RTX IO Nvidii da PC możliwości porównywalne z SSD PS5

Koncern Nvidia opracował nową technologię RTX IO, która ma umożliwić znacznie szybsze wczytywanie danych z dysku SSD. Proces będzie się odbywał z pominięciem procesora – pliki trafią z nośnika bezpośrednio do pamięci karty graficznej, co pozwoli zwiększyć wydajność i zredukować rozmiary gier.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

RTX IO Nvidii da PC możliwości porównywalne z SSD PS5.
RTX IO Nvidii da PC możliwości porównywalne z SSD PS5.
RTX IO Nvidii da PC możliwości porównywalne z SSD PS5 - ilustracja #1
RTX IO – kolejny as w rękawie Nvidii.

W SKRÓCIE:

  1. Nvidia zaprojektowała nową technologię RTX IO, która pozwala przesyłać pliki z dysku SSD bezpośrednio do pamięci VRAM, pomijając procesor;
  2. ma to pozwolić osiągnąć zdecydowanie lepszą wydajność i zredukować przycięcia oraz zjawisko doczytywania się obiektów;
  3. RTX IO pozwoli też zredukować rozmiary gier dzięki bezstratnej kompresji;
  4. rozwiązanie ma współpracować z kartami z rodzin Ampere i Turing.

Firma Nvidia zaprojektowała nową architekturę I/O, zwaną RTX IO, która pozwoli osiągać na pecetach efekty porównywalne do tych, które mają być możliwe dzięki nowoczesnemu dyskowi SSD w konsoli PlayStation 5 (oraz specjalnemu kontrolerowi I/O opracowanemu przez Sony na jego potrzeby).

Technologia pozwoli na dekompresowanie i wczytywanie plików z dysku SSD NVMe bezpośrednio do pamięci GPU – z pominięciem procesora. Dzięki temu jednostka centralna będzie obciążana nawet do dwudziestu razy mniej, a wydajność przy wczytywaniu danych może być nawet stukrotnie większa niż w przypadku tradycyjnych dysków i starych interfejsów.

Można zredukować efekt wyskakiwania obiektów (tzw. pop-in - przyp. red.) oraz przycięcia, a tekstury w wysokiej jakości mogą być przesyłane strumieniowo w niewiarygodnym tempie. Więc nawet gdy pędzisz przez świat, wszystko działa i wygląda świetnie. Ponadto dzięki bezstratnej kompresji można zmniejszyć rozmiar pobieranych i instalowanych gier, co pozwala graczom na przechowywanie większej liczby gier na dysku SSD, przy jednoczesnej poprawie ich wydajności – chwali się Nvidia.

Rozwiązanie współdziała z DirectStorage API opracowanym przez firmę Microsoft i powstaje we współpracy z nią.

Microsoft jest zachwycony możliwością współpracy z firmą NVIDIA w celu zapewnienia graczom na Windowsie korzyści wynikających z nowej generacji I/O. DirectStorage dla systemu Windows pozwoli grom na wykorzystanie najnowocześniejszego RTX IO firmy NVIDIA i zapewni twórcom gier wysoce wydajny i ustandaryzowany sposób na uzyskanie najlepszej możliwej wydajności przy wykorzystaniu procesora graficznego i systemu I/O. Dzięki DirectStorage będzie można zminimalizować rozmiary gier i czas ładowania, a wirtualne światy będą mogły stać się bardziej rozbudowane i szczegółowe, dzięki płynnemu i bezproblemowemu strumieniowaniu – napisał Bryan Langley, Group Program Manager działu Windows Graphics and Gaming.

Co ciekawe, RTX IO będzie dostępne na wszystkich kartach graficznych GeForce RTX – mowa zarówno o nadchodzących układach bazujących na architekturze Ampere (GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3080 oraz GeForce RTX 3090), jak i istniejących GPU z rodziny Turing (GeForce RTX 2060, GeForce RTX 2060 Super, GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2070 Super, GeForce RTX 2080, GeForce RTX 2080 Super, GeForce RTX 2080 Ti oraz Titan RTX).

RTX IO Nvidii da PC możliwości porównywalne z SSD PS5 - ilustracja #2
Komentarz admina pod notką poświęconą RTX IO precyzujący wspierane GPU.
  1. Nvidia – strona oficjalna
  2. Microsoft – strona oficjalna
Podobało się?

89

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2020-09-02
22:20

Sasori666 Senator

Sasori666

Ciekawe co na to Denuvo, które znacząco wydłuża loadingi.

Komentarz: Sasori666
2020-09-02
22:37

zanonimizowany558287 Senator

No dobra, ale najważniejszego czyli kiedy i w czym nie podali.

Komentarz: zanonimizowany558287
2020-09-03
06:40

dienicy Generał

Szkoda, ze nie wymyslili takiej architektury I/O przy okazji geForce 256 bo pominiecie CPU rowniez odciazyloby ten procesor itd. Pewnie jak nosnikiem danych byla papierowa tasma z dziurkami to tez by sie taka architektura nie zmarnowala.
To pomysl tak genialny jak wyhodek w srodku zamiast na zewnatrz bo nie trzeba sie ubierac zeby sie rozbierac (architektura)... Dlaczego musieli wymyslic 3090 Geforcow i 10 Windowsow zanim doszli do RTX 10?

Komentarz: dienicy
2020-09-03
15:06

TheLastJedi Konsul

To już wiem kiedy kupię nowy komp, jak wyjdą karty z tym rozwiązaniem w cenie około tysiaka(oby AMD zrobiło coś podobnego to stanieją szybciej i będe miał wybór), wtedy kupię nvme z nową płytą i prockiem żeby móc patrzeć w oczy konsolowcom. Na razie moja suszarka r9 290 odpala mi wszystkie nowe gierki, a nvme do gier nie jest niezbędne, rewolucja w prędkości wczytywania to IMO najlepsza innowacja tej generacji bo szlak mnie trafiał jak coś na konsoli się wczytywało.

Komentarz: TheLastJedi
2020-09-03
17:47

Tieru Legionista

Obiecują ciągle coś nowego, słuch o RTX Green Screen zaginął, ani widu ani słychu.

Komentarz: Tieru

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl