Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość 9 gier Assassin’s Creed w sześć lat. Tak ma wyglądać przyszłość serii Ubisoftu, w której jest miejsce na 3 duże RPG-i

04.05.2025 13:26
Drzesaru
👎
6
7
odpowiedz
14 odpowiedzi
Drzesaru
71
Pretorianin

Dobra piszę drugi raz w skrócie. Porównajmy gry na tym samym silniku i ile godzin zajmują na ukończenie na 100%. Od Assassin's Creed do Assassin's Creed Revelations (4 gry) około 80 godzin. Od Assassin's Creed III do Assassin's Creed Rogue + spinoff Liberation (4 gry) też około 80 godzin. Unity i Syndicate około 100 godzin. I od Assassin's Creed Origins do Assassin's Creed Shadows (5 gier) 500+ godzin. W przeciągu 8 lat w 2007 do 2015 wydano 9 gier, które są łącznie krótsze od nowych 5 wydanych również w ciągu 8 lat od 2017 do 2025. Zatem w tym momencie jest przesyt serii jak nigdy. Gry wtedy były obiektywnie lepsze i w większości miały świetną fabułę. Aktualnie najnowszy Assassin's Creed z dobrą fabułą to Origins, bo pisarstwo dzisiaj w ubisofcie to szorowanie dna od spodu. Czasem widać regres niektórych elementów rozgrywki. Świetne elementy w Odyssey nie pojawiły się Valhalli i tak samo z przejścia z Mirage na Shadows. Jest tak dlatego, że robią już pewnie nawet w tym momencie 3-4 gry zatem ewolucja nie może nastąpić w taśmowej produkcji. Nic się aktualnie ze sobą nie łączy i czuć jakby były to nic nieznaczące odcinki serialu. Wątek współczesny w Valhalli był najlepszy od czasów Assassin's Creed III i miał ogromny potencjał i nieironicznie byłem ciekaw co dalej. Dziś jest on kompletnie porzucony, więc ta seria nie ma już jakiegoś wspólnego celu. Remaki są niepotrzebne i potencjalnie mogą zrujnować gry, które w ogóle się nie zestarzały. Tylko ewentualnie pierwsza gra zasługuje na remake, bo jest powtarzalna, ale ubi prawdopodobnie coś przy okazji namiesza w fabule, aby nikogo nie obrazić i uprości parkour. Black Flag nie potrzebuje remaku i wybrali go tylko dlatego, że dla wielu jest najlepszą grą w serii i chcą łatwe pieniądze, ale jaki element w tej grze się niby zestarzał? Ubisoft powinien zrobić kilka lat przerwy i przemyśleć co dalej z serią, bo ona w tym momencie nawet mnie jako fana, dla którego Assassin's Creed jest ulubioną serią gier, a Brotherhood to moja gra wszechczasów, ta seria już zmęczyła.

04.05.2025 11:17
😍
1
Assassinek06
109
Konsul

Oby Hexe było choć w połowie tak dobre jak rewelacyjny AC: Shadows.

04.05.2025 11:31
2
odpowiedz
wezbracielage
3
Centurion

Liczę na to Hexe. Fabuła pewnie będzie jak to w ubi pisana na kolanie ale świat XVI wiecznej Europy mogą zrobić ciekawy . Londyn, Paryż czy Italia wychodziły im bardzo dobrze.

04.05.2025 11:52
3
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
katai-iwa
54
Senator

Zarżną tę markę, tak jak Activision zabił gry muzyczne.
A żeby nie było negatywnie, jestem ciekaw, jak ten Hexe im wyjdzie.

04.05.2025 12:37
TheSkrilex
3.1
4
TheSkrilex
109
Konsul

A żeby nie było negatywnie, jestem ciekaw, jak ten Hexe im wyjdzie.

Będzie to samo co 4 poprzednie tytuły, tylko z większą ilością efektów cząsteczkowych przy umiejętnościach. Znowu będzie ładny świat, miałka i rozwodniona fabuła/postacie, grind, co krok miałkie zadanie itp.

04.05.2025 17:34
3.2
katai-iwa
54
Senator

Niestety, tak najprawdopodobniej będzie.

04.05.2025 18:21
3.3
2
;-p
100
Generał

Po tym jak jedna feministka chwaliła się że nie może się doczekać aż ludzie zobaczą plejadę silnych postaci kobiecych w Hexe- obstawiam fabułę rodem Avengers tylko z kobietami, a to że chwalą się jako to był pierwszy mroczny setting dla serii- to wygląda jak ten bełkot marketingu z Mirage "return to roots". Setting może będzie faktycznie mroczny, ale jak dojebią fabułę gdzie babki będą rozwalać przeciwników (którzy mieli wtedy przewagę, a baby palono za tylko donos), no to będzie problem... To powinno być coś w stylu serii the plague/tlou- gdzie baba jak ją wykryją to równa się śmierć. Dodatkowo fanbase jest pojebany, bo jak oni nie dostaną Asasyna w białej fikuśnej szacie i kapturkiem z dzióbkiem, to mają problem- mimo że to nie ma sensu z perspektywy epoki w jakiej ta część ma się dziać. Także ciągle obstawiam fabułę rodem z Avengers, no i na 95% Kassandra będzie

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-04 18:24:36
04.05.2025 18:51
3.4
boy3
117
Senator

;-p

Od origins seria Asassin creed to jedna wielka bajka, z elementami fantasy

04.05.2025 19:07
3.5
1
;-p
100
Generał

boy3 tak, ale z perspektywy takiego Starożytnego Egiptu, Grecji czy nawet Wikingów i ich wierzeń- miało to sens, nawet Kassandra będąca swoistym półbogiem ma sens z perspektywy mitów greckich (gdzie masz opisanych herosów)

Natomiast epoka gdzie kobiety były palone na stosie tylko bo np. się znały na ziołolecznictwie, tu powinny zostać ukazane jak się mierzą z tymi trudnościami, ale nie w stylu Avengers, tak naprawdę to że są w stanie przetrwać ten trudny okres- już je czyni silnymi (nie musi zabijać 10 przeciwników)

A po tych głupotach z Shadows gdzie Yasuke wypowiada wojnę Templariuszom- zaczynam mieć wątpliwości, że ta epoka będzie wiernie oddana z punktu widzenia takiej prześladowanej kobiety

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-04 19:22:23
04.05.2025 12:40
4
1
odpowiedz
boy3
117
Senator

Jej, więcej odgrzewnych kotletów

Ubisoft i bethesda powinno skupić się warstwie fabularnej bo ich gry w tym aspekcie leżą

post wyedytowany przez boy3 2025-05-04 12:41:17
04.05.2025 13:08
Drzesaru
5
odpowiedz
Drzesaru
71
Pretorianin

Napisałem komentarz, który zajął mi z 15 minut, ale nie byłem zalogowany. Kliknąłem zaloguj i zniknął bezpowrotnie... Nie chce mi się drugi raz.

04.05.2025 13:26
Drzesaru
👎
6
7
odpowiedz
14 odpowiedzi
Drzesaru
71
Pretorianin

Dobra piszę drugi raz w skrócie. Porównajmy gry na tym samym silniku i ile godzin zajmują na ukończenie na 100%. Od Assassin's Creed do Assassin's Creed Revelations (4 gry) około 80 godzin. Od Assassin's Creed III do Assassin's Creed Rogue + spinoff Liberation (4 gry) też około 80 godzin. Unity i Syndicate około 100 godzin. I od Assassin's Creed Origins do Assassin's Creed Shadows (5 gier) 500+ godzin. W przeciągu 8 lat w 2007 do 2015 wydano 9 gier, które są łącznie krótsze od nowych 5 wydanych również w ciągu 8 lat od 2017 do 2025. Zatem w tym momencie jest przesyt serii jak nigdy. Gry wtedy były obiektywnie lepsze i w większości miały świetną fabułę. Aktualnie najnowszy Assassin's Creed z dobrą fabułą to Origins, bo pisarstwo dzisiaj w ubisofcie to szorowanie dna od spodu. Czasem widać regres niektórych elementów rozgrywki. Świetne elementy w Odyssey nie pojawiły się Valhalli i tak samo z przejścia z Mirage na Shadows. Jest tak dlatego, że robią już pewnie nawet w tym momencie 3-4 gry zatem ewolucja nie może nastąpić w taśmowej produkcji. Nic się aktualnie ze sobą nie łączy i czuć jakby były to nic nieznaczące odcinki serialu. Wątek współczesny w Valhalli był najlepszy od czasów Assassin's Creed III i miał ogromny potencjał i nieironicznie byłem ciekaw co dalej. Dziś jest on kompletnie porzucony, więc ta seria nie ma już jakiegoś wspólnego celu. Remaki są niepotrzebne i potencjalnie mogą zrujnować gry, które w ogóle się nie zestarzały. Tylko ewentualnie pierwsza gra zasługuje na remake, bo jest powtarzalna, ale ubi prawdopodobnie coś przy okazji namiesza w fabule, aby nikogo nie obrazić i uprości parkour. Black Flag nie potrzebuje remaku i wybrali go tylko dlatego, że dla wielu jest najlepszą grą w serii i chcą łatwe pieniądze, ale jaki element w tej grze się niby zestarzał? Ubisoft powinien zrobić kilka lat przerwy i przemyśleć co dalej z serią, bo ona w tym momencie nawet mnie jako fana, dla którego Assassin's Creed jest ulubioną serią gier, a Brotherhood to moja gra wszechczasów, ta seria już zmęczyła.

04.05.2025 13:54
Darkowski93m
6.1
Darkowski93m
185
Generał

Drzesaru
Skąd Ty wziąłeś te godziny?? Ukończenie na 100% pierwszego AC to jest jakieś 30 godzin maks. Dwójka, Brotherhood i Revelations to około 40-50 godzin na każdą z gier. Unity wymaga więcej czasu, około 80 godzin, Syndicate maks 65. Origins mimo dużej mapy to jest maksymalnie 100 godzin. Odyssey i Valhalla to już są faktycznie duże gry i tutaj zrobienie 100% to czas w granicach 150-160 godzin. Nawet jak się doda DLC do tych ostatnich to wyjdzie nie wiem, może 300 godzin. I to są dane statystyczne, można je znaleźć na necie bez problemu. Nie wiem skąd Ty wziąłeś te swoje liczby.

Świetne elementy w Odyssey nie pojawiły się Valhalli i tak samo z przejścia z Mirage na Shadows. Jest tak dlatego, że robią już pewnie nawet w tym momencie 3-4 gry zatem ewolucja nie może nastąpić w taśmowej produkcji. Nic się aktualnie ze sobą nie łączy i czuć jakby były to nic nieznaczące odcinki serialu.
Tutaj pełna zgoda. Ta seria na początku faktycznie przypominała jakieś w miarę spójne uniwersum. Teraz to jest po prostu miszmasz.

04.05.2025 14:09
Drzesaru
6.2
2
Drzesaru
71
Pretorianin

Darkowski93m Co jakiś czas wracam do starych gier i jak grałem rok i dwa lata temu to jest dokładny licznik czasu w statystykach w trylogii Ezia. Zarówno dwójka jak i Brotherhood zajęły równo 24h, Revelations trochę krócej, bo 20h, a jedynkę przyznaję oszacowałem na oko. Co do Syndicate się zgadzam, że 60 godzin, ale Unity było krótsze. Można ewentualnie dodać te 10 godzin więcej. Origins policzyłem na 100h, Odyssey na 160, Valhallę na 250, Mirage na 30, a w Shadows jeszcze nie grałem, ale już jest ponad 500 godzin. Dane statystyczne ze stron takich jak HowLongToBeat to bzdura, bo według nich np. pierwszy Prince of Persia na główną fabułę zajmuję 2 godziny, a przecież założeniem tej gry jest ukończenie jej w mniej niż godzinę, więc jakim cudem na ukończenie jej na 100% potrzeba 4 godzin?

04.05.2025 14:56
😉
6.3
Assassinek06
109
Konsul

W Shadows zrobiłem całą fabułę i ok 75-80% mapy zabójstw w 85h (dodatkowo wyczyściłem kilka zamków), bo mi się bardzo podobał gameplay. Fabułę pewnie można by zrobić w 50-60h. 100% pewnie w 100-110h (całą mapę zabójstw i wszystkie zamki). Nie wiem skąd te 500h.

04.05.2025 15:09
Drzesaru
6.4
3
Drzesaru
71
Pretorianin

Assassinek06 Te 500h jest ze wszystkich 5 gier. Czytałeś ze zrozumieniem?

04.05.2025 18:46
6.5
1
;-p
100
Generał

Ja się boję że oni zrąbią ten rimejk jedynki, już Mirage udowodniło że nie mają pojęcia co robią i wpierdzielali rzeczy z poprzednich odsłon bo były ich zadaniem fajne. Jedynka to solidny fundament na którym opiera się seria, ona ustanowiła to całe lore o tytułowych Asasynach opartych na Nizarytach. To była Sekta, nie ma sensu tam teraz wpierdzielać 50 typów pancerza czy broni, Altair to nie Ezio, który był florenckim synem bankiera (Ezio zbierał to by móc potem wystawić w domu). Dodawanie farbowania szat też nie ma sensu, bo pamiętamy że oni specjalnie nosili białe szaty (jako członkowie tej sekty) i aby wtopić w mnichów/uczonych. Kucanie też zbytnio nie ma sensu, bo bardziej taka postać będzie zwracać uwagę kucając, niż udawajac tego mnicha. Dodatkowo mogą spłycić cały konflikt do walki dobra ze złem. Bardziej powinni się skupić na grafice i dodaniu zawartości z bloodlines, transmedia i możliwości plywania.

Jedynka przez to że była tak surowa i monotonna- świetnie naznaczyła jak wyglądało życie członka, który urodził się w tej sekcie i nie zaznał innego życia poza nią

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-04 18:51:51
04.05.2025 19:38
Drzesaru
6.6
2
Drzesaru
71
Pretorianin

;-p Ogrywałem jedynkę ostatnio w lutym i dalej fabuła jest jedną z ciekawszych serii. Niesamowite jak pełno elementów ta gra wprowadziła, które są podwaliną pod serię do dzisiaj. Jest pełna mistycyzmu, tajemnicza i zadaje sensowne pytania moralne i filozoficzne, a do tego tłem jest jedno z najbardziej kontrowersyjnych i ciekawych wydarzeń historycznych czyli krucjat. Ubisoft w dzisiejszych czasach choćby nie wiadomo jak się starał, to nie napisałby tak świetnej historii. Odnowiona wersja mogłaby być ugrzeczniona, a nie powinna, bo w samych założeniach krucjaty nie są "grzeczne". Sama powtarzalność też ma sens fabularny, bo Altair zostaje zdegradowany i musi zajmować się rzeczami dla asasynów niższego stopnia. Choć gameplayowo wiadomo nie jest to najciekawsze, więc tutaj i tylko tutaj remake miałby sens, aby rozgrywkę urozmaicić o dodatkowe elementy. I tak białe szaty powinny zostać bez możliwości zmiany na inne. To jest kwintesencja piękna w prostocie. Rozgrywka też kompletnie nie potrzebowała przycisku kucania i jeśli taki przycisk jest wyznacznikiem gry jako skradanki, to się nie dziwię że później gadają, że to nie jest seria skradankowa, ale jest. Najlepiej jakby fabuły w ogóle nie tykali i nie próbowali robić z gracza debila upraszczając parkour, który jest bardziej złożony i tym samym lepszy od każdej gry po 2015 roku. Choć pewnie już zacierają ręce, aby dać na każdy budynek żółtą farbę. Jeśli ktoś chce dobrze odrobić pracę domową w ubisofcie, to niech przeczyta książkę Sekretna Krucjata, w której oprócz podstawowej gry, ekskluziwu Bloodlines i wspomnień z Revelations są np. polowania na Czyngis-chana i inne nieopowiedziane elementy i niech dadzą to wszystko do jednej gry.

04.05.2025 20:43
6.7
;-p
100
Generał

Drzesaru o to mi chodzi, sam Patrice Desilets w wywiadzie mówił że łatwiej było mu napisać historię takiego Ezio, bo gracz poznaje sekrety Asasynów razem z tym włoskim szlachcicem, niż Altaira- który już ma rangę Mistrza Asasynów na początku gry, a gracz nie ma pojęcia czym to Bractwo jest. Dlatego go zdegradowali do nowicjusza i dopiero gracz poznaje jak wyglądają działania takiego Asasyna (które dla Altaira są już codziennością). Jednocześnie Altair zmienia charakter z aroganckiego, w bardziej takiego co zastanawia się nad tym co robi- bo przez to że jest w tej Sekcie działa jak taki żołnierz któremu dano polecenie. Dodatkowo Desilets rezygnując z takich rzeczy jak polowanie na zwierzęta i to że inne postacie były robione z modelu Altaira- przypadkowo spotęgował klimat tego działania w Sekcie, gdzie każdy dzień jest monotonią, a jednostki nie wyróżniają się zbytnio między sobą. Teraz rimejk może tego nie powtórzyć, bo przypadkowo to wyszło, a po sukcesie ACll- to właśnie formuła dwójki zaczęła być kopiowana do kolejnych części. Jeszcze to że nie mieliśmy wszystkiego wyłożonego na tacy, chodzi o rytuały przyjęcia itp. dopiero kolejne części dokładały cegiełkę do tego lore (co sprawiło że długo byłem fanem serii)

Z dużą częścią się zgadzam, ale dalej mam obawy co może z tego wyjść- zwłaszcza po takim Mirage. Mając na myśli historię z transmedia- chodziło mi właśnie o książki, komiksy itp.

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-04 21:19:02
05.05.2025 07:47
6.8
lis22
85
Generał

Od 2007 do 2015 roku było 10 gier bo liczę też AC Liberation ;)
Akurat Odyssey miała najwięcej elementów, które mi nie przypadły do gustu:

- Grind
- Zalew kolorowych przedmiotów jak w Diablo
- Polowania obecne w serii od ACIII i na szczęście, nieobecne w Shadows
- Walki z mitycznymi bestiami
- Silne jednostki, które ganiają gracza po mapie
-Wątek współczesny

Ja tam się cieszę, że Shadows pozbawiony jest tych "wad" z mojej perspektywy i dla mnie to najlepszy współczesny AC.
Co do niepotrzebnych remaków to w Black Flag źle się gra na współczesnym PC, miałem bardzo duży problem z płynnością na RTX 4080, zresztą, podobnie jest z Unity, więc remaki jak najbardziej mają sens i liczę na remake jedynki i może właśnie Unity?

;-p: Jedynka jest bardzo powtarzalna i monotonna, jest tylko kilka zabójstw, nie ma cyklu dnia i nocy, nie można pływać, miasto jest podzielone na sektory, wszystko jest tłumaczone synchronizacją a tak na prawdę chodzi o ograniczenia sprzętowe, podróż pomiędzy miastami jest nudna a same miasta to trochę wydmuszki zrobione pod gameplay. Dla mnie, pierwszy AC to takie tech demo a jeśli robiliby remake jako jednorazową grę, bez remaku dwójki, itp. to mogliby wywalić tego nudnego Desmonda i skupić się tylko na Altairze.

post wyedytowany przez lis22 2025-05-05 07:53:21
05.05.2025 11:04
6.9
;-p
100
Generał

Chodzi o to że przez ten ten wątek w teraźniejszości akcja AC1 dzieje się przed tą słyną apokalipsą 12.12.2012. Natomiast Animus Ego działa 50 lat po wydarzeniach z Valhalla. Jak taki rimejk ma w ogóle wyglądać, skoro wątek Desmonda jest tym co napędza tę część, po co ten rimejk jeżeli chcesz wyrzucić jego poważną części składową- która polega na odtwarzaniu wspomnień przez Animusa?
Zgadzam się jedynie co do pływania i poszerzenia historii o znane nam rzeczy z gier i transmedii, ale nie jest potrzebny cykl dobowy, albo odwiedzania miejsc gdzie wykonał misję i inne niepotrzebne rzeczy co chcesz- bo on nie powinien nagle kupować dywanu na straganie do swojej kwatery, albo zasłon. A takie myślenie jak twoje ugruntowuje mnie tylko że zwalą ten rimejk

05.05.2025 12:36
Drzesaru
6.10
Drzesaru
71
Pretorianin

;-p Czyli fakt że asasyni noszą ten sam strój to wynik błędu? Ciekawe. Tak też powstało niedoceniane Immortals Fenyx Rising, gdzie jakiś developer podczas produkcji Odyssey pomylił modele postaci i zapełnił Adrestię cyklopami. Zgadzam się z tobą w większości. Desilets to był geniusz, ale już niestety nie pracuje w ubisofcie. Nie mam pojęcia czym jest Animus Ego, bo nie grałem jeszcze w Shadows, ale już w Mirage można w plikach znaleźć usuniętą cutscenkę z przyszłośći. Wątek współczesny był ważny i usunięcie Desmonda w Remaku byłoby po prostu idiotyzmem. Zresztą w Valhalli pojawia się on ponownie, więc chyba chcą go przywrócić do życia. Ewentualny remake nie powinien wzbogacać gry o jakieś ulepszanie bazy i jeśli ktoś tak uważa, to nie rozumie na czym polegała ta gra. I szczerze nawet pływanie jest niepotrzebne, bo nie było gdzie pływać, a zabójstwo Sibranda w porcie miało fajny element platformówkowy.

lis22 Okej, można policzyć jeszcze Liberation choć to spinoff, więc tak myśląc trzeba by było policzyć gry takie jak Bloodlines i Chronicles, ale powiedzmy że Liberation wyszło później też na inne platformy, więc zgadzam się. Choć trzeba pamiętać, że nie jest to główna odsłona. Odyssey nienawidzę, bo to nawet nie jest Assassin's Creed i nie był nawet w produkcji, ale musieli to powiązać z serią, aby pieniądze się zgadzały. W elementach z tej gry, których zabrakło w Valhalli miałem na myśli takie rzeczy jak tryb eksploracyjny, który został mocno znerfiony, sabotaż miejsc alarmowych, oznaczanie konturów przeciwników ptakiem zamiast tych czerwonych poświat, a jeśli pomyśleć o Origins, który robiło to samo studio, to jak mocno symulacja ognia została zminimalizowana. To że gry mają słabą optymalizację to nie znaczy, że trzeba te gry robić kompletnie od nowa. Fakt Black Flag ma problemy z utrzymaniem stałych 60fps i nie działają zapisy z chmury (tylko w Black Flag i w Brotherhood), ale to powinien być jakiś next gen patch, a nie remake. Poza tym serio? Chcesz remake Unity? Gry która wygląda jakby została wydana wczoraj? Po co? Z ciekawości zapytam jaka była twoja pierwsza gra z serii?

05.05.2025 12:59
6.11
;-p
100
Generał

Dzesaru nie powiedziałbym że to błąd, tylko w pełni wykorzystanie zasobów które oferował silnik, to był Scimitar engine od Prince of Persia, a Altair był pierwszą postacią która została zaprojektowana- taka ciekawostka nawet koń posiadał zmieniony model Altaira

Ale przez to że Asasyni byli kopiowani z modelu Altaira, z lekkimi zamianami- lepiej to się prezentuje niż w takim Mirage, gdzie też mamy ponoć sektę Ukrytych a każde umundurowanie znacząco różni się od siebie (już w Valhalla to lepiej wyszło)

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-05 13:58:07
05.05.2025 14:38
6.12
sky0045
9
Pretorianin

Fabuła w Odyssey wcale nie była gorsza niż Orgin tylko wymuszony grind dzielił ją na dłuższe odcinki, do tego były jakieś nie-generyczne zadania poboboczne i próbowała sił z humorem i wg mnie kilka razy im się udało, późniejsze części były już do bólu zachowawcze. A z wcześniejszych to AC3 nie skończyłem przez nudę i niejasność a Syndicate miał do bólu prostą historię, także ciężko narysować prostą linię w dół przy spadku fabuły w kolejnych częściach

05.05.2025 15:34
6.13
;-p
100
Generał

Dzesaru ogólnie przeczytaj sobie ten artykuł, https://.www.polygon.com/features/2018/10/3/17924770/assassins-creed-an-oral-history-patrice-desilets dowiesz się też z niego że finalnie biały kolor szat Altaira zawdzięczamy, jednemu z pracowników Ubisoft- który zdecydował za cały zespół, że ten kolor będzie idealny (oni się zastanawiali nad różnymi, w tym brązowym???)

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-05 16:22:42
05.05.2025 16:00
Drzesaru
6.14
1
Drzesaru
71
Pretorianin

;-p Aha rozumiem. Był to taki placeholder, który na tyle pasował do wizji, że postanowiono go tylko trochę zmodyfikować. Nigdy o tym nie słyszałem, więc dzięki za ciekawostkę i artykuł. Przeczytam go później jak znajdę czas, bo widzę że jest całkiem obszerny.

sky0045 Dla mnie fabuła w Odyssey była tak nijaka, że prawie nic z niej nie pamiętam. Może też dlatego, że grałem w nią tylko raz w 2018 roku. Choć nie jest to poziom pisarstwa jak w Mirage, bo tam była większa dowolność kolejności wykonywania misji, ale nic mnie nie przekona, że Odyssey fabularnie jest choćby blisko Origins. Ogólnie nie przepadam za fabułami ubisoft Quebec zarówno w Syndicate jak i Odyssey (w Shadows jeszcze nie grałem) fabuła miała luźny i zabawny ton, który w ogóle nie pasuje do serii. Bywały komediowe momenty np. w trylogii Ezia i Black Flag, ale cała gra operująca takim tonem to nie jest dobry pomysł. Wybory dialogowe i płci też były niepotrzebne, bo tylko rozwadniają narrację. Dla mnie to chyba najgorzej napisana część zaraz po Mirage i Syndicate, a Origins to topka ze świetnym głównym bohaterem i zarysem powstania bractwa. Lepiej wróć do trójki, bo ma ona niewątpliwie jeden z najlepiej zarysowanego konfliktu templariuszy z asasynami.

04.05.2025 15:42
👍
7
odpowiedz
serious
9
Chorąży

Czekam na każdą. Będzie grane.

04.05.2025 16:51
8
1
odpowiedz
tynwar
90
Senator

9 asasynów w 6 lat? Czyli co półtora roku ponad 2 gry. Nie ma to jak zapach już wielokrotnie odgrzewanych kotletów, które zrobiły się wtórne i nudne do porzygu. Co za dużo to niezdrowo.

04.05.2025 17:18
cycu2003
9
odpowiedz
1 odpowiedź
cycu2003
248
Legend

Patrząc na to jak robili Shadows to nie ma szans żeby w 6 lat zrobili i Hexe i Scarlet. W każdym razie zagram we wszystkie.

05.05.2025 07:54
9.1
lis22
85
Generał

Tam jest ok. 20 studiów i jedną grę robi kilka z nich, więc zdążą ;)

04.05.2025 17:33
📄
10
2
odpowiedz
Dragoon84
110
Generał

9 gier Assassin’s Creed w sześć lat.

czyli dalej się niczego nie nauczyli...

04.05.2025 17:34
11
2
odpowiedz
Ssuchya
0
Junior

Gry Ubisoftu można lubić za piękne światy ale fabuła leży niestety. Dodawanie do gry np. głaskanie pieska jest dla mnie śmieszne. Jeżeli oni chcą dotrzeć do jak najwiekszej grupy ludzi dzięki temu to nie tędy droga. Powinni się skupić na dojrzałej fabule w swoich grach jeżeli chcą przetrwać na rynku

04.05.2025 18:58
mohenjodaro
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
mohenjodaro
120
277 właściwy ranking

Czyli realnie 2 gry i to jest ok, bo rimejki, gry mobilne i nieudane eksperymenty to oni produkowali masowo już w poprzednich latach, ale tego też nikt nie wliczał do kanonu.

I przyznam szczerze, że setting Hexe wydał mi się niezwykle intrygujący. Nie było chyba jeszcze gry w tej okolicy w tej epoce, w koncu szansa na cos fajnego i nowego

04.05.2025 19:07
12.1
damianyk
149
Nośnik Treblinek

Co z tego, że setting będzie obiecujący, skoro formuła będzie (najprawdopodobniej) taka sama, czyli wielka mapa pełna punktów do odhaczenia i kolosalna ilość beznadziejnie nudnych, powtarzalnych zadań. Ubisoft nie robi gier, tylko zabawki dla dzieci.

04.05.2025 19:12
mohenjodaro
😊
12.2
mohenjodaro
120
277 właściwy ranking

Dla mnie seria AC to przede wszystkim kwestia settingu, jak setting mnie interesuje (Egipt, Grecja), to gra mi się podoba, a jak nie, to nie.

05.05.2025 07:48
Gimemoa
13
odpowiedz
Gimemoa
5
Centurion

Shadows im wyszedł bardzo fajnie, więc spoko opcja. Jedynie mogliby zrezygnować z tych poziomów postaci, postawić na mniej sprzętów i bardziej unikalne ich właściwości oraz większą różnorodność pobocznych aktywności (i nie w stylu tych kapliczek). Za to fabularnie to w sumie najlepsza pozycja z serii od lat, gdzie zarówno Yasuke jak i Naoe, a także nasze cele czy postacie poboczne są o niebo ciekawsi niż to co zaserwował nam Origins, Odyssey i Valhalla razem wzięte.

05.05.2025 07:57
14
odpowiedz
1 odpowiedź
lis22
85
Generał

Ciekawe, jak będzie wyglądał ten Scarlet czy tam Nebula?
Trzech różnych bohaterów? Ten sam okres historyczny czy różne? To może być powiew świeżości bo cały czas będzie coś nowego, Xexe też zapowiada się ciekawie, gry multi mnie nie interesują na remaki czekam, zwłaszcza pierwszej części i może Unity?

05.05.2025 13:43
14.1
;-p
100
Generał

Ja myślałem że te tereny Śródziemnomorskie to byłby taki początkowy etap (jak Norwegia z Valhalla) gdzie nasi Asasyni/Templariusze- trafiają potem do Meksyku/Indii. Za tę część Odpowiada Ubisoft Sofia, robili Liberations, Rogue i dodatek o druidach do Valhalla- (to może wróciłby motyw pływania statkiem i całość byłaby rozwinięciem wątku z Assassin's Creed ll Discovery o złotej erze odkryć geograficznych). Trzy oddzielne postacie na setting wydają się problematyczne z punktu widzenia marketingu dla jednego produktu

post wyedytowany przez ;-p 2025-05-05 13:44:11
Wiadomość 9 gier Assassin’s Creed w sześć lat. Tak ma wyglądać przyszłość serii Ubisoftu, w której jest miejsce na 3 duże RPG-i