Bandersnatch, interaktywny film oparty na popularnym serialu science fiction Czarne Lustro, był nie tylko jedną z najbardziej unikalnych zeszłorocznych premier Netflixa, ale także sporym sukcesem. Na tyle dużym, że platforma zamierza stworzyć więcej podobnych projektów.
Pod koniec 2018 roku Netflix zaskoczył fanów Black Mirror, zapowiadając i dzień potem udostępniając swoim subskrybentom bazujący na słynnym serialu film Bandersnatch. Projekt ten był o tyle nietypowy, że - niczym w grach studia Telltale Games - dawał widzom ograniczoną kontrolę nad wydarzeniami; w kluczowych momentach za pomocą pilota mogli wybierać, jak ma potoczyć się fabuła. Eksperyment spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem widzów, skłaniając Netflixa do inwestowania w kolejne tego typu interaktywne produkcje.

Jak donosi serwis Variety, Todd Yellin, pełniący w Netfliksie funkcję wiceprezesa ds. produktu, w trakcie konferencji FICCI-Frames w Mumbaju odniósł się do sukcesu indyjskich tytułów w stylu Sacred Games i zapowiedział, że platforma zamierza mocno zainwestować w przyszłości w tego typu produkcje, tworząc ich jeszcze więcej. Oprócz skupiania się na Indiach, Yellin wspomniał także o Bandersnatchu:
Tutaj w Indiach to duży hit, podobnie zresztą jak na całym świecie. Dzięki niemu zdaliśmy sobie sprawę, że interaktywna narracja to coś, na co chcemy postawić w jeszcze większym stopniu. Zwiększamy nasze zaangażowanie w takie projekty. Możecie spodziewać się więcej interaktywnych opowieści w przeciągu najbliższego roku albo dwóch. I wcale nie muszą to być kolejne tytuły science fiction ani produkcje mroczne. Może zrobimy zwariowaną komedię. Albo romans, w którym odbiorcy decydują, czy bohaterka powinna pójść na randkę z tym gościem albo z tamtym.
Dla miłośników interaktywnej narracji to bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że w zeszłym roku zbankrutowało studio Telltale Games, które specjalizowało się w tworzeniu epizodycznych gier przygodowych - w swoich założeniach bardzo podobnych do projektów, które zamierza w większych ilościach realizować Netflix. Być może podgatunek, który w branży gier spotyka się z mieszanym odbiorem, czeka świetlana przyszłość właśnie w świecie VoD.
Serial:Czarne lustro(Black Mirror)
premiera: 2011dramatthrillersci-fitajemnica
Nowy sezon Sezonów: 7 Odcinków: 32
"Black Mirror" to brytyjska antologia telewizyjna science-fiction stworzona przez Charliego Brookera. Każdy odcinek przedstawia samodzielną historię eksplorującą ciemną stronę nowoczesnej technologii i jej wpływ na społeczeństwo. Seria oferuje ponurą i często niepokojącą wizję niedalekiej przyszłości, w której jednostki i społeczeństwa są często doprowadzone na skraj upadku przez niezamierzone konsekwencje ich zależności od postępu technologicznego. "Black Mirror" zyskał uznanie krytyków za prowokującą do myślenia narrację i wnikliwy komentarz do współczesnych kwestii związanych z prywatnością, mediami społecznościowymi, sztuczną inteligencją i nie tylko.
Film:Czarne lustro: Bandersnatch(Black Mirror: Bandersnatch)
premiera: 2018sci-fitajemnicadramatthrillerfilmy tv
Czarne lustro: Bandersnatch to zrealizowana w konwencji thrillera interaktywna produkcja. Opowiada on historię młodego programisty, który w trakcie pracy nad grą na podstawie mrocznej powieści zaczyna tracić kontakt z rzeczywistością. Czarne lustro: Bandersnatch to wyprodukowany dla platformy Netflix interaktywny odcinek serialu Czarne lustro. Przedstawia on historię Stefana Butlera, zdolnego młodego programisty, zainspirowanego powieścią paragrafową Bandersnatch, która ponoć doprowadziła jej autora do szaleństwa. Bohater postanawia stworzyć grę komputerową na jej podstawie. Pomysł spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony wydawcy. Chce on jednak, by tytuł powstał jak najszybciej. Goniące terminy sprawiają, że chłopak coraz bardziej odkleja się od rzeczywistości. Na ekranie możemy zobaczyć chociażby Fionna Whiteheada (Stefan Butler), Willa Poultera (Colin Ritman), Craiga Parkinsona (Peter Butler), Alice Lowe (Doktor Haynes), Jonathana Arisa (Crispin) oraz Asima Chaudhryego (Mohan Tucker). Zdjęcia kręcono w Londynie.
10

Autor: Michał Grygorcewicz
Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.