Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2020, 13:57

Apple idzie na rękę małym studiom. Efekt wojny z Epic Games

Wydaje się, że w sporze pomiędzy Apple i Epic Games nastąpił interesujący zwrot. Amerykański kolos technologiczny obciął o połowę podatek w swoim sklepie z aplikacjami, ale tylko niektórym deweloperom. Co ciekawe, Epic Games nie spełnia ustalonych warunków.

Epic Games walczyło o coś, czego teraz nie dostanie

Konflikt pomiędzy Epic Games oraz Apple, spowodowany usunięciem z App Store znanej wszystkim gry Fortnite, doprowadza do ciekawych wydarzeń. Tak przynajmniej interpretujemy niespodziewany ruch Apple. Chodzi o zmniejszenie podatku o połowę dla każdego przedsiębiorcy zarabiającego mniej niż milion dolarów w App Store w skali roku. Jest to dosyć znaczący przeskok - z 30% na tylko 15%, co z pewnością pomoże twórcom indie, jak i wszystkim mniejszym firmom. Natomiast Epic, jako ogromny producent gier wideo, nie załapie się na zmniejszenie wysokich opłat, których jest tak wielkim przeciwnikiem.

Wpływ na konflikt Apple vs Epic

Apple idzie na rękę małym studiom. Efekt wojny z Epic Games - ilustracja #1

Z pewnością głównym motywem skłaniającym Apple do podjęcia takiej decyzji jest chęć osłabienia pozycji firmy Epic, odgrywającej rolę przedstawiciela „uciskanych” przez Apple deweloperów, i pozbawienia jej możliwości użycia w sądzie argumentu, jakoby wspierała swoim pozwem wspomnianą grupę. Przypominamy, że molochy toczą ze sobą spór sądowy związany z usunięciem gry Fortnite ze sklepu App Store, a także słusznością pobierania przez Apple wysokich, 30-procentowych opłat od deweloperów.

Ruch Apple wydaje się być genialnym posunięciem, bo nie tylko odbiera firmie Tima Sweeneya powyższy argument wizerunkowy, ale praktycznie nie wpływa na zarobki właściciela App Store. Jak informuje serwis Sensor Tower (są to dane szacunkowe), choć zmiana obejmie nawet 98% spółek, które umieściło swoje aplikacje w sklepie i płaci prowizję Apple, to w sumie odpowiadają one tylko za niecałe 5% rocznych przychodów App Store.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej