Chatbot miał pomagać mieszkańcom Nowego Jorku. Zamiast tego podaje im błędne informacje

Czatbot MyCity w założeniach miał pomagać mieszkańcom Nowego Jorku oferując łatwy dostęp do informacji o mieście i prawach. Niestety, po pewnym czasie zaczął podawać fałszywe dane.

futurebeat.pl

Kamil Cuber

Chatbot miał pomagać mieszkańcom Nowego Jorku. Zamiast tego podaje im błędne informacje, źródło grafiki: Unsplash | Steve Johnson..
Chatbot miał pomagać mieszkańcom Nowego Jorku. Zamiast tego podaje im błędne informacje Źródło: Unsplash | Steve Johnson..

Sztuczna inteligencja rozwija się w niesamowitym tempie, a firmy zajmujące się jej obsługą starają się zaoferować użytkownikom jak najlepsze rozwiązania. Niestety, AI dalej musi mierzyć się z licznymi problemami. Jednym z nich jest podawanie przez nią fałszywych informacji. Mogły się o tym przekonać władze Nowego Jorku, które zdecydowały się udostępnić czatbota MyCity. Miał on w teorii oferować szyki dostęp do informacji o mieście i obowiązujących w nim zasadach. Jednak w praktyce okazało się, że część z nich była wymyślona przez bota.

Według raportu opublikowanego przez dziennik The Markup i organizację The City, czatbot MyCity podaje błędne informacje na temat niektórych dość podstawowych zasad panujących w mieście. Na przykład sztuczna inteligencja podawała fałszywe dane odnośnie wynagrodzeń oraz czasu pracy pracowników. Oprócz tego miała trudności z określeniem cen niektórych usług.

Jest to dość zaskakujące, biorąc pod uwagę, że czatbot może korzystać z ponad 2000 stron internetowych związanych z Nowym Jorkiem. Dodatkowo ma on dostęp do artykułów odnoszących się do prawa i przepisów obowiązujących w mieście.

Nie jest to jednak jedyny taki przypadek. W lutym, linie lotnicze Air Canada zostały zmuszone do usunięcia ze strony czatbota, który podawał klientom fałszywe informacje odnośnie zwrotów pieniędzy za bilety.

Biorąc pod uwagę doświadczenia z czatbotami, możemy spodziewać się, że dalej będą pojawiać się przypadki podawania fałszywych informacji przez sztuczną inteligencję. Twórcom ciężko jest wprowadzić zabezpieczenia, które mogłyby zapobiec temu w przyszłości. Dlatego niektórzy programiści decydują się na tworzenie mniejszych AI, stworzonych do pomocy przy konkretnych problemach, zamiast tworzyć czatboty oparte o duże modele językowe (LLM).

Podobało się?

0

Kamil Cuber

Autor: Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

„Różnica w jakości przypomina kanion”. Paweł Sasko eksperymentował z postaciami AI w grach i jest bardzo sceptyczny

Następny
„Różnica w jakości przypomina kanion”. Paweł Sasko eksperymentował z postaciami AI w grach i jest bardzo sceptyczny

Wiedźmin 4 i sequel Cyberpunka 2077 bez mikropłatności. CD Projekt postawił sprawę jasno, nie widzi na nie miejsca w grach single player

Poprzedni
Wiedźmin 4 i sequel Cyberpunka 2077 bez mikropłatności. CD Projekt postawił sprawę jasno, nie widzi na nie miejsca w grach single player

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl