The Crossing to tytuł z gatunku strzelanek, w których świat oglądamy z perspektywy pierwszej osoby. Tym razem ludzie z Arkane Studios (Dark Messiah of Might and Magic) i Valve Corporation (Half Life), wpadli na pomysł, który wyróżnia ich produkt spośród wielkiej liczby FPS-ów. Mamy bowiem do czynienia z połączeniem gry w trybie single player z rozgrywką wieloosobową (z możliwością płynnego przechodzenia z jednego trybu w drugi, w niemal dowolnym momencie).
Akcja rozgrywa się w Paryżu, a właściwie to w dwóch jego wersjach jednocześnie. Pierwsza z nich zbliżona jest do naszej rzeczywistości, z tym, że miasto (i cała Francja) boryka się z olbrzymimi kłopotami - władza rządowa praktycznie nie istnieje, zamieszki są na porządku dziennym, wszędzie szerzy się chaos i anarchia. Ten drugi Paryż pochodzi z równoległej do naszej rzeczywistości i rzecz jasna prezentuje się zgoła odmiennie - doskonale prosperuje, rządzony twardą ręką przez... Zakon Templariuszy, który w tej rzeczywistości nie tylko nie został rozwiązany, ale nawet urósł w siłę i przejął władzę w kraju. Te dwie wersje stolicy Francji istnieją w The Crossing jednocześnie (przenikają się), a zdecydowana większość mieszkańców obu światów nie zdaje sobie z tego sprawy. Tylko nieliczni (czytaj gracze) przedostają się z jednej płaszczyzny na drugą, czy to korzystając ze specjalnych przedmiotów (unikalnych artefaktów) czy też po prostu przypadkiem znajdując się w odpowiednim miejscu i czasie. Pomysł na takie rozdwojenie rzeczywistości jest stricte fantastyczny, ale poza tym nie spotykamy żadnych elementów, które mogły by wywołać zdziwienie u mieszkańca współczesnego świata. Nie doświadczamy więc obecności magii, potworów (czy to mitycznych czy też będących efektem naukowych eksperymentów), fantastycznych broni i tym podobnych. W kwestii walki mamy połączenie FPS-owej klasyki (czyli używania broni palnej), z koniecznością operowania bronią białą. Nie brakuje również improwizowanych narzędzi walki oraz gadżetów w rodzaju wystrzeliwanej stalowej linki, która może nas błyskawicznie wciągnąć na dach budynku.
Nazwa gry The Crossing nie wynika wyłącznie z realiów zabawy, czyli przenikających się światów, ale także z niespotykanego do tej pory przenikania się trybów rozgrywki single i multiplayer. Mianowicie w tytule tym występują dwa rodzaje graczy: Ci grający w główny tryb fabularny (nazywani Elites, bo ich postaci są „podpakowane”, doskonale opancerzone i uzbrojone) oraz specjaliści od drużynowych pojedynków multiplayer (ich nazwa to Skirmishers). Generalnie rzecz biorąc obie grupy mogą nie wchodzić sobie w paradę, tak jak ma to miejsce w większości gier FPS. Gracze przechodzący tryb kampanii załatwiają wtedy swoje własne sprawy, zgodnie z fabułą gry, a ich przeciwnikami są postaci kierowane przez sztuczną inteligencję. Z kolei Skirmishers po prostu toczą sieciowe, drużynowe boje w klasycznych trybach (capture the flag itp.), tak jak ma to miejsce na przykład w Counter-Strike. Unikalność The Crossing polega na tym, że w czasie zabawy może dojść do wielokrotnego spotkania obu grup. W pewnym momencie gra może wymagać od gracza przechodzącego tryb fabularny odwiedzenia mapy przeznaczonej do rozgrywki multiplayer. Skirmishers otrzymują wtedy informację o pojawieniu się nowych postaci na polu walki, następuje reorganizacja sił i bój rozpoczyna się od nowa. Niejednokrotnie wszyscy muszą starać się przeszkodzić graczowi Elite w osiągnięciu celu zadanego w fabule. Drugi sposób na doprowadzenie do konfrontacji obu rodzajów wojowników możliwy jest dzięki specjalnym opcjom danym graczom Skirmishers. Otóż mogą oni zawładnąć (podobnie jak czynił to agent Smith w Matrix) postaciami żołnierzy z trybu story (sterowanymi normalnie przez sztuczną inteligencję). Takie niecodzienne podejście do tematu A.I. i wpływu żywych graczy na fabułę (zazwyczaj single-playerową) czyni grę o wiele bardziej interesującą.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
15 grudnia 2013
Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.
Arkane Studios to zespół znany z oryginalnych pomysłów i gier z unikalną tożsamością. Jednym z anulowanych przez nie projektów było The Crossing, mieszające ze sobą dwie rzeczywistości i dwa tryby gry.
gry
Krystian Pieniążek
24 listopada 2024
Firma ZeniMax zarejestrowała znak towarowy The Crossing, znany jako tytuł anulowanej gry studia Arkane. Choć może to być zwykła formalność, niewykluczone, że francuski deweloper planuje powrócić do tamtego interesującego projektu.
gry
Jakub Błażewicz
19 października 2016
Złe wieści dla graczy z dobrą pamięcią, którzy czekają na The Crossing. Ta niezwykle intrygująca hybryda sieciowej i singleplayerowej gry FPS od utalentowanego duetu twórców Arcane Studios/Valve Entertainment została oficjalnie zawieszona.
gry
Filip Grabski
16 maja 2009
Autorzy hitu pt. Dark Messiah of Might and Magic przygotowują teraz wyśmienicie zapowiadająca się grę akcji FPP, nazwaną The Crossing i mającą w unikalny sposób łączyć tryb single player z zabawą wieloosobową. Po raz pierwszy o tym wspólnym dziele Arkane Studios i Valve Corporation usłyszeliśmy pod koniec ubiegłego roku, a teraz mamy dla Was świeże informacje na niniejszy temat.
gry
Radosław Grabowski
16 lutego 2007
Wymagania sprzętowe gry The Crossing:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
zanonimizowany1028166 Pretorianin
"Pierwsza z nich zbliżona jest do naszej rzeczywistości, z tym, że miasto (i cała Francja) boryka się z olbrzymimi kłopotami - władza rządowa praktycznie nie istnieje, zamieszki są na porządku dziennym, wszędzie szerzy się chaos i anarchia." - Normalnie jak dzisiejsza francja xD
ArtoseruS Senator
Czekam.. ;)
Miejmy nadzieję, że nie zapomnieli o tym projekcie.
causal/hardcore Pretorianin
Ten opis wygląda... KOSMICZNIE! Mam nadzieję, że wznowią prace po premierze Dishonored (które też zapowiada się świetnie)
zanonimizowany698383 Centurion
Wielka szkoda że prace wstrzymane i nie wiadomo czy będą wznowione bo ta gra mogłaby być naprawdę bardzo super...
PS.
Mam nadzieję że prace zostaną kontynuowane...
zanonimizowany698383 Centurion
Zawsze marzyłem o takiej grze, szkoda że prace wstrzymano i nie wiadomo czy je będą kontynuować, gdyż taka gra mogłyby odmienić FPS-y i być może wielkim sukcesem dla samych twórców...