
Data wydania: 7 listopada 1993
Strategia kosmiczna z elementami zręcznościowymi osadzona w świecie Wing Commander. Kierujemy poczynaniami wojsk Konfederacji doprowadzając do zniszczenia Imperium Kilrahi, lub stajemy na czele bezpardonowej kociej rasy, zaciekle walczącej z ludźmi.
Gracze
Po dwóch częściach zręcznościowego symulatora kosmicznego osadzonego w świecie Wing Commander, przyszedł czas na grę po części strategiczną. W Wing Commander: Armada nie będziemy ratować wszechświata jako samotnie walczący pilot, lecz zostajemy głównodowodzącym jednej ze stron tego kosmicznego konfliktu. Gracz może kierować poczynaniami wojsk Konfederacji doprowadzając do zniszczenia Imperium Kilrahi, lub stanąć na czele bezpardonowej kociej rasy, zaciekle zmierzającej ku Ziemi. W czasie rozgrywki należy podejmować szereg decyzji strategicznych, dotyczących wyboru kolejnego sektora do ataku, taktyki walki czy określenia kierunku rozwoju gospodarczego i produkcji na planetach.
Twórcy nie odeszli jednak całkowicie od symulatora lotu, pozwalając na czas bitwy ponownie zasiąść za sterami i wspomóc swoje siły w walce z wrogiem. W Armadzie pilotować można dziesięć różnych statków, w tym dwa eksperymentalne myśliwce niespotykane w dwóch pierwszych częściach sagi. Dzięki temu prowadząc Konfederację będziemy mogli skorzystać z supernowoczesnej maszyny Wraith, natomiast grając Kilrathi możemy pilotować myśliwiec Jrathek. Do wyboru są dwa różne tryby rozgrywki: typowo strategiczna kampania, w której zarządzamy każdym aspektem działań ekonomiczno-militarnych, oraz znacznie prostszy quick combat na generowanej losowo mapie wszechświata. Tryb wieloosobowy umożliwia rozgrywkę dla dwóch osób na jednym komputerze z podzielonym ekranem lub na dwóch w sieci lokalnej albo przez modem.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Origin Systems
Wydawca: Origin Systems
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Fani klasycznej serii Wing Commander przygotowali jej nieoficjalną kontynuację, którą można pobrać za darmo. W Wing Commander Saga: The Darkest Dawn ponownie zasiadamy za sterami myśliwców, aby zmierzyć się z rasą Kilrathi. Prace nad tym projektem trwały aż 10 lat.
gry
Szymon Liebert
23 marca 2012 12:36
W lipcu zastanawialiśmy się, czy Electronic Arts powróci do marek studia Bullfrog. Harvey Elliott z EA Bright Light mówił wtedy, że chętnie zabrałby się za takie projekty, bo dzieła firmy założonej przez Petera Molyneux były wybitne. Jeden z blogów zauważył właśnie wnioski patentowe złożone przez wydawcę i obejmujące nazwy Populous, Theme Park, Wing Commander oraz Road Rash.
gry
Szymon Liebert
11 sierpnia 2009 11:45
Zgodnie z tym, co napisaliśmy wczoraj w oparciu o zakulisowe doniesienia, korporacja Electronic Arts wskrzesza słynną markę Wing Commander. Dziś wiadomo już oficjalnie, że zmierzająca ku konsoli Xbox 360 gra pt. Wing Commander Arena ujrzy światło dzienne latem bieżącego roku i będzie rozprowadzana drogą elektroniczną za pośrednictwem Xbox Live Arcade.
gry
Radosław Grabowski
23 lutego 2007 09:44
Baza danych organizacji Entertainment Software Rating Board, zajmującej się kategoryzowaniem wiekowym gier, wielokrotnie dostarczała nam pierwszych informacji na temat nowych pozycji elektroniczno-rozrywkowych, jeszcze przed oficjalnymi zapowiedziami producentów. Tak było ostatnio z Grand Theft Auto: Vice City Stories dla PlayStation 2, a teraz jest z Wing Commander Arena dla Xboxa 360.
gry
Radosław Grabowski
22 lutego 2007 09:44
Wymagania sprzętowe gry Wing Commander: Armada:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
IBM PC AT 386, 1MB RAM, karta muzyczna + wykorzystuje joystick.
Średnie Oceny:
Średnia z 108 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.