63. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 63. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dwarfs
Zręcznościowe 4 maja 2011
Gra zręcznościowa, w której wcielamy się w zarządcę kopalnii krasnoludów. Do naszych obowiązków należy kierowanie wydobyciem surowców, walka z przeciwnikami i stawianie czoła żywiołom.
Xevious (NES Classics)
Zręcznościowe 2 czerwca 2004
Xevious to klasyczna strzelanina, którą w 1982 r. przygotowano z myślą o popularnych w tamtym czasie platformach. Po dwudziestu pięciu latach od daty premiery owej pozycji postanowiono ją odświeżyć.
Exit 2
Zręcznościowe 13 kwietnia 2007
Exit 2 to osobliwa gra akcji z elementami logicznymi, stanowiąca sequel tytułu wydanego w 2006 r. Użytkownik wciela się w postać jegomościa w pomarańczowym kapeluszu zwanego Mr. ESC.
Gauntlet
Zręcznościowe 8 sierpnia 1988
Jak większość gier arcade, również Gauntlet pojawił się wpierw na automatach coin-op. Program zadebiutował w 1985 roku dzięki koncernowi Atari i niedługo potem stał się produktem wzorcowym dla gatunku strzelanin, oferujących widok z lotu ptaka.
Yetisports Arctic Adventures
Zręcznościowe 15 lipca 2005
Yetisports Arctic Adventures to przygotowana przez ekipę deweloperską firmy JoWooD kompilacja zręcznościowych gier z cyklu Yetisports. Gracze mają okazję rywalizować w pięciu zimowych konkurencjach: Free Fligh, Pingu Flight, Snowboarding, Baseball i Half Pipe Racing. Całość okraszona została miłą dla oka, trójwymiarową oprawą wizualną i oraz sporą dawką humoru.
Ben 10 Ultimate Alien: Cosmic Destruction
Zręcznościowe 5 października 2010
Czwarta odsłona cyklu gier bazującego na animowanym serialu telewizyjnym prezentowanym przez stację Cartoon Network. Wcielamy się w postać Bena, który ponownie musi stanąć oko w oko z bezpośrednim zagrożeniem dla świata.
Missile Command
Zręcznościowe 23 listopada 1999
Konwersja klasycznej gry znanej z salonów gier zręcznościowych. Mimo ładniejszej grafiki i dodanych kilku opcji zwiększających atrakcyjność zabawy, Missile Command nie budzi już takich emocji jak pierwowzór.
J.A.S.F. Jane's Advanced Strike Fighters
Zręcznościowe 18 października 2011
Zręcznościowa gra lotnicza, koncentrująca się bardziej na niczym nieskrępowanej akcji niż realistycznym odwzorowaniu sterowania samolotem. Autorzy pozwolili zasiąść za sterami ponad 30 licencjonowanych samolotów, takich jak F-22A Raptor, F-35 Lighting II, Su-35 Super Flanker czy PAK-FA piątej generacji.
Tornado Outbreak
Zręcznościowe 15 września 2009
Zephyr: Rise of the Elementals to dość nietypowa produkcja, pozwalająca na wcielenie się w trąbę powietrzną i niszczenie wszystkiego, co napotkamy na swojej drodze.
My Riding Stables
Zręcznościowe 16 lipca 2006
My Riding Stables to gra przygotowana w głównej mierze z myślą o najmłodszych sympatykach koni. Wcielamy się w postać stajennego, jeźdźca lub instruktora jazdy konnej.
Jimmy Neutron: Boy Genius
Zręcznościowe 3 lutego 2002
Jimmy Neutron to popularna głównie w Stanach Zjednoczonych postać chłopca – geniusza. Stacja Nickelodeon nadaje animowane filmy z nim w roli głównej.
Eclosion
Zręcznościowe prace wstrzymane
Zręcznościowa strzelanka w realiach sci-fi, będąca arcade’owym shoot’em up z widokiem z góry. Jako wysłannik państwa Altas stajemy do walki z setkami przeciwników, zdobywając przy tym liczne bonusy. Świetne efekty świetlne, klimatyczna oprawa dźwiękowa oraz tryb kooperacji czynią tytuł atrakcyjnym i wartym polecenia.
Golden Axe: Beast Rider
Zręcznościowe 14 października 2008
Współczesna wersja kultowego hitu Golden Axe - zręcznościowej nawalanki, utrzymanej w klimatach fantasy. Silny krasnolud, bohaterski wojownik i piękna, zwinna Tyris Flame, czyli trzej dzielni bohaterowie znani z pierwowzoru, powracają, aby pokonać zło zagrażające ich krainie.
Swarm
Zręcznościowe 22 marca 2011
Swarm jest logiczno-zręcznościową grą stworzoną przez kanadyjskie studio Hothead Games. Gracze mają za zadanie pomóc ruchliwym, ale niezmiernie głupim stworkom, zwanym Swarmitami, zebrać fragmenty kodu DNA rozrzucone na kilkudziesięciu planszach. Rozgrywa inspirowana jest zasadami kultowych Lemmingów. Twórcy zadbali jednak o szereg nowych rozwiązań, w tym wiele nietuzinkowych umiejętności bohaterów.
The War of the Worlds
Zręcznościowe 26 października 2011
Platformowa gra akcji rzucająca nas do Londynu w czasie inwazji obcych. The War of the Worlds czerpie garściami z powieści H.G. Wellsa pod tym samym tytułem. Akcja ukazana jest z boku, zaś rozgrywka przypomina starsze platformówki w rodzaju Prince of Persia czy Flashback.
Billy Hatcher and the Giant Egg
Zręcznościowe 23 września 2003
Zabawna platformówka stworzona przez autorów serii Sonic the Hedgehog. Wcielamy się w niej w tytułowego bohatera, który zamierza odeprzeć atak złowrogiego kruka i uratować Krainę Poranka. Postać dysponuje nietypowymi umiejętnościami – magicznym strojem koguta i gigantycznymi jajami, z których wykluwają się dziwne potwory. Produkcja zawiera też odrobinę elementów logicznych.
The Haunted: Hell's Reach
Zręcznościowe 25 października 2011
The Haunted: Hell's Reach jest sieciową grą akcji utrzymaną w konwencji horroru. Za deweloping tytułu odpowiada studio The Haunted Team. Fabuła przedstawia zmagania grupki awanturników z piekielnymi bestiami. Gra jest komercyjnym rozwinięciem moda, który zwyciężył w zorganizowanym przez firmę Epic Games konkursie „Make Something Unreal” i korzysta z silnika graficznego Unreal Engine 3.0.
Super Monkey Ball Adventure
Zręcznościowe 30 czerwca 2006
Super Monkey Ball Adventure kontynuuje popularny cykl ze stajni korporacji Sega, zapoczątkowany w 2001 roku i obecny na wielu różnorodnych platformach sprzętowych. Platformówka składa się z kilkudziesięciu etapów, na których sterujemy tytułową małpką.
Urodzinowe Przygody Kubusia
Zręcznościowe 8 lutego 2005
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure, czyli Urodzinowe Przygody Kubusia, to trójwymiarowa gra platformowa przeznaczona dla dzieci. Oparta została ona na licencji animowanego filmu Walta Disney’a i wykorzystuje zarówno znane stamtąd postaci i miejsca, jak i stylistykę graficzną.
Crazy Garage
Zręcznościowe 20 października 2009
Crazy Garage to szereg mini gier, których tematyka krąży wokół czynności spotykanych na co dzień w warsztacie samochodowym. Możemy więc sprawdzić się podczas wymiany opon czy wyklepywania zderzaków.
Geometry Wars: Galaxies
Zręcznościowe 20 listopada 2007
Geometry Wars: Galaxies jest zręcznościową strzelaniną, w której główny bohater i jego wrogowie są figurami geometrycznymi, a walka odbywa się na zawieszonej w kosmosie siatce czasoprzestrzennej. Galaxies to zarazem trzecie stadium stworzonej przez Bizarre Creations mini-gry: pierwowzór pojawił jako dodatek w wyścigach Project Gotham Racing 2.
Moon Diver
Zręcznościowe 29 marca 2011
Moon Diver to wydana przez SquareEnix gra zręcznościowa, w której obrońcy Ziemi mierzą się z demonami i opętanymi przez nich przedmiotami codziennego uzytku.
Scaler
Zręcznościowe 20 października 2004
Bobby 'Scaler' ma ważną misję do spełnienia. Musi ratować sympatyczne jaszczurki z rąk okrutnego wroga, który zamierza uczynić z nich... armię mutantów! Czasu pozostało niewiele...
Child of Eden
Zręcznościowe 14 czerwca 2011
Widowiskowa strzelanka “na szynach”, stworzona przez autora takich hitów jak Rez, Meteos oraz Space Channel 5. W grze przenosimy się do świata przyszłości, aby uratować sieć cybernetyczną Eden. Zadaniem gracza na każdym z pięciu poziomów jest eliminowanie kolejnych wrogów przy pomocy dwóch rodzajów pocisków. Produkcja zaskakuje artystyczną oprawą, świetnie dopasowaną muzyką oraz liczbą elementów, które można odblokować podczas zabawy.