Sony i AMD ogłosiły Projekt Amethyst – współpracę, która ma zdefiniować przyszłość gier. Inicjatywa skupia się na trzech filarach: AI (Neural Arrays), dedykowanym sprzęcie do ray tracingu (Radiance Cores) i uniwersalnej kompresji danych.
Jack Huynh, wiceprezes AMD odpowiedzialny za dział Computing and Graphics wspólnie z Markiem Cerny, głównym architektem PlayStation ogłosili Projekt Amethyst. Jest to wspólna inicjatywa Sony Interactive Entertainment oraz AMD. Celem projektu są „przełomy w projektowaniu sprzętu, rozwój doświadczeń napędzanych przez uczenie maszynowe oraz innowacje, które zdefiniują następną dekadę interaktywnej rozrywki”. Pierwszy raz dostaliśmy tak szczegółowy opis długofalowej współpracy, która została zapowiedziana jakiś czas temu.
Po publikacji wspólnego materiału wideo Huynh na Twitterze opisał poszczególne sekcje, którymi będą się wspólnie zajmować AMD z Sony. Widać mocny nacisk na rozwój obecnie trendującej technologii – sztucznej inteligencji. Ma ona rzutować na doświadczenia graczy oraz polepszyć kwestie optymalizacyjne. Omówiono trzy kluczowe obszary, na których skupi się Amethyst:
Według zapowiedzi cały projekt ma wychodzić poza konsole Sony i dotyczyć także kwestii gier na komputerach osobistych. Najwyraźniej AMD chce wykorzystać partnerstwo, aby móc lepiej konkurować ze swoim największym rywalem – NVIDIĄ. Zwłaszcza, że według plotek firma straciła potężny kontrakt z Microsoftem, bo ten anulować zaplanowanego handhelda. Obaj panowie jednak podkreślili na nagraniu, że nie chodzi tylko o technologię, ale także o „partnerstwo, przyjaźń i wspólną podróż w kierunku czegoś niezwykłego”.
Więcej:Steam Controller w innych kolorach. Fan stworzył nowe wersje pada Valve i oddaje hołd oryginałowi
1

Autor: Mateusz Zelek
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.