Ponad 40% wzrostu wydatków na subskrypcje - App Store dominuje

Użytkownicy aplikacji mobilnych wydają coraz więcej na rozmaite subskrypcje. Łączny dochód wygenerowany w ubiegłym roku wyniósł blisko 20 miliardów dolarów.

mobile
Miriam "mokosh" Moszczyńska25 lutego 2022
8

Firma Sensor Tower opublikowała raport, w którym zaprezentowane zostały wydatki na subskrypcje w aplikacjach mobilnych. W zeszłym roku użytkownicy na całym świecie wydali blisko 20 miliardów dolarów na ten element. Stanowi to wzrost o 41% względem 2020 roku.

Sensor Tower to platforma zajmująca się analizą rynku mobilnego. Sporządzane są na niej raporty dotyczące ogólnego rozwoju rynku, jak i poszczególnych marek, czy też aplikacji.

Miliardy dolarów na subskrypcje

W 2021 roku na całym świecie łącznie na subskrypcje wydano 18,3 miliarda dolarów (Sensor Tower stworzyło również osobny wykres dla USA). Z tego 4,8 mld dol. to wydatki użytkowników Google Play, a reszta, czyli 13,5 mld dol., to kwota wygenerowana przez osoby korzystające z App Store.

Trzeba zaznaczyć, że podana suma nie uwzględnia kosztów subskrypcji gier mobilnych, a jedynie aplikacji, takich jak Netflix, Disney+, YouTube etc.

Względem 2020 roku wyniki znacznie wzrosły – mówimy o skoku rzędu 41%. Jeśli rozdzielimy to na App Store i Google Play, to wydatki rosły kolejno o 31% i 78%.

Ponad 40% wzrost wydatków na subskrypcje - App Store dominuje - ilustracja #1
Wykres prezentujący opisane wyżej wyniki, źródło: https://sensortower.com

Na które aplikacje wydajemy najwięcej pieniędzy?

Oczywiście nie możemy mówić o wydatkach, nie wiedząc, na co tak naprawdę użytkownicy na całym świecie trwonią miliardy dolarów. Jak się okazuje, zależy to od użytkowanej platformy, choć Sensor Tower opracowało również ogólny ranking.

Ponad 40% wzrost wydatków na subskrypcje - App Store dominuje - ilustracja #2
Podsumowanie aplikacji, które generują największe dochody z subskrypcji, źródło: https://sensortower.com

Pierwsze dwie pozycje na ogólnej liście – generujące największe dochody na świecie YouTube i Tinder – pokrywają się z wynikami w App Store, a na trzecim miejscu całościowego zestawienia znajduje się japońska usługa webtoon Piccoma.

Zaraz za japońskim SVOD uplasowała się najpopularniejsza wśród użytkowników Androida aplikacja Google One, która stanowi rozszerzenie darmowych usług firmy.

Co ciekawe, wśród dziesięciu najpopularniejszych subskrypcji dostępnych w Google Play nie znajdziemy YouTube’a, a Tinder zajmuje dopiero szóste miejsce.

Inne wnioski Sensor Tower

Sensor Tower zwraca uwagę na rosnącą popularność usług SVOD (subscription video on demand), takich jak HBO Max czy Disney+.

Platforma nie przechodzi obojętnie obok takich aplikacji, jak: TikTok, Instagram czy Twitter, których twórcy również zaczynają eksperymentować z modelem subskrypcji.

Trudno więc nie zgodzić się z wnioskami przedstawionymi na końcu raportu, według których coraz więcej firm będzie decydowało się na taki krok. Czy to dobrze, czy też źle – o tym zapewne przekonamy się w przyszłości, kiedy pojawią się nowe wyniki finansowe.

Autor: Miriam "mokosh" Moszczyńska

Piekło zamarzło. Apple iPhone 15 w końcu jest dostępny w cenie, która nie zrujnuje Waszego budżetu

Piekło zamarzło. Apple iPhone 15 w końcu jest dostępny w cenie, która nie zrujnuje Waszego budżetu

Nowy Mini Aceman jest elektryczny, ma okrągły wyświetlacz i cyfrowego pieska

Nowy Mini Aceman jest elektryczny, ma okrągły wyświetlacz i cyfrowego pieska

Nokia to już za mało. HMD wypuści telefony pod własną marką, celuje w segment budżetowy

Nokia to już za mało. HMD wypuści telefony pod własną marką, celuje w segment budżetowy

Największa na świecie drukarka 3D może zbudować dom w niecałe 80 godzin

Największa na świecie drukarka 3D może zbudować dom w niecałe 80 godzin

Z tymi bezprzewodowymi słuchawkami gamingowymi poczujesz, czym jest wygoda użytkowania

Z tymi bezprzewodowymi słuchawkami gamingowymi poczujesz, czym jest wygoda użytkowania