AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony

Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.

futurebeat.pl

Amadeusz Cyganek

AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony - ilustracja #1

Technologia ray tracingu była jednym z najważniejszych elementów towarzyszących prezentacji nowych kart graficznych Nvidii z rodziny GeForce RTX. To rozwiązanie, które w założeniach twórców ma umożliwić zaawansowaną symulację światła, m.in. poprzez prezentację cieni i odbić znajdujących się poza kadrem czy też bardziej realistyczne przedstawianie przedmiotów i postaci, dzięki odpowiedniemu ustawieniu w stosunku do źródła oświetlenia.

Okazało się jednak, że jak na razie technologia ta znajdzie zastosowanie tylko w najbardziej potężnych układach obozu „zielonych”, czyli GeForce RTX 2080 oraz RTX 2080 Ti, a w niedługiej przyszłości także RTX 2070. To jednak karty z bardzo wysokiego pułapu cenowego, niedostępnego dla wielu graczy, wobec czego to rozwiązanie na razie będzie dostępne tylko dla najbardziej zamożnych miłośników gier, dysponujących także równie mocną specyfikacją całego komputera. To więc dość elitarne rozwiązanie i z tym stanem rzeczy niekoniecznie chce zgodzić się AMD.

Jak stwierdził David Wang, jeden z szefów Radeon Technologies Group i osoba odpowiedzialna za rozwój kart graficznych z tej rodziny, technologia ray tracingu stale znajduje się w orbicie zainteresowania inżynierów AMD i z pewnością przyjdzie moment na to, by zastosować ją także w układach Radeon. Istnieje jednak jeden warunek: ray tracing musi być obsługiwany także przez karty graficzne z niższej półki, tak aby zaawansowana symulacja światła była możliwa do zastosowania w każdym GPU dostępnym na rynku. Co więcej, Wang stwierdził, że prawdopodobieństwo dodania obsługi tej funkcji do kart graficznych nadchodzącej generacji Vega wyprodukowanych w 7-nanometrowym procesie produkcyjnym jest praktycznie znikome.

AMD na razie skupia się na rozwoju technologii Radeon ProRender. - AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony - wiadomość - 2018-11-13
AMD na razie skupia się na rozwoju technologii Radeon ProRender.

Na razie więc AMD skupi się głównie na rozwoju technologii Radeon ProRender, która co prawda jest mniej zaawansowana, ale za to dostępna za darmo dla wszystkich użytkowników układów koncernu z Santa Clara. Z kolei rozwój ray tracingu spada głównie na barki Nvidii i zobaczymy, jak obóz „zielonych” będzie sobie radził z tym zadaniem. Na razie idzie to bardzo opornie.

Podobało się?

60

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2018-11-13
13:45

Maverick Konsul

Maverick

Rozwoj RT spada na barki zielonych?
Że co?

A wiecie ze ten RT to API w DirectX'ie ktore rozwija MS?

Komentarz: Maverick
2018-11-13
14:15

mirko81 Legend

mirko81

Mysle ze za szybko na RTX skoro te karty maja problem i będą mieć z 4k na co teraz jest nacisk

Komentarz: mirko81
2018-11-13
14:38

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

czyli AMD jak zawsze, w skrócie "nigdy" ;)

Komentarz: A.l.e.X
2018-11-13
16:53

Jaarvs Konsul

Jaarvs

Po pierwsze: bardzo dobrze, nie ma co się śpieszyć, a i tak lepiej, żeby nadgonili Nvidię na polu wydajnościowym.
Po drugie: warto wiedzieć, że AMD ma własną technologię RadeonRays, która jest open sourcem czyli w razie implementacji nie trzeba będzie dopłacać do "innowacyjnej technologii". Tak samo z Freesynciem, a G-Sync, do którego się dopłaca dość duże pieniądze.

Komentarz: Jaarvs
2018-11-13
23:24

gregorem Centurion

Ciekawy bełkot AMD, mający kłamliwie uzasadnić brak jakiejkolwiek odpowiedzi na ruch Nvidii. „AMD nie wprowadzi raytracingu dopóki wszystkie radeny nie będą mialy możliwości jego obsługi”. No ciekawe dlaczego nie zrobili tak z innymi nowinkami, np. 4K. Jakoś sobie nie przypominam by AMD twierdziło, że nie wprowadzi obsługi 4K, dopóki wszystkie Radeony nie będą sobie radziły z grami w tej rozdzielczości. Albo że zablokują w sterownikach wysokie ustawienia graficzne gier, dopóki najtańsze Radeony nie będą gotowe na ich obsługę. Przypominacie sobie takie deklaracje AMD? Normalny cykl życia technologii: najpierw nowinki są kosztowne i mało kto może sobie na nie pozwolić (jak np. „płaskie telewizory”, wielordzeniowe procesory, komputery przenośne, myszki optyczne,…) a potem trafiają do coraz niższych segmentów rynku i powszechnieją.

To dlaczego w przypadku raytracingu akurat mają zamiar czekać na najtańsze radeony, kiedy w przypadku innych nowinek tego nie robili.
Zwykłe robienie dobrej miny do złej gry. Bo AMD nawet nie ma jak wprowadzić raytracingu do swoich kart. Nvidia nad swoimi rdzeniami raytracingu pracowała w tajemnicy przez kilka lat. Skąd nagle AMD miałoby w ciągu kilku miesięcy wytrzasnąć własną technologię? pewnie teraz dopiero w panice zbierają zespoły robocze i specjalistów mające opracowywać aemdemowski odpowiednik raytracingu od Nvidii.

Tylko po co mają przyznawać się że nic nie mają i tracić jeszcze bardziej zainteresowanie użytkowników (bo nawet nie chodzi o to czy jakieś gry wykorzystujące raytracing są, czy ich nie ma, chodzi o wyraźne i jasne przyznanie się że AMD technologicznie jest daleko za Nvidią). Lepiej ściemnić że nie chcą wprowadzać technologii z jakiegoś idiotycznego powodu. Może znajdzie się jakiś kretyn i uwierzy w taki bełkot.

Komentarz: gregorem

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl