Bilety na pociąg kupujemy głównie online, za 2 lata tylko 10% ma być sprzedawane tradycyjnie

Wprowadzenie przez PKP Intercity nowego systemu rezerwacji eIC 2.0 sygnalizuje wyraźne przejście ku digitalizacji i nowoczesności, oferując pasażerom bardziej intuicyjne i praktyczne opcje zakupu biletów online.

futurebeat.pl

Krystian Łukasik

Bilety na pociąg kupujemy głównie online, za 2 lata tylko 10% ma być sprzedawane tradycyjnie, źródło grafiki: Unsplash | Mika Baumeister.
Bilety na pociąg kupujemy głównie online, za 2 lata tylko 10% ma być sprzedawane tradycyjnie Źródło: Unsplash | Mika Baumeister.

Era zakupów biletów na pociąg poprzez tradycyjne kasy zdaje się dobiegać końca. Spółka PKP Intercity planuje przyspieszyć swoją podróż ku digitalizacji, wprowadzając szereg zmian, które uczynią zakup biletu online znacząco bardziej przyjaznym dla użytkowników.

Aż trzy na cztery bilety PKP Intercity są obecnie nabywane w formie cyfrowej, a zdaniem Tomasza Gontarza, jednego z członków zarządu, trend ten wraz z upływem czasu, jedynie się nasili. W ciągu najbliższych dwóch lat wskaźnik ten ma wzrosnąć nawet do 90%, co uczyni zakupy biletów na pociąg w kasach czy automatach rzadkością. Powodem tej zmiany jest m.in. wprowadzenie nowego systemu rezerwacji eIC 2.0, mające zastąpić obecne, przestarzałe oprogramowanie.

Bilety na pociąg kupujemy głównie online, za 2 lata tylko 10% ma być sprzedawane tradycyjnie - ilustracja #1
Źródło: PKP Intercity

Nowy system rezerwacyjny zastąpi dotychczasowe, uważane już za archaiczne, oprogramowanie Kurs 90. Celem innowacji jest reorganizacja, która rozwiąże problem taki jak nocne przerwy technologiczne, podczas których zakup biletów był dotychczas niemożliwy.

Wprowadzone zostaną także dynamiczne ceny biletów oraz możliwość rezerwacji miejsc. W ciągu najbliższych miesięcy każdy pociąg PKP Intercity powinien stać się dostępny do rezerwacji poprzez interfejs graficzny, zapewniając tym samym intuicyjność i przejrzystość w procesie zakupu.

Bilety na pociąg kupujemy głównie online, za 2 lata tylko 10% ma być sprzedawane tradycyjnie - ilustracja #2
Źródło: PKP Intercity
Bilety na pociąg kupujemy głównie online, za 2 lata tylko 10% ma być sprzedawane tradycyjnie - ilustracja #3
Źródło: PKP Intercity

Jest to duży krok w kierunku dostosowania usług do zmieniających się czasów i potrzeb klientów, jeśli zmiana zostanie zrealizowana pomyślnie, może ona znacząco przyspieszyć i ułatwić cały proces.

Podobało się?

0

Krystian Łukasik

Autor: Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
14

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl