Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu
Wiadomość gry 1 minuta temu autor: Jakub Mirowski
Ale mam wyczucie :)
Cyberpunk 2077 bez ray tracingu to jak rower bez kół.
To było do przewidzenia i zazdroszczę osobom które mają mocne kompy gdzie uda im się utrzymać 60 klatek z włączoną tą opcją. Miasto z ray tracingiem musi wyglądać fenomenalnie szkoda że tak mało osób się o tym przekona. Kosmiczna technologia dla kosmicznej gry :)
Tajemnica wyjaśniona: 2077 w tytule to data wypuszczenia pierwszego komputera, który będzie w stanie uciągnąć Cyberpunka z włączonym ray tracingiem w 4K w 60 klatkach na sekundę.
To se poczekamy :)
Do roku 2077 ray tracing będzie standardem w grach, a kto wie jakie jeszcze wodotryski szykuje dla nas przyszłość :)
Na ale na razie to raczej większość z nas może sobie co najwyżej popatrzeć na ładne obrazki z tej gry lub oglądać youtuberów, którzy posiadają kosmiczny sprzęt, aby zobaczyć jak to wygląda w akcji.
Spójrz na grafikę 20 lat temu, a my gadamy o grafice za prawie 60 lat? XD gry komputerowe mogą być przeżytkiem wtedy, a np coś w stylu właśnie jak w jakimś future punku, zamkniesz oczy i nagle Twój mózg będzie myślał że jest w zupełnie innym miejscu, VR bez urządzeń ;) może może.. a może nie będzie nikogo na Ziemi lub w ogóle wszyscy zginiemy bo nie zdążymy z kolonizacją, a tutaj przestanie dać się żyć bo któreś państwo coś odwali, lub metro 2033 stanie się naprawdę ;p w co ja brnę.
Nikt nie każe nam grać to na bentleyach bo nie każdego stać na bentleya (albo "stać", bo kredyt łatwo dostać, ale wtedy jest to głupie by się zadłużać (lub zerować oszczędności) i biednieć na zawołanie), ale to nie znaczy że nie ujedziemy na toyocie ;)
Bo niby w Polsce a tym bardziej na świecie mało osób ma serię 2xxx ? ;) dodatkowo za rok jeszcze bedzie wiecej. Poza tym z samego hof futuremarka widac ze taki osob sa dziesiatki tysiace a ty piszesz o jakis randomach z youtuba ktorzy maja midendy. Ciekawe kto kupił te kilka tysiecy kart nv 2xxx w Polsce pewnie rosjanie na zakupach ;)
Zobacz na wykres steam kto co ma jaką kartę graficzną.
Jeżeli RTX 2080 będzie miał 5% będzie super bo jak na razie jest zaledwie 0,64%.
htt ps://store . steampowered. com/hwsurvey/videocard/
Powinni dać wszystkie efekty RT możliwe do włączenia na raz, oczywiście żadna obecna karta rtx już tego nigdy nie odpali płynnie, ale za parę lat będzie wypas, powinni też dawać możliwość regulacji promieni na piksel, będzie można podnieść za parę lat.
Obecnie rt i tak jest już martwy na pierwszej serii RTX, bo nie są nawet w stanie uciągnąć jednocześnie 2 efektów, więc jak tylko wyjdą lepsze wersje, a wyjdą, te idą na śmietol.
Dlatego trzeba czekać na kolejną generację kart graficznych wtedy będą lepiej sobie radziły z Ray Tracingiem niż pierwsza generacja. To tak jak z samochodami można kupić Golfa 1 albo Golfa 8. Między nimi jest kolosalna różnica technologiczna. A przy trzeciej lub piątej generacji kart z ray tracingiem to ta technologia będzie już w kartach po 500zł :)
Oby tylko maksymalnie zżerało moc komputerów. Liczę na prawdziwego next gena
Jak w WD Legion tak i tutaj mam nadzieję że nie będą musieli bardzo przycinać grafiki żeby RTXy z załączonym RT mogły w fullhd utrzymać te 50-60 fps.
Nie porównuj tej szmiry do gry nowej generacji, bo to jakieś 10 lat przepaści.
Na obie gry czekam równie mocno. Może dla ciebie to jest szmira, mam to gdzieś...
Hydro2 10 lat przepaści ? Zdziwisz się ale nie ma tu żadnej przepaści patrząc na te screeny wyżej. Hypujesz się tak na wszystko ? Zaczynając od gier 2/10 ? ;]
Wystarczy, że znam poprzednie części. Np GTA zjada to coś na śniadanie bez popitki, a CP zjada GTA na deser. Stąd moje zdanie.
Renderki fajne na screenach, ale grafa poki co na starych juz gameplayach wcale nie wyprzedzala obecnych czasow, troszke jak z Wieśkiem, na zajawkach bylo super, a potem po prostu okej. RT moze cos poprawi, na pewno spadki FPSow, a nad tym musza Redzi hardkorowo pracowac do premiery - optymalizacja
Redzi akurat standardów w grafie nie wyznaczali. Ich gry są wizualnie solidne i zrobione na wysokim poziomie w innych względach. Odbicia raytracingowe na 100% dadzą sporo w grze gdzie pełno mamy wypolerowanych powierzchni, kolorowych neoników.
Ok fajnie ze robimy grę na poziomie światowym , ale niektórzy już oceniają ta grę po newsach, no cieszę się ze będzie gra na poziomie call of duty jeżeli chodzi hype , promocje , i zaangażowanie itp ( nie biorę pod uwagę jakość ) gdyż gry nie ma , ale nikogo nie będę obrażał jak powie ze gra go nie obchodzi lub nie ma jeszcze pre orderu
Do zrobienia screena 1 fps w zupełności wystarczy :)
No i świetnie! Sceptycznie byłem nastawiony do tej technologii, ale ostatnio jak zagrałem w Tomb Raider to zdecydowałem się, że wolę ten efekt ponad fps.
W 1440p na ultra
bez RT ~130 fps
z RT ~90fps (czasem chrupnie bardziej w dół)
Więc mając monitor 144Hz taki drop fps trochę odbiera z płynności, ale efekt przynajmniej w Tomb Raider jest nieziemski, a jest to gra dosyć eksploracyjna więc jest na co popatrzeć :)
Liczę, że ta technologia stanie się standardem, bo serio może coś zmienić w tej skamieniałej grafice od lat.
W świecie cyberpunkowym takie świecidełka mają większy sens w prezentacji i przekoloryzowaniu świata.
No to git. Teraz tylko jeszcze trzeba zaoszczędzić w ekspresowym tempie na nową kartę xD
Jak do tego czasu wyjdzie seria RTXów 3000 w 7 nm, to może być naprawdę fajnie. : >
W takim razie pytanie do speca. Czy to znaczy, że Ray Tracing w CP2077, będzie możliwy tylko na kartach nVdii, pomimo tego, że karty AMD również obsługują ray tracing? Pytam ponieważ chcę zaplanować konfigurację pod CP.
Póki co nastaw się na kartę od Nvidii, do czasu premiery jest sporo czasu i na pewno szersze info się pojawi na ten temat.
Ja planuję może pod koniec roku, albo na początku następnego kupić Super RTX 2080. Chyba że oferta AMD będzie lepsza, ale sądzę że zostanę przy zielonych.
@AIDIDPl, ok dzięki. Też biorę pod uwagę tę kartę, jednak jestem ciekawy czy procesor Ryzen ograniczałby w jakiś sposób osiągi karty od zielonych (lub raczej nie wykorzystywałby w pełni potencjału w porównaniu do Intela) . Ale racja jeszcze pół roku zanim się będzie można zbroić. Mam nadzieję, tylko że ceny kart nie skoczą przez te masowe zbrojenia.
Jak to będzie górna półka nowych Ryzenów, tak jak ja planuję 3900x, to jestem niemal pewny że nie, procesor nie powinien ograniczać karty.
W takim razie życzę tego Tobie i mnie, żeby tak było, bo na ten moment planuję te same komponenty. Dzięki, pozdrawiam.
Jestem ciekaw czy będzie możliwe granie w 4K max detale z włączonym RT przy 50-60 klatkach. Karmię się nadzieją. Jest to w ogóle możliwe w jakiejkolwiek obecnie grze?
Nie. Raytracing to raytracing. Odbicia swoje zjadają i tak na obecnej generacji jest 1ray na pixel i gorzej się nie da ;].
A zamknięcie środowiska? Cienie? Ray tracig to nie tylko odbicia, to stymulowanie fizyki jakim jest światło, jak się zachowuje i wszystko co z tym związane.
Póki co w grach rozbili to na kilka części i i w danym tytule skupiają się tylko na danym aspekcie. Trudno powiedzieć co dokładnie będzie zawierał RT w CP2077 ale najprawdopodobniej odbicia.
Dawidv - oczywiście np. w Shadow of the Tomb Raider w 2x2080TI lub 2xTRX spokojnie 60+fps, w innych grach z RT niestety już nie chyba że użyjemy DLSS ponieważ w DX12 najczęściej nie działa multiGPU
https://www.youtube.com/watch?v=APkDF7rAs_c
Jak już to nie jest zaimplementowane multiGPU, nie działać to może sli ewentualnie.
Po za tym to jeden efekt, efekt marny, a przy kilku karta leży.
Raytrace’owe odbicia jedzą sporo więcej niż cienie ;]. A takich w cyberpunku nie będzie brakować i będą bardziej obciążać cpu i gpu vs taki bf5 przez ich ilość.
Co? Przecież mamy RTX'a 2080...