Wyszukiwarka gier
Twilight Monk

Twilight Monk

PCNintendo
po premierze

Data wydania: 27 marca 2025

Akcji, Fantasy, Platformówki, Elementy RPG, 2D, Metroidvania, Indie, Side-scroll, Singleplayer

Metroidvania w formie platformówki akcji z domieszką rozwiązań z gatunku RPG. W Twilight Monk przemierzamy prezentowane z boku lochy pełne pułapek, przeszkód terenowych i wrogów, a także eksplorujemy ukazany z lotu ptaka świat na powierzchni.

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Twilight Monk jest produkcją typu metroidvania, zrealizowaną w formie platformowej gry akcji, wzbogaconej o elementy RPG. Opisywany tytuł stanowi debiutancki projekt kalifornijskiej firmy Aquatic Moon, która wcześniej tworzyła między innymi grafiki koncepcyjne dla projektów innych deweloperów i wydawców.

Gameplay

W Twilight Monk rozgrywka została podzielona na dwa segmenty.

Przemierzanie lochów, walka i inne wyzwania

Pierwszym segmentem rozgrywki jest eksploracja lochów, którą zrealizowano w formie platformówki z widokiem z boku. Przemierzanie podziemi wiąże się z koniecznością skakania po platformach, unikania pułapek i omijania przeszkód terenowych, a także eliminacji przeciwników, z którymi toczymy dynamiczne pojedynki. Dopełnieniem tego wszystkiego jest rozwiązywanie zagadek.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy

Nintendo Switch

Nintendo SwitchAngielskie napisy

Producent: Aquatic Moon

Wydawca: Gravity Game Arise

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Twilight Monk:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(1080p) Quad Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta graficzna Intel HD 530, 5 GB HDD, Windows 10.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.6

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 299 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

7.6

W większości pozytywne (299)

[title]

Główne zalety gry

  • Sztuka i wizualizacje: Ręcznie rysowany styl artystyczny i animacje są często chwalone za swoją urodę i klarowność, co sprawia, że gra jest wizualnie atrakcyjna.
  • Mechanika rozgrywki: Wielu graczy docenia płynne sterowanie i dynamiczną rozgrywkę, szczególnie mechanikę ruchu i platformowania.
  • Eksploracja i projektowanie świata: Gra charakteryzuje się dobrze zorganizowanym designem Metroidvanii z połączonymi obszarami i sekretami, które nagradzają eksplorację.
  • Wciągająca walka: Niektórzy gracze uważają, że walka jest przyjemna, z różnorodnymi wrogami i bossami, którzy wymagają różnych strategii do pokonania.
  • Budowanie świata: Gra zawiera bogatą lore i kreatywny świat, często porównywany do innych udanych gier w tym gatunku.

Główne wady gry

  • System zapisu: Ręczny system zapisu jest głównym punktem kontrowersji, z graczami wyrażającymi frustrację z powodu utraty postępów po śmierci, ponieważ punkty zapisu są rzadkie.
  • Nieprzeskakiwalne przerywniki: Wiele recenzji wspomina o irytacji związanej z nieprzeskakiwalnymi przerywnikami, szczególnie przed walkami z bossami, które mogą zakłócać płynność rozgrywki.
  • Ograniczenia w walce: Niektórzy gracze krytykują walkę za jej prostotę i brak głębi, bez ataków kierunkowych i ograniczonych umiejętności.
  • Projektowanie bossów: Chociaż niektórzy bossowie są wizualnie interesujący, ich mechanika często jest uważana za mało wymagającą, co prowadzi do łatwych starć, które brakuje wyzwania.
  • Problemy z nawigacją po mapie: Brak możliwości dodawania własnych znaczników na mapie oraz podstawowy układ mapy sprawiają, że nawigacja i powroty są uciążliwe.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Funkcjonalność autosave: Wielu graczy wyraża chęć posiadania funkcji autosave, aby złagodzić frustrację związaną z utratą postępów po śmierci.
  • Znaczniki na mapie: Możliwość umieszczania znaczników na mapie w celu śledzenia interesujących lokalizacji lub niedokończonych obszarów jest często żądana.
  • Przypisywanie przycisków: Brak opcji zmiany przypisania przycisków jest zauważany jako problem z dostępnością.
  • Bardziej złożone mechaniki walki: Gracze pragną bardziej zróżnicowanego systemu walki, który pozwala na różne kierunki ataku i strategie.
  • Zwiększona trudność lub wyzwanie: Niektórzy gracze czują, że gra mogłaby skorzystać z bardziej wymagającego wyzwania, szczególnie w walkach z bossami.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "Twilight Monk" jest doceniana za swoją oszałamiającą sztukę i solidne mechaniki rozgrywki, ale spotyka się z krytyką za swój system zapisu, prostą walkę i problemy z nawigacją. Wielu graczy dostrzega potencjał do poprawy, sugerując, że przy dalszych aktualizacjach i udoskonaleniach, mogłaby stać się wyróżniającym tytułem w gatunku Metroidvania.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl