Ta gra ma Denuvo, to juz jest red flag a poza tym rewolucji wielkiej w gameplayu' to raczej nie widze...
W piku ocena o 19 osiągnęła 35% pozytywnych opinii czyniąc ocenę skrajnie negatywna.
Wgl większość osób które komentowały zaraz po premierze chyba nie czytały ostatnich doniesień. Jasno z nich wynikało że nie warto kupować gry na premierę a najlepiej to się wstrzymać jak już kurz opadnie i cena spadnie poniżej 200zl
Nigdy nie warto kupować gry na premierę. A ci, którzy notorycznie kupują preordery powinni dostawać największe kaszany aż się nauczą.
Tak zła że kilkaset tys osób już kupiło.
Raczej sukces. 
Dla ludzi liczy się znany tytuł a nie jakość 
Ostatnio oglądałem streamera grającego w 4 i jakoś problemów nie widziałem, masz chujowy sprzęt? Nie graj I tyle
To jest generalnie doskonała rada. Im mniej ludzi będzie kupowało spieprzone produkcje tym mniej ich będzie, a twórcy zaczną się starać.
Napisane chamsko, ale jest w tym ziarno prawdy. Gra ma fatalną optymalizację, jednak na 5080 w 4K działa z FGx3 na maxa w 144FPS.
Uprzedzę że latency na OLEDzie z poprawnie skonfigurowanym Nvidia Reflex z 4x FG jest na GPU serii 5000 lepsze niż zwykły FGx2 na 4000, więc gra się przyjemnie.
Niestety widocznie Nvidia traktuję to nie jako reklamę optymalizacji a napędzanie sprzedaży GPU każdym kosztem.
Podawanie liczby klatek, z "oszukanymi" klatkami, to jak mierzenie czegoś od pleców ;)
Podajesz drugą najlepszą kartę Nvidii w tej generacji, która w 4K z DLSS Quality, czyli nie natywny 4K, ma problem, żeby utrzymać stabilne 60FPS w grze, która ma stylizowaną grafikę na komiksową, to nie jest dobra optymalizacja. Pewnie, że z generatorem klatek można przymknąć na to oko, chociaż dla mnie, żeby input lag był mały przy używaniu FG, to musi być ponad te 60FPS.
Rozumiem Twoje podejście, i również częściowo się z tym zgadzam. Zwłaszcza ze słabą optymalizacją i poleganiu na FG/DLSS jako baseline wydajności gry.
Natomiast pytanie do Ciebie, czy posiadasz GPU serii 50xx, najlepiej poziomu 5070ti w górę, żeby obiektywnie stwierdzić jak obecnie wygląda gra z MFG?
Grając w BL4 z FGx3 input lag jest spokojnie tak niski że bez problemu sadzę flickshoty snajperką. Na pewno nie jest to odpowiednie rozwiązanie do kompetetywnych FPSów, ale te z reguły produkowane są z wysoką liczbą klatek w domyśle, kosztem gorszej grafiki, małych zamkniętych map itp itd.
DLSS 4 Transformer natomiast to magia i już Balanced preset zwykle wygląda nieodróżnialnie od natywnego 4K, często z lepszym antialiasingiem, no i w praktyce darmowymi klatkami.
Nie bronię BL4, bo wielokrotnie powtarzałem że ma kompletnie spartaczoną optymalizację, ale jeśli chcemy być szczerzy, to bez DLSS+FG według instytutu danych z dupy 99% najnowszych gier nie daje radę przebijać bariery 60fps na high/ultra natywnie w 4K. Expedition 33, Alan Wake 2, AC Shadows, Oblivion Remaster i tak dalej.
Prawda jest taka, że jak chcesz mieć coś w najlepszej jakości, to płać i płacz. Przyszłośc na chwilę obecną to FG+DLSS, bo nikt nie jest w stanie zagrozić dominacji nvidii i zaproponować alternatywę. Natomiast jeśli to działa, (a wszystkie klatki są oszukane), to mnie to zupełnie nie interesuje w jaki sposób twórcy osiągają efekt płynnej rozgrywki.
Swoją drogą, co ma stylizacja grafiki do optymalizacji? GPU liczy efekty i pixele, a nie artstyle.
Aktualnie posiadam 5070Ti, wcześniej 4070Ti i dla mnie FG jest fajną technologią, żeby upłynnić obraz, zwłaszcza że mam monitor 240Hz, ale nie jest to też magiczny pstryczek, bo musi to być dobrze zaimplementowane w grze, niektóre gry przy włączonym FG mają problem z glitchami interfejsu, zwłaszcza jeśli zwiększamy ilość generowanych klatek do x4. W większości gier używam FGx2 i to mi wystarczy, przy takim FGx4 na myszce czuć troszkę to opóźnienie, na padzie spoko, do gier multiplayer FG nie włączam w ogóle, z wiadomych względów.
Borderlands 4 jest akurat taką grą, gdzie użycie FG nie powinno przeszkadzać, chociaż nie jest to rozwiązaniem problemu na stutter, ale to ogólna bolączka gier na UE5, z czasem może to poprawią, bo chyba każdy Borderlands technicznie kulał na premierę. Odnośnie stylizacji grafiki, to chodzi o to, że przy takiej grafice nie muszą stosować tylu efektów, by gra wyglądała bardziej fotorealistycznie, zrobią niektóre elementy z mniejsze ilości polygonów i też to będzie dobrze wyglądać przy takiej grafice.
Mam średni komputer: i5-13500, Radeon RX6700XT, 32 GB RAM. Gra w 1440p ani razu mi nie chrupnęła jak dotąd. Ale grałem dopiero 2,5 godziny. I to na linuxie, co zaburza pewnie obraz. W dodatku w trybie offline, bo nie wiem czemu miałbym grać online. Na razie jestem zadowolony. Nie rewolucja, ale nie rewolucji od Borderlandsów oczekuję.
Dostałem tę grę do karty graficznej. Fajna reklama nowego sprzętu wyszła xD
Dopiero dzisiaj pobieram i się zobaczy.
no niestety, optymalizacja jest rozczarowujaca.
gram na 4090 i w 4k, Very High, DLSS Quality gra nie trzyma stabilnych 60 klatek, bujajac sie od 50-60. niby nie brzmi to najgorzej, ale no kurde, gra (chyba) nie ma zadnej formy RT, a DLSS to jednak nadal upscaling.
a istnieje tez przeciez jeden stopien ustawien wyzej, "Badass"...
Na ile wiem, Lumen to dynamiczny system oświetlenia. Żeby móc go kompletnie wyłączyć, należałoby stworzyć całe cieniowanie gry kompletnie od zera. Byłoby to zajęcie wymagające kosmicznego nakładu pracy, prawdopodobnie wręcz nierealistyczne.
Niestety, takie ułatwienia dają twórcom możliwość przealokowania zasobów na inne aspekty gry, ale odbijają się zwykle na nas czkawką w postaci gorszej optymalizacji.
To teraz trzeba by sprawdzić czy PS5 i Xboxy mają Lumen na stałe w każdym trybie bo jeśli nie to znaczy, że technicznie jest to jak najbardziej możliwe do zrobienia aby go wyłączyć bo oświetlenie istnieje w tej grze. 
Czy Lumen jest na konsolach w B4 to nie wiem bo słyszałem różne plotki, że B4 nie ma na konsolach ani lumena ani nanite.
1. Początkowo wypuścili grę na Steam z błędem, przy którym większość graczy z prockiem od AMD nie mogło w ogóle odpalić gry. To też sprawiło, że sporo negatywnych się pojawiło. Patch wypuścili dosłownie do 40 min, ale nie każdy go widział, nie każdy mógł go pobrać, przez co sporo osób nie mogło grać.
2. Optymalizacja leży i bez wspomagaczy, to trudno grać komfortowo nawet na najmocniejszych konfiguracjach.
3. Gra lubi się wywalić z błędem UE5.
A co do nowości i zmian - są spore i gra się świetnie. Jeśli ktoś pisze, że to podrasowane B3, to mija się z prawdą.

Jak coś to jest spolszczenie do Bolderlandsa 3, wpiszecie w google to pierwszy link, ja tam z kupnem 4 poczekam na razie jak takie kwiatki, za to 3 czesc miałem kupioną po promocji kiedyś i tak leżała, teraz może warto odświeżyć.
Jeszcze nie dawno czytałem artykuł "Borderlands 4 jest warte 200 dolarów" xD
Nie dałbym 2 dolarów za tego optymalizacyjnego gniota, a ci frajerzy 200 by chcieli. UE5 to rak!  
Ograne mam póki co 6 godzin nic sie nie wysypuje natomiast optymalizacja faktycznie kuleje. Ryzen 9 7950x3d, 128gb ram , 7900 xtx 24gb na 4k, detale badass + TSR jest pomiędzy 40 a 55fps.
Unreal Engine i problemy z optymalizacją? No jak to?
Niestety Carmack już dawno nie pracuje w id i to widać. Silnik id Tech był jednym z najbardziej dopieszczonych silników, nadal w sumie jest, ale odkąd jak pozostali, wprowadzili ray traycing, to już nie jest tak kolorowo, zwłaszcza że nie da się go wyłączyć. W takim Doom Eternal, na słabym Steam Decku można było spokojnie osiągnąć ponad 60FPS, na niższych ustawieniach nawet 90FPS, tak przy Doom The Dark Ages gra ma problem żeby utrzymać 30FPS, ale wizualnie to nie jest aż taka przepaść.
Dlatego jestem tego samego zdania co deweloperzy DICE, którzy stwierdzili, że nie będą skupiać się na tym, żeby dodać RT do gry w ogóle. Jest to studio, które w sumie było jednym z prekursorów RT w grach, bo BFV dodawał DLSS1 i RT, włączenie RT poprawiało wizualnie tylko odbicia, ale zabijało wydajność i w sumie mamy to po dziś dzień, RT zabija wydajność w grach i robienie gry wyłącznie pod RT może dla dewelopera i wydawcy to oszczędność czasu, tak dla graczy, zwłaszcza ze słabszym sprzętem, to konieczność wymiany sprzętu lub odpuszczenie gry, wydawca zakłada że taki gracz wymieni sprzęt, a jeśli kupił i przekroczył czas na zwrot albo kupił kod w pudełku, to jego problem.
Dobra gdyby gra z kapci wywalała tym jak wygląda to rozumiem, ale jak włączysz dwójkę albo presequel to mam wrażenie że miejscami lepiej wyglądały