futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 grudnia 2017, 10:28

autor: Adrian Werner

Nvidia kończy ze wsparciem dla 32-bitowych sterowników do kart grafiki

Firma Nvidia poinformowała, że nowe sterowniki GeForce Game Ready Driver dostępne będą tylko w wersji dla systemów 64-bitowych. Korporacja nie ma w planach dalszego rozwoju driverów 32-bitowych.

Porzucenie rozwijania 32-bitowych sterowników było tylko kwestią czasu. - Nvidia kończy z rozwojem 32-bitowych sterowników - wiadomość - 2017-12-27
Porzucenie rozwijania 32-bitowych sterowników było tylko kwestią czasu.

Firma Nvidia poinformowała o zamiarze porzucenia rozwoju sterowników dla 32-bitowych systemów operacyjnych. Obejmie to zarówno Windowsa w wersjach 7, 8 i 10, jak i Linuksa oraz FreeBSD. Zmiana ta wprowadzona zostanie od driverów opatrzonych numerem 390. Oczywiście, osoby z tymi sterownikami wciąż będą mogły bawić się w 32-bitowe gry.

Przypomnijmy, że zaraz przed świętami otrzymaliśmy GeForce Game Ready Driver 388.71. To najprawdopodobniej ostatnia wersja, którą będzie można zainstalować na 32-bitowych systemach, gdyż edycja 390 powinna zadebiutować jeszcze w tym roku.

Nvidia nie zamierza kompletnie porzucać użytkowników antycznych pecetów. Do stycznia 2019 roku będą oni bowiem otrzymywali poprawki związane z bezpieczeństwem systemu. Firma podkreśla jednak, że wszystkie inne zmiany i ulepszenia nie zostaną przeniesione do wcześniejszych wydań driverów.

Decyzja firmy nie jest specjalnym zaskoczeniem. Branża od dłuższego czasu przestawia się na 64 bity i coraz więcej gier wymaga tej technologii. Warto jednak zauważyć, że konkurencyjne AMD wciąż nie zdecydowało się na ten krok i dalej wspiera 32-bitowe wersje Windows 10 i 7. Porzuciło natomiast 32-bitowego Windowsa 8/8.1.

Ruch Nvidii raczej nie spotka się z mocną negatywną reakcją, gdyż zdecydowana większość graczy już dawno temu przestawiła się na 64 bity. Według ostatnich ankiet serwisu Steam, niecałe 2% użytkowników tej usługi wciąż pozostaje przy systemach 32-bitowych, a ich liczebność systematycznie spada z miesiąca na miesiąc.

Warto na koniec dodać, że decyzja firmy praktycznie nie wpłynie na posiadaczy komputerów firmy Apple, gdyż system MacOS od wydanej w 2011 roku wersji 10.7 dostępny jest wyłącznie w wariancie 64-bitowym.

  1. Oficjalna strona firmy Nvidia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej