futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 10 czerwca 2021, 17:30

Microsoft pracuje już nad następcami Xboksów Series X/S

Firma Microsoft poinformowała, że Xboksy Series X/S nie są jej ostatnimi konsolami. Gigant z Redmond już pracuje nad nowymi urządzeniami, jednak przyjdzie nam na nie długo poczekać.

W SKRÓCIE:
  1. Microsoft pracuje już nad Xboksami następnej generacji, jednak nowe konsole prędko nie zadebiutują;
  2. w międzyczasie gigant z Redmond rozwija usługę grania w chmurze, którą przedstawia jako alternatywę dla drogich urządzeń.

Mogłoby się wydawać, że po zaledwie siedmiu miesiącach od premiery Xboksów Series X/S firma Microsoft ani myśli pracować nad ich następcami, zwłaszcza teraz, gdy snuje dalekosiężne plany dotyczące rozwoju usługi grania w chmurze. Jak się jednak okazuje – nic bardziej mylnego, o czym na specjalnym pokazie dla wybranych redakcji z branży gier wideo poinformowała Elizabeth Hamren piastująca w Microsofcie funkcję prezesa korporacyjnego. Z jej słów wynika, że nowe Xboksy nadejdą, jednak nie stanie się to zbyt prędko. Jak powiedziała:

Już teraz ciężko pracujemy nad nowym sprzętem i platformami, z których wybrane nie ujrzą światła dziennego przez lata. (...) Choć rozwijamy się na PC i urządzeniach mobilnych, konsole nadal pozostają naszym flagowym doświadczeniem. Chcemy dostarczać najpotężniejsze, potrafiące najwięcej konsole na świecie; urządzenia, które pozwolą naszym graczom cieszyć się niesamowitymi produkcjami przez wiele lat, w tym rozgrywką, której nawet nie możemy sobie jeszcze wyobrazić.

Wtórował jej będący niejako twarzą marki Xbox Phil Spencer. Niemniej zwrócił on uwagę na fakt, że na świecie nie brakuje graczy, którzy zwyczajnie nie mogą sobie pozwolić na zakup drogiej konsoli czy mocnego komputera. Jego zdaniem powinni oni rozważyć sprawdzenie technologii gry w chmurze, która „eliminuje te bariery”. Mimo wszystko streaming nie jest według niego czymś, co całkowicie wyprze konsole i komputery, lecz alternatywnym rozwiązaniem.

W ostatnim czasie, jeśli nie mogłeś pozwolić sobie na wydanie setek dolarów na konsolę lub potencjalnie tysięcy dolarów na wysokiej klasy komputer do gier, po prostu w znacznym stopniu nie mogłeś być częścią globalnej społeczności graczy. Chmura pozwoli nam całkowicie usunąć te bariery w graniu na całym świecie. Oczywiście wciąż jest miejsce na konsole oraz komputery. I szczerze mówiąc, zawsze będzie. Ale dzięki chmurze będziemy w stanie zapewnić solidną rozrywkę każdemu, kto jest podłączony do Internetu, nawet na najsłabszych, najtańszych urządzeniach.

Warto zauważyć, że choć od premiery Xboksów Series X/S minęło ponad pół roku, konsole wciąż nie otrzymały prawdziwego systemsellera. 13 czerwca odbędzie się jednak wspólna konferencja Microsoftu i Bethesdy, podczas której obie firmy powinny odkryć skrzętnie skrywane dotąd karty i zaprezentować ekskluzywne tytuły zmierzające na te platformy.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Microsoft
  2. Oficjalna strona internetowa marki Xbox

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej