Do Diablo IV zmierza bardzo dużo zmian, które obejmują fundamentalne mechaniki. Nowy sezon zapowiada się na jeden z ważniejszych.
gry
Marcin Bukowski
17 października 2025
Czytaj Więcej
Ta gra leży, 3/10 i żadne poprawki nie pomogą. Trzeba by zrobić remake a to się nie wydarzy. Szkoda, to była wspaniała seria
Mechaniki MMO potrafią zniszczyć każdą grę — chyba że od początku ma to być właśnie MMO. W przypadku RPG to prawdziwe zabójstwo, podobnie jak dla trybu singleplayer. W gruncie rzeczy MMO to bardziej platforma społecznościowa w przebraniu gry, a nie produkcja nastawiona na fabułę, progres czy immersję. Diablo IV skręciło w stronę MMO — trudno, szkoda. Najlepsze w tej serii zawsze było to, co mieliśmy w Diablo I i II.
Jeśli za mechaniki MMO uważa się ten ich otwarty świat, i questy poboczne że znacznikami to tak jest to najbardziej zbędny element tej gry na którego istnieniu tylko traci bo jest to zawartość pomijalna lub przeszkadzająca w grze. Gdy wrócono do konstrukcji świata z Diablo 2 i 3 było znacznie lepiej, szczególnie w obszarze kampanii i levelowania.
Nie rozumiem czemu ludzie tak narzekają na tę grę. Ja mimo bardzo małej ilości czasu uwielbiam Diablo IV. Jednak nie gram sezonu 10 bo coś się stało z teksturami i jak miałem możliwość grania na bardzo ładnych teksturach to teraz na moim lapku wszystko wygląda jak LowTexture co bardzo zniechęca mnie to gry. Przykro mi bo uwielbiam tę grę a tutaj taka kaszanka.
Narzekają bo chcieliby mieć "grę na lata", a niestety jest z nią taki problem że dość szybko staje się nudna. Ja wracam co jakiś czas, tworzę postać sezonową i bawię się całkiem nieźle - do czasu. Im bliżej max poziomu tym bardziej przypomina to grę w excela.... A udręka gdzie sypie ci samymi legendarkami bo reszta jest z automatu rozkładana, to już w ogóle gra w ciągłe przeglądanie ekwipunku. Ja rozumiem że to po części sendo h&s ale coś tu jest nie tak z balansem granie-sortowanie sprzętu.
narzekaja glowniej gracze hardcorowi, minmaxujacy, spedzajacy czas poza gra na sprawdzanie poradnikow / opracowywanie buildu "poprawnego matematycznie". Diablo 4 to bardziej gra dla graczy casualowych. I nie mam zamiaru tym stwierdzeniem nikogo urazic. Powiem to z perspektywy 40-latka, ojca dwojki dzieci w wieku wczesno szkolnym - przy diablo 4 od premiery dobrze sie bawilem,ale nawet przy ograniczonym czasie po 1-2 tygodniach nie bylo juz co robic (po za poceniem sie na kolejnych poziomach pita w ostatnich sezonach oraz monotonnym farmieniu uber bossow w liczeniu na szczescie i drop fioletowych przedmiotow (najlepiej z kilkoma GA). Ludzie narzekaja bo oczekuja wiecej od prekursora gatunku i nie bardzo podoba im sie ten kierunek w ktory skrecilo. Dla odmiany POE (obydwa, mimo ze w troche inny sposob) jest bardziej dla spocencow, ktorzy maja na gre naprawde duzo czasu, czesto skupiajac sie tylko/glownie na tej grze.
iydem
Przecież liczą się tylko przedmioty z dopiskiem starożytne a te zdobywasz rzadko a wszystkie legendarne idą na sprzedaż, unikaty też przeglądasz tylko do zdobycia starożytnie wersji potrzebnego ci unikatu, obecnie w d4 jest bardzo mało przeglądania eq w endgamie chyba najmniej że wszystkich gier tego gatunku.
"Nowy sezon skupi się wokół tzw. Mniejszych Złów, które zaatakowały Sanktuarium."
Piękne kurwa, piękne.
Znaczy że co ? Wprowadzą tryb offline i brak DRM ? Super! Wtedy kupię !
Super, im lepsza konkurencja tym lepiej dla H&S. Dostali po dupie, to się obudzili, teraz życzę tego samego GGG.
"Trudno znaleźć coś, co hejterom nie spodoba się w sezonie 11" Ja już znalazłem, jedenasty raz ta sama mechanika sezonowa.
Też długo nie szukałem: "grupy bardziej rozproszone, przez co trudniej będzie pozbyć się wszystkich za jednym zamachem".
Jedyne czego w tych zmianach nie rozumiem to czemu obecnie dość prosty system redukcji obrażeń ponownie zmieniać i to na rozwiązanie 1 do 1 z Diablo 3 gdzie nikt tego specjalnie nie chwalił. Zamiast dodawać statystyki jak konwersje obrażeń i tym podobne to teraz znowu spłaszczamy inwestowanie w obronę praktycznie tylko do stakowania pancerza oraz plus do wszystkich odporności. Mam nadzieje że później nie wpadną na powtórzenie debilnego pomysłu z dodatku do d3 gdzie skasowali mechanikę uniku by jeszcze bardziej uprościć obronę.