Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2013, 10:25

autor: Adrian Werner

DayZ - nowy filmik pokazuje ulepszenia interfejsu i sztucznej inteligencji

Studio Bohemia Interactive opublikowały nowy dziennik dewelopera dokumentujący produkcję komercyjnej wersji DayZ. Omówione zostały m.in. ulepszenia interfejsu, sztucznej inteligencji i systemu ekwipunku. Tekstowi towarzyszył ponad 20 minutowy zapis rozgrywki.

Wciąż nie możemy doczekać się premiery komercyjnej wersji DayZ. Studio Bohemia Interactive stara się chociaż częściowo wynagrodzić to fanom poprzez wypuszczanie kolejnych odcinków dziennika dewelopera. Najnowszy z nich omawia m.in. zmiany w interfejsie, systemie ekwipunku oraz module sztucznej inteligencji. Tekstowi towarzyszył filmik prezentujący większość z tych elementów w akcji.

W porównaniu z modem jedną z największych zmian będzie nowy interfejs użytkownika. Poza wygodniejszą obsługą umożliwi on łatwe tworzenie przedmiotów, wymianę ubrań, śledzenie zużycia ekwipunku i modyfikowanie uzbrojenia. W filmiku nie pokazano szczegółów systemu rzemiosła, gdyż twórcy nie są jeszcze gotowi zdradzić jego szczegółów. Obiecują jednak, że nastąpi to już wkrótce. Na razie ograniczają się do stwierdzenia, że wprowadzone przez nich rozwiązania zaoferują znacznie więcej opcji i głębi niż typowe systemy tego typu.

Ulepszona sztuczna inteligencja zombiaków ma uczynić je bardziej niebezpiecznymi. - DayZ - nowy filmik pokazuje ulepszenia interfejsu i sztucznej inteligencji  - wiadomość - 2013-03-10
Ulepszona sztuczna inteligencja zombiaków ma uczynić je bardziej niebezpiecznymi.

Kolejną zmianą będzie ulepszona sztuczna inteligencja zombiaków. Na filmiku możemy obejrzeć pierwsze tego rezultaty. Teraz żywe trypy znacznie skuteczniej poruszają się po otoczeniu. Dzięki temu ich tempo biegu mogło zostać zmniejszone do tego samego poziomu, którym dysponują gracze i nie odbyło się to kosztem poziomu trudności. Ponadto zapełnianiem map zombiakami zajmie się serwer, a nie klient gry, co utrudni stosowanie oszustw. Ponadto, umożliwi to generowanie hord martwaków, które będą swobodnie migrowały po świecie gry w poszukiwaniu pożywienia.

Znacznemu rozbudowaniu ulegnie również system zdrowia postaci. Poza utratą krwi symulować on będzie ogólny stan zdrowia i poziom przytomności. Co więcej, ma on śledzić spożywane przez graczy jedzenie i zła dieta odbije się niekorzystnie na kondycji bohaterów. Wszystko to ma sprawić, że przeżycie stanie się jeszcze trudniejsze i wymagać będzie dobrego planowania. Wzrośnie też znaczenie graczy specjalizujących się w medycynie.

Ponadto w szybkim tempie twórcy rozbudowują samo Cherno. Niedawno dodano dwie nowe wioski, a teraz autorzy zajmują się poszerzaniem północnej części mapy. Ciekawe zmiany szykują się również w mechanizmach odnajdywania i zużywania przedmiotów. Dzięki nim trzeba będzie przeszukiwać m.in. wnętrza pojazdów oraz przestrzenie między meblami. Ponadto, niektóre przedmioty pozostawią po wykorzystaniu śmieci. W rezultacie inni gracze będą mogli nas tropić np. odnajdując porzucone puste puszki po fasoli.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej