
Data wydania: 24 marca 2008
Tales of Pirates to kolejny tytuł z coraz liczniejszej rodziny gier typu massive multiplayer online games. Programiści ze studia Moliyo proponują nam zanurzenie się w fascynujący świat piratów i morskich przygód.
Gracze
Tales of Pirates to kolejny tytuł z coraz liczniejszej rodziny gier typu massive multiplayer online games. Programiści ze studia Moliyo proponują nam zanurzenie się w fascynujący świat piratów i morskich przygód. Mimo tego, że rzemiosło korsarskie należy do krwawych i niebezpiecznych, mamy do czynienia z bajecznie kolorowym światem, przedstawionym z lekkim przymrużeniem oka, w nieco mangowym stylu. Autorzy czerpali inspiracje z europejskiej historii, szczególnie okresu podbojów kolonialnych i związanym z tym rozkwitem piractwa i walk o panowanie na morzach i oceanach. Całość wzbogacili elementami baśniowymi i fantastycznymi, co dało efekt w postaci rozległego, magicznego świata, pełnego akwenów wodnych i tajemniczych wysp, czekających na odkrycie.
Zabawę zaczynamy oczywiście od kreacji własnej postaci. W Tales of Pirates występują cztery główne typy dysponujących unikalnymi zdolnościami bohaterów, spośród których dokonujemy wyboru: Lance, Ami, Carsise i Phyllis. Nie jest to zbyt imponująca liczba ale za to każdemu z podstawowych charakterów przypisanych jest sporo profesji. Na przykład Lance może być znakomitym Szermierzem, Strzelcem Wyborowym, Odkrywcą, Myśliwym itd. Kreację kończymy określeniem szczegółów dotyczących wyglądu danej postaci i możemy już zaczynać przygodę. Żeglowanie po bezkresnych wodach, odkrywanie nieznanych wysp, zdobywanie skarbów, walka z innymi rabusiami i stworami zamieszkującymi niezbadane lądy – to wszystko i wiele innych atrakcji zapewniają twórcy gry.
Jak na piratów przystało większość czasu spędzamy na eksploracji akwenów wodnych i toczeniu walk. Potyczki rozgrywają się w czasie rzeczywistym, zarówno te morskie jak i lądowe. Istotnym elementem jest możliwość zajmowania odkrytych wysp i czynienia z nich własnych twierdz i baz wypadowych. Mamy też sporą dowolność w kształtowaniu rozwoju takiej bazy: wybieramy miejsce, w którym powstaną nowe budynki, określamy ich styl architektoniczny, decydujemy o kolejności budowania itd. Ważnym aspektem jest także dbanie o ochronę wysp – w każdej chwili mogą one zostać zaatakowane przez innego gracza (my również możemy dokonywać najazdów).
W świecie Tales of Pirates istnieją także neutralne miasta, które spełniają rolę centrów handlowo kulturalnych. To tu zbierają się awanturnicy z całego świata by wymienić się łupami, uzupełnić zapasy słodkiej wody i pożywienia, nabyć mapy prowadzące do skarbów, zdobyć informacje i podjąć się nowych wyzwań. Przebywanie w mieście jest także okresem względnego spokoju, ponieważ nie grozi nam tu napaść ze strony konkurencji – liczne i silnie uzbrojone straże w mig poradzą sobie z każdym łotrzykiem szukającym zwady.
Całości obrazu dopełnia całe mnóstwo elementów zwiększających realizm i unikalność świata oraz pogłębiających relacje pomiędzy graczami. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość wstąpienia do jednej z licznych gildii, a także szanse na podejmowanie zadań zgodnych z charakterem i stylem zachowania wykreowanej przez nas postaci.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Podczas poświęconej grom i komiksom japońskiej imprezy Jump Festa firma Namco Bandai zapowiedziała kolejną część cieszącej się sporą popularnością sagi RPG, Tales of….
gry
Artur Falkowski
27 grudnia 2007 12:53
Wymagania sprzętowe gry Tales of Pirates:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce FX 5200 lub lepsza), 1.5 GB HDD, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 156 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.