
Data wydania: 31 października 2017
Wyprodukowane przez studio Nihon Falcom we współpracy z firmą XSEED Games jRPG akcji, wydane w Japonii w 2008 roku i po 9 latach wypuszczone także na rynki zachodnie. Akcja Zwei: The Ilvard Insurrection toczy się w krainie fantasy, w której w wyniku wojny między demonami a ludźmi wspomaganymi przez smoki doszło do osłabienia siły magii, a wykorzystywane dotąd do podróży międzykontynentalnych portale zostały zastąpione przez samoloty.
Steam
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Nihon Falcom
Wydawca: XSEED Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Zwei: The Ilvard Insurrection to wydane na PC RPG akcji autorstwa japońskiego studia Nihon Falcom, znanego z takich serii jak The Legend of Heroes czy Ys. Produkcja pierwotnie ukazała się w Kraju Kwitnącej Wiśni w 2008 roku i dopiero po dziewięciu latach trafiła na rynki zachodnie. Warto wspomnieć, że wersja anglojęzyczna bazuje na Zwei II Plus, czyli ulepszonej i rozbudowanej reedycji, która ukazała się w Japonii pod koniec 2009 r.
Akcja gry toczy się w krainie fantasy, gdzie w wyniku wielkiej wojny między demonami a ludźmi wspomaganymi przez smoki doszło do mocnego osłabienia siły magii. Doprowadziło to do utraty kontaktu między zawieszonymi w chmurach kontynentami tego świata, gdyż jedyną metodą transportu między nimi były magiczne portale. Ludzie poradzili sobie jednak z tym problemem przez szybki rozwój technologii i w chwili rozpoczęcia kampanii coraz popularniejsze stają się samoloty zdolne pokonywać dalekie dystanse.
Historia zaczyna się, gdy poszukiwacz skarbów imieniem Ragna Valentine rozbija swój samolot, doznając przy tym ciężkich obrażeń. Przed śmiercią ratuje go wampirzyca Alwen Du Moonbria, ale skutkiem tego jest utworzenie kontraktu krwi, który na zawsze łączy losy tej pary.
Wydane na platformę PC Zwei: The Ilvard Insurrection należy do gatunku RPG-ów akcji, więc większość czasu spędzamy na eksplorowaniu świata i pozbywaniu się wrogów za pomocą zręcznościowego systemu walki. Mechanika bitew jest jednak trochę nietypowa. Ragna Valentine stawia na broń białą, a Alwen Du Moonbria wykorzystuje zaklęcia bojowe. Ataki fizyczne i magiczne aktywujemy za pomocą różnych przycisków, a każda akcja tego typu błyskawicznie przełącza kontrolowaną przez nas postać na tę odpowiednią do danego typu ataku.
Nietypowy jest również system rozwoju. Nie ma tutaj tradycyjnych punktów doświadczenia. Zamiast tego pokonani wrogowie pozostawiają po sobie żywność. Możemy ją zjeść, regenerując zdrowie, ale możemy także wykorzystać ją do ulepszania statystyk postaci. Ponadto w miasteczkach znajdują się restauracje, które są w stanie połączyć dostarczone przez nas składniki w bardziej skomplikowane potrawy, zapewniające większe zastrzyki punktów doświadczenia niż suma produktów wchodzących w ich skład.
Zwei: The Ilvard Insurrection wykonano w pełnym trójwymiarze, w stylu wzorowanym na japońskich kreskówkach. Pomimo faktu, że od japońskiego debiutu do premiery wersji anglojęzycznej wersji minęła prawie dekada, to gra prezentuje się całkiem atrakcyjnie, co jest zasługą ładnego i pełnego kolorów stylu graficznego.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Firma XSEED poinformowała o zamiarze wydania gry Zwei: The Ilvard Insurrection. Pod tym tytułem kryje się anglojęzyczna wersja Zwei II Plus, czyli klasycznego japońskiego RPG studia Nihon Falcom.
gry
Adrian Werner
3 czerwca 2017 11:27
Wymagania sprzętowe gry Zwei: The Ilvard Insurrection:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Xeon W3505 2.5 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 1 GB Quadro 600 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 718 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (718)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,