Data wydania: 14 marca 2002
Trzecia odsłona serii gier z gatunku jRPG, której akcja rozgrywa się w uniwersum łączącym stylistykę westernu i fantasy. Czwórka głównych bohaterów przemierza pustynną planetę Filgaia, aby posiąść potężną moc Obrońców i uniknąć sprawdzenia się przepowiedni o zbliżającej się ostatecznej zagładzie.
Wild Arms 3 to kolejna odsłona serii japońskich gier z gatunku RPG. Pod względem mechaniki tytuł nie odbiega w większym stopniu od najbardziej rozpoznawalnych produkcji pokroju Final Fantasy czy Dragon Quest. Główna różnica polega na tym, że twórcy osadzili akcję gry w unikatowym świecie łączącym stylistykę Dzikiego Zachodu z rewolwerowcami i pustynią na czele oraz fantasy objawiającą się chociażby stosowaniem magii.
Wiele lat temu planeta Filgaia była świadkiem ogromnej, wyniszczającej wojny. W jej wyniku cała powierzchnia została pokryta piaskiem – łącznie z dawnymi oceanami. W wyniku splotu pewnych wydarzeń czwórka głównych bohaterów spotyka się w tym samym pociągu i wspólnie postanawia stawić czoła przepowiedni zwiastującej nastanie ostatecznej zagłady ich rodzimej planety. W trakcie przygody drużyna zmierzy się między innymi z tajemniczą organizacją naukowców Council of Seven, która powstała w celu przywrócenia życia na Filgai, ale obecnie wydaje się działać na jej szkodę.
Większość czasu w trakcie eksploracji otwartego świata spędzimy na turowych starciach oraz rozmowach z postaciami niezależnymi. Walki odbywają się na osobnych planszach i na przemian wydajemy polecenia wszystkim członkom drużyny. Każdy z nich dysponuje innym typem specjalnej broni ARM: rewolwerami, strzelbą, karabinem snajperskim lub maszynowym. Obok mniej lub bardziej konwencjonalnego uzbrojenia bohaterowie korzystają również z magii. Z kolei rozmowy z napotkanymi postaciami odbywają się w sposób charakterystyczny dla przygodówek i klasycznych gier RPG – w trakcie konwersacji wybieramy słowa kluczowe.
Od strony wizualnej gra Wild Arms 3 prezentuje się dobrze. Jest to jedna z pierwszych produkcji na konsolach, która wykorzystała funkcję cel-shadingu. W trakcie walk nie brakuje widowiskowych animacji ataków.
Autor opisu gry: Marek Oramus
Platformy:
PlayStation 2 14 marca 2002
PlayStation 4 17 maja 2016
Producent: Media.Vision
Wydawca: Ubisoft
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń