Gogle AR za prawie 18 tys. złotych; Apple wchodzi na rynek rozszerzonej rzeczywistości
Apple oficjalnie zaprezentowało swoje gogle AR – Apple Vision Pro. W czasie pokazu przedstawiono szczegóły na temat sprzętu, jego cenę oraz przybliżony termin premiery. Niestety nie będzie tanio.

Finał konferencji WWDC 2023 przyniósł nam zapowiedź wyczekiwanych przez wielu gogli AR Apple Vision Pro. Z tej okazji poznaliśmy szczegóły na temat sprzętu, jego cenę oraz przybliżony termin premiery.
- Gogle będą kompatybilne z Unity. W związku z tym gry działające na tym silniku graficznym będą działać. Nie zabraknie również integracji z iOS i iPadOS, za sprawą której wszystkie aplikacje działające na tych systemach, da się uruchomić na Apple Vision Pro.
- Całość będzie bazować się na rzeczywistości mieszanej. Aplikacje będą mogły bowiem wyświetlać się w trybie AR, w taki sposób, że nasze otoczenie nadal będzie widoczne. Oczywiście pojawi się możliwość swobodnego przenoszenia okien po pokoju. Co ciekawe gogle zostaną wyposażone w specjalne pokrętło, z pomocą którego można przełączać się między AR i VR.
- Apple Vision Pro ma stanowić osobną całość, która będzie działać bez podłączenia z komputerem. Całość ma napędzać czip M2. Obrazy pojawią się natomiast na wyświetlaczu microOLED o rozdzielczości 23 mln pikseli. Nie zabraknie również dźwięku przestrzennego.
- Całość zaoferuje niezwykle innowacyjne metody sterowania. Nie ma tutaj żadnych kontrolerów i całą nawigacja opiera się ruchu gałek ocznych i rąk.
Gogle zadebiutują w Stanach Zjednocznych na początku przyszłego roku. Nie wiadomo jednak, kiedy trafią one do Polski. Sama cena jest jednak niezwykle zaporowa. Za Apple Vision Pro przyjdzie nam zapłacić aż 3499 dolara (daje to ok. 18 000 zł z VAT).
Komentarze czytelników
sabaru Senator
Potem będzie płac że projekt nie wypalił i zrezygnowali z dystrybucji.
tadek[5] Konsul
Jak to ktoś napisał na innym forum:
Jak zwykle Apple wyeliminowało największą wadę gogli VR - niską cenę.
elathir Legend

I jak zwykle masa pytań.
1) na ile precyzyjne będzie sterowanie bez użycia kontrolerów
2) na ile zadziała przechodzenie pomiędzy AR i VR. W sensie, w tej chwili sprzęt do AR i VR robi się osobno nie bez powodu, bo VR daje najlepsze rezultaty na zaciemnionych całkowicie goglach, tutaj albo ścianka musi być przeźroczysta i w ostrym słońcu zaciemnienie ekranem może nie wystarczyć, albo AR będzie opierać się nie na przezroczystym ekranie a rzutowaniu obrazu z kamery, co trochę psuję wrażenia z AR i dorzuca jednak minimalnego laga, przez co gogle mogą nie sprawdzić się w ruchu.
3) pytanie który M.2 wzięli? Jest gdzieś to info?
4) o ile wydajność CPU na M.2 pod taką rozdzielczość wystarczyć powinna tak GPU średnio widzę. No chyba, że to M2 max lub ultra ma być ale wątpię. Ale nawet na M2 max, nie wiem jak będzie z grami na VR.
5) jest informacja o rozdzielczości ale nie ma o odświeżaniu, a to dla VR kwestia równie ważna co rozdzielczość
Tak więc póki nie dostanę pełnej specyfikacji to sobie można zgadywać jak to się sprawdzi i czy cena ma jakiekolwiek uzasadnienie.
CzyCieBoli Konsul
>
>
> Też Mroczny Kamerdyner - "Przecież gówno o mnie wiesz"
WHAT XD
maroLem87 Chorąży
To jest produkt kreowany na rynek polski, za biedny kraj ;)