3 rzeczy w Battlefieldzie 6, które można by poprawić i 2 rzeczy, na których odratowanie jest już za późno
Twórcy już odnieśli się do kwestii rozmiarów map i zapowiedzieli, że ogromne mapy też się pojawią.
1) Jeszcze podczas zamkniętych testów twórcy zapowiedzieli zredukowanie blasku lunet.
2) Tak samo kampienie ma być utrudnione poprzez odebranie zwiadowcy "radiolatarni" czy jak to ten gadżet odradzania po polsku się zwie.
3) Na premierę będą również znacznie większe mapy. A udostępnianie w becie mniejszych jest niczym nowym. Patrz: beta Battlefield 3 z operacją metro.
4) Lotnisko ze zwiastuna to nie cutscenka, ale realny fragment mapy operation firestorm, która swoją drogą jest remakiem z Bf3. Ponadto, niewykluczone, że na innych, podobnie dużych mapach inne lotniska również się pojawią.
5) Prędkość chodu i sprintu jest porównywalna choćby z Bf4. Różnica rzeczywiście tkwi w szeroko rozumianej zwinności (wślizgi, skoki, etc.)
Reasumując, jest lepiej niż się wielu wydaje, co nie zmienia faktu, że ograniczone zaufanie też musi być. :)
1) Jeszcze podczas zamkniętych testów twórcy zapowiedzieli zredukowanie blasku lunet.
Blask lunet nie jest problemem - problemem jest ilość snajperów na mapie ;)
4) Lotnisko ze zwiastuna to nie cutscenka, ale realny fragment mapy operation firestorm, która swoją drogą jest remakiem z Bf3. Ponadto, niewykluczone, że na innych, podobnie dużych mapach inne lotniska również się pojawią.
Biorę tak możliwość pod uwagę, ale wtedy twórcy musieli być dać dwie mechaniki wsiadania do odrzutowców) - trochę bez sensu.
"problemem jest ilość snajperów na mapie ;)"
To mapa pod snajperów i tyle. To dobrze że taką piaskownice mają. Poza tym... #granaty_dymne_istnieją, tylko mało kto ich używa.
Tak samo jak miejska mapa jest pod szturmowców z granatnikami i inżynierów z rpg. W mieście ze snajperami problemu nie ma, jest za to z tymi dwoma. I tu teraz co? Też ich ograniczyć?
Co do prędkości poruszania się, tak, fajnie by było czuć że żołnierz nosi te kilogramy na sobie.
". Poza tym... #granaty_dymne_istnieją, tylko mało kto ich używa"
Aż nie chce mi się wierzyć. W 2042 strasznie nimi spamowano. Szczególnie na mniejszych mapach\trybach było upierdliwe. Na mapie spisek to nieraz po kilka minut nic nie było widać.
Przy tym jak aktualnie wygląda beta bf6, a jak wygląda już zakończone wsparcie 2042...
To 2042 zasługuje na ocenę (MINUS)-5/10 kiedy wszystko wyrażamy w dodatnich.
Teraz w otwartej nie widziałem spamu dymnymi ani poprawnego wykorzystania, to jest osłony przed ostrzałem jak snajperów rkmistów masa. Jak mapa otwarta bez osłon to masz to narzędzie do postawienia osłony... w postaci zasłony i podejścia z innej strony. Będą pewnie termale więc dodatkowo się schowasz o odstrzelisz snajpera będąc niewidocznym.
Mnie interesuje przeglądarka serwerowa i jak będzie wyglądała.
Chciałbym widzieć w niej informacje:
- co to za serwer
- jaka rotacja map
- czy normalna czy hardcore
i najważniejsze... nie być wywalanym do menu po każdym meczu tylko grać na tylu mapach aż sam z serwera wyjdę.
Wtedy problem czy mapa pod snajperów czy jednostki pancerne czy samą piechotę to nie problem. Sam wybierzesz co Ci pasuje więc dobrze że są (będą) mapy różne i dla każdego.
Mapy duże to będą dwie - w tym jedna to powracający firestorm. Przedmieścia Kairu to najprawdopodobniej coś jak szczyt.
Za to dostaniemy w pełnej wersji 2 mapy infantry only.
Wiec jest słabo - 5 małych, 2 średnie, 2 duże na start
Do tego szczytu z tymi dwoma tunelami to tez nie ma co liczyć jako konkretna mapa do battlefielda
Serio – wszystkie bitwy w tej kombinacji trybu i mapy, to stado snajperów po obu stronach co chwila headshotująca albo siebie nawzajem, albo nieliczną grupkę szturmowców próbujących… szturmować. Raz widziałem nawet absurdalną sytuację, gdy banda wrogich snajperów obsadziła skałki parę metrów od naszej grupy „strzelców wyborowych”, tyle że z boku, na „godzinie 3” i operowali tak, jakby zupełnie się nie widzieli! Takie absurdy nie są tylko moim wymysłem, bo już w sobotę widziałem memy na ten temat, a czat w grze po każdym Przełamaniu pełny jest komentarzy o „festiwalu snajpienia” czy „BF6 Sniper Simulator”. I jest dość spory problem, całkowicie zaburzający balans rozgrywki na tej mapie. A biorąc pod uwagę, jak mało map widzieliśmy na razie, prawdopodobnie i na innych.
wystarczy ograniczyć tzw. "boosty" - jak w WoT i uniemożliwić wspinanie się na absurdalne wysokości po pionowych, ostrych skałach - jak widziałem, co robi "Kromka" w ostatnim filmiku, to za głowę się złapałem - wspinał się, wspinał i nie mógł przestać, również dlatego, że zbyt późno napotykał na barierę, w postaci linii końca mapy - ją można by też przesunąć po prostu niżej. Nawet w BF 2042 jest wszystko w tej kwestii w porządku rozwiązane, nie mówiąc o poprzednikach.
"nie wprowadzono by bez sensu dwóch metod wsiadania do samolotów."
W BF4 tak było, na niektórych mapach respiłeś sie w lecącym samolocie,
a na innych mapach były pasy startowe, natomiast zgadzam sie w kwestii
tego że gra straciła tożsamość i bardziej przypomina Coda niż klasycznego BFa
Czekałem na BF6 z utęsknieniem, ale gdy zobaczyłem gameplay na YT miałem wrażenie, że patrzę na COD. Dlatego wróciłem do BF1 i bawię się świetnie.