Counter Strike 2 wesprze funkcję dostępną dla posiadaczy kart graficznych Nvidia. Tym samym strzelanka Valve dołączy do szerokiego grona shooterów obsługujących tę technologię.
Transformacja CSGO w Counter-Strike’a 2 wiąże się ze znacznym skokiem technologicznym – zarówno pod względem grafiki (odświeżenie map), jak i płynności rozgrywki, która ulegnie poprawie dzięki dobrodziejstwom silnika Source 2.
Na responsywność CS 2 może wpłynąć też jeszcze jeden czynnik, dostępny dla posiadaczy kart graficznych Nvidii – do gry zostanie bowiem wprowadzona obsługa funkcji Nvidia Reflex.
Nvidia Reflex to technologia pozwalająca na zmniejszenie opóźnień pomiędzy reakcją gracza a faktycznymi wydarzeniami dziejącymi się na ekranie. CSGO do tej pory był najbardziej popularną sieciową strzelanką, która nie obsługiwała tej technologii. Po przejściu na CS 2 ta sytuacja ma się zmienić.
Na obsługę Nvidia Reflex będą mogli sobie pozwolić posiadacze kart GeForce GTX 900 i lepszych. Zdaniem autorów tej funkcji, największą poprawę zaobserwują gracze korzystający właśnie z nieco starszych konfiguracji graficznych. Wedle tych zapewnień, Nvidia Reflex może zmniejszyć systemowe opóźnienia nawet o 35%.
Jak widać na powyższej grafice, latencja przy starszych układach graficznych może zostać zmniejszona w znacznym stopniu – tutaj na przykładzie GTX 1060 z procesorem i9-12900K. Póki co te dane dotyczą tylko bety CS 2, jak funkcja będzie się sprawować w pełnej wersji gry, przekonamy się latem.
Counter-Strike 2 będzie kolejną popularną strzelanką z obsługą Nvidia Reflex. Do tej pory z tych rozwiązań korzystają m.in. Valorant, Warzone 2.0, Fortnite, Rainbow Six: Siege, czy Apex Legends.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Gracze CS2 są zirytowani, że konkurencyjna produkcja zgapiła mapę z ich gry
3

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.