w poszczególnych regionach – punkty umiejętności, ładunki mikstury leczniczej, punkty mistrzowskie etc. – i odblokowywanie ich po raz kolejny nie okaże się konieczne;
  2. to samo tyczy się bonusów zapewnianych przez ołtarze Lilith – niemniej wciąż będzie można wejść z nimi w interakcję, by zdobyć doświadczenie i reputację (ikony tych, które aktywowaliśmy w trakcie normalnej rozgrywki, nie znikną z mapy, co znacząco ułatwi sprawę);
  3. ponadto reputacji nie przyjdzie nam zdobywać całkowicie od zera, np. będziemy zaczynać zabawę z tą, którą powinniśmy otrzymać za odkrywanie poszczególnych regionów (o ile zostały one wcześniej odsłonięte, rzecz jasna).

Szybsza rozgrywka

Czeka nas zatem zdobywanie reputacji, ale niejako dla niej samej – przy okazji rozwijania postaci sezonowej.

  1. To powinno przebiegać dość sprawnie, biorąc pod uwag wymienione wyżej bonusy…
  2. …a także możliwość pominięcia kampanii fabularnej – o której wiemy od dawna – oraz fakt, że od początku będziemy mogli korzystać z wierzchowca.
  3. Co więcej, da się wykonywać zadania poboczne, które są całkiem niezłym źródłem doświadczenia.

W zasadzie jedyną niewiadomą jest ewentualny dostęp do odblokowanych wcześniej aspektów w kodeksie mocy. Jednak nawet jeśli konieczne okaże się zdobywanie ich od nowa, z dostępem do wszystkich lochów i wierzchowca skompletowanie tych odpowiednich dla naszej klasy i „buildu” postaci nie powinno zająć zbyt dużo czasu.

  1. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  2. Diablo 4 – poradnik do gry
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

16

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl