Prezentacja interefejsu PS5; szybciej, lepiej, ale z brakami
Redaktor serwisu Digital Foundry przygotował kilkunastominutowy materiał wideo, w którym prezentuje i omawia menu systemowe PS5.

- PlayStation 5 trafi do sprzedaży w Polsce 19 listopada 2020 roku.
- Redaktor serwisu Digital Foundry przygotował kilkunastominutowy materiał wideo, który oprowadza nas po interfejsie konsoli.
Sony nie przeprowadziło rewolucji, projektując interfejs PS5. Menu, z którego będziemy korzystać, traktować możemy raczej jako ewolucję drogi, którą obrano podczas tworzenia PS4. John Linneman z redakcji Digital Foundry przygotował kilkunastominutowy materiał wideo, który oprowadza nas po systemie PS5.
Mimo zastosowania podobnego do PS4 układu kafelkowego, różnice są zauważalne od razu. Ikonki gier przeniesiono do górnej belki systemowej. Po przytrzymaniu przycisku PlayStation na kontrolerze DualSense wysunie się menu szybkiego dostępu (które możemy dostosować pod swoje preferencje).
Uwagę zwraca także usprawnione działanie biblioteki gier. Tytuły z PlayStation 4 są oznaczone odpowiednią ikonką, możemy wybrać rodzaj sortowania i filtrowanie wyświetlonych produkcji. Całość działa bardzo płynnie mimo wielu gier znajdujących się w bibliotece redaktora Digital Foundry.

Niestety, widać także niedoróbki. Gier z PlayStation 5 nie przeniesiemy na razie na zewnętrzny dysk, podobnie jak zapisów. Jeśli chcemy zrobić kopię zapasową, musimy skorzystać z chmury w abonamencie PlayStation Plus. Brak folderów początkowo może nie sprawiać problemów, ale z biegiem czasu i przy rosnącej bibliotece zainstalowanych gier zacznie wkradać się nieporządek.
Firma Sony będzie oczywiście aktualizować system PS5 o nowe funkcje, ale kolejny raz po wydaniu nowej konsoli tracimy możliwości, które dostępne były na starszym sprzęcie.
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS5
Komentarze czytelników
Dracorian Centurion

embargo schodzi ponoć jutro jakoś o 12
Wilk1999 Generał

Interfejs nawet ładnie się prezentuje, ale coś mi przeczucie mówi, że gdyby zestawić ze sobą wszystkie utracone przydatne udogodnienia interfejsu z poprzednich konsol z tymi udogodnieniami nowych tak bilans byłby, chyba znacząco ujemny. Lepiej, aby w tej kwestii wypowiedzieli się ci, którzy bardziej się orientują.
Zgaduje, że przełomowym wydarzeniem było by, gdyby Sony po opublikowaniu danej aktualizacji systemowej do konsoli PS5 opublikowało informacje, że wprowadzała by ona do konsoli wszystkie najlepsze, zdaniem graczy, udogodnienia z poprzednich konsol i przekonanie się później po zainstalowaniu tejże aktualizacji, że ów obwieszczenie było prawdziwe.
Cziczaki Legend

"Brak folderów początkowo może nie sprawiać problemów, ale z biegiem czasu i przy rosnącej bibliotece zainstalowanych gier zacznie wkradać się nieporządek."
Niech zgłosi się pierwszy, co miał jakieś problemy na PS3, lista gier od najnowszych do najstarszych i nie było problemów, nawet jak starych gier się nie usuwało.
zanonimizowany1343642 Generał
A co nas interesuje interfejs?
Grać na nim będziemy czy jak?
Najlepszy był w PS2, tyle co on miał funkcji to konsoli wystarczy.
Od walki z OSem, konfiguracji i ustawień to jest PC, tam jest tego aż nadto.
Konsola to powinien być super szybki sprzęt, OS zajmować max 1GB i mieć quick boot dla tych co chcą tylko grę odpalić i full bot dla tych co muszą mieć socjal gowna, sklepy online,netflixy, przegladarki itd.
PS2 miał idealny OS i interfejs.
castillo20 Pretorianin
SONY dało ciała w wuj z tą dostępnością. Są też tacy ludzie co czekają żeby pograć na konsoli od pół roku jak ja. Nie przeskakuje z PS4 na PS5 tylko marzę już pół roku żeby pograć na konsoli i nie chcę ps4 kupować. Tymczasem wygląda na to ,że poczekam do 2021 co mnie zaczyna na tyle wkurzać, że się zastanawiam nad Xbox X