Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2021, 18:09

Blizzard pracuje nad epicką grą multiplayer; senior artist firmy nie ukrywa ekscytacji

Deweloperzy Blizzard Entertainment biorą się za nowe gry. Pośród niezapowiedzianych jeszcze projektów znajdzie się chociażby ambitna, pierwszoosobowa strzelanka o rozmiarach AAA.

Zapowiedziany przez starszego wiceprezesa Blizzarda Allena Adhama domniemany koniec remasterów ich klasycznych gier miał świadczyć o przekierowaniu sił poszczególnych zespołów na tworzenie nowych produkcji. Jak wynika z zamieszczonych przez studio ofert pracy, będziemy mogli spodziewać się przynajmniej kilku świeżych tytułów, a w tym jednego dużego projektu AAA, który ma być widowiskową strzelanką sieciową z trybem dla pojedynczego gracza. (via GamesRadar.com)

Dan John Cox, starszy artysta z Blizzarda, poinformował na swoim Twitterze o poszukiwaniu zespołu do „niezapowiedzianego” projektu, przy okazji nie ukrywając swojego entuzjazmu wynikającego z pracy przy tej konkretnej grze. Opisuje ją jako coś naprawdę wystrzałowego, a nawet nazywa najlepszym z pomysłów, jakie kiedykolwiek realizował w swojej karierze. Tajemniczy projekt będzie FPS-em na PC i konsole, zawierającym kampanię lub tryb offline oraz opcję współpracowania lub rywalizowania z innymi graczami, a przy okazji zostanie okraszony nowatorskim, zapierającym dech w piersi stylem graficznym. Przynajmniej tak wynika z zamieszczonych przez Blizzard ofert pracy, bo poszukiwani są ludzie mający doświadczenie z tego typu grami.

Pośród kilkudziesięciu ogłoszeń znalazły się takie, w których oczekuje się po kandydatach posiadania kompetencji w dziedzinie tworzenia koncepcji, modelowania i teksturowania „bardzo kreatywnych i artystycznych środowisk” 3D, które mają poszerzać twórcze granice możliwości i być okraszone unikalnym stylem. Aplikujący na stanowisko projektanta poziomów będą musieli wykazać się umiejętnościami konstruowania „epickich i zapadających w pamięć światów”.

W sumie na stronie Blizzarda znalazło się blisko 55 ogłoszeń pracy przy „niezapowiedzianych” projektach, a świeże zespoły skupią się nie tylko na nowych grach, ale również typach gier. Na niektórych listach możemy znaleźć również wzmianki o posadach dla programistów produkcji mobilnych oraz innych, mniejszych projektach.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej