Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPS2PSP
Okładka The Fast and the Furious: Tokyo Drift (PSP)

The Fast and the Furious: Tokyo Drift

The Fast and the Furious: Tokyo Drift to produkt, wykorzystujący motywy z trzeciej części znanego kinowego cyklu, do którego należy m.in. pamiętny film The Fast and the Furious (Szybcy i wściekli). Tytuł został przygotowany przez ekipę Eutechnyx, pod patronatem Namco.

Wyścigi | samochodowe | filmy | tytuły ekskluzywne PlayStation

Okładka The Fast and the Furious: Tokyo Drift (PSP)

data premiery gry:

26wrz2006

PS2

7mar2008

PSP

The Fast and the Furious: Tokyo Drift to produkt, wykorzystujący motywy z trzeciej części znanego kinowego cyklu, do którego należy m.in. pamiętny film The Fast and the Furious (Szybcy i wściekli). Tytuł został przygotowany przez ekipę Eutechnyx, pod patronatem Namco.

Programiści pozwolili nam na wcielenie się w kierowcę, biorącego udział w serii nielegalnych wyścigów. Dzięki swoim nadzwyczajnym umiejętnościom i odrobinie szczęścia w krótkim okresie stajemy się gwiazdą samochodowego podziemia. Umożliwiono nam poprowadzenie ponad 100 licencjonowanych samochodów, którym pięknem dorównują jedynie młode panie, stanowiące nagrodę dla najlepszych kierowców. Każdy z wozów składa się z 10 tysięcy wielokątów. Prócz tego wehikuły różnią się modelem jazdy i innymi atrybutami, takimi, jak szybkość, przyspieszenie, waga itp. Swoje cacka możemy tuningować, używając do tego celu ponad 500 nieprzyzwoicie drogich części, które zwiększają poszczególne parametry aut.

Wśród trybów gry, oprócz tradycyjnych nocnych wyścigów z udziałem kilku zawodników, najbardziej wyróżnia się realistyczny Drift. Polega on na takim poruszaniu się po zakręconych torach, by przy użyciu hamulca ręcznego uzyskać długi i efektowny poślizg. Wygrywając w ten sposób różne zawody gromadzimy fundusze, które następnie pożytkujemy na zakup nowych samochodów lub ulepszanie już posiadanych. By uatrakcyjnić nasze występy, producenci naszpikowali ulice wirtualnej metropolii licznymi skoczniami, a także zaoferowali nam walki z bossami, idealnie prowadzącymi swoje auta. Widowiskowość wzrasta ponadto dzięki zastosowaniu kilku kinowych kamer. Z kolei dopracowana Sztuczna Inteligencja umożliwia czerpanie przyjemności z zabawy zarówno nowicjuszom, jak i weteranom. Amatorzy wieloosobowych wyścigów mogą rozegrać pojedynki w trybie Split-Screen, a także skorzystać z opcji online, by zmierzyć się z trzema żywymi oponentami naraz.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 UMD

Ocena gry 7 / 10 na podstawie 710 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,9 / 10 na podstawie 51 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI The Fast and the Furious: Tokyo Drift

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe The Fast and the Furious: Tokyo Drift

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB, kierownica, Network Adaptor

PlayStation Portable

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

The Fast and the Furious: Tokyo Drift - recenzja gry
The Fast and the Furious: Tokyo Drift - recenzja gry

Recenzja 20 grudnia 2006, 12:03

Gra wyścigowa nie obyłaby się bez modelu jazdy. W przypadku Fast and Furious mamy do czynienia z wyraźnie arcadową jatką. Do kolejnych zakrętów nie trzeba się specjalnie przymierzać. Wystarczy krótkie hamowanie, użycie ręcznego i już sunie się efektownym poślizgiem, w pełni kontrolując maszynę. Wyraźnie wyczuwalny ciężar każdego z samochodów ułatwia zadanie – kontry kierownicą oraz umiejętne dozowanie gazu pozwala podtrzymać poślizg przez naprawdę długi czas. Po zakupie mocniejszych maszyn i odrobinie treningu partie krętych zakrętów można pokonywać jednym, długim „bokiem”... Błyskawiczne reakcje bolidów dodają całemu spektaklowi znacznej dozy dynamiki. Problemy pojawiają się, gdy gracz zechce pokonywać wiraże bardziej technicznie, co przydaje się podczas pojedynków na autostradach. Wówczas czuły układ kierowniczy powoduje nerwowe myszkowanie auta, co jest szczególnie odczuwalne na łagodnych łukach, gdzie minimalny ruch palca często wywołuje gwałtowny skręt. Ani to skuteczne, ani przyjemne... Rezultatem jest nierzadko bliski kontakt z barierą lub ścianą tunelu. Pozostaje też żałować, że Eutechnyx nie zaimplementował zniszczeń, a nawet kar czasowych za bezmyślne obijanie auta.

PS2
PSP