
Data wydania: 26 stycznia 2012
Udoskonalona i rozszerzona wersja japońskiego RPG pod tytułem Tales of Innocence, wydanej w 2007 roku na konsolę Nintendo DS. Grę wzbogacono o poprawioną oprawę graficzną, zmodyfikowany interfejs i model sterowania, a także questy oraz bohaterów.
Tales of Innocence R to tytuł z gatunku RPG, za którego produkcję odpowiada studio Namco Bandai, będący udoskonaloną i rozszerzoną wersja gry Tales of Innocence, przeznaczonej na konsolę Nintendo DS, która trafiła do japońskich sklepów w 2007 roku.
Seria RPGów spod szyldu Tales of..., z pewnością nie jest tak popularna jak Final Fantasy, ale ma swoją oddaną rzeszę fanów, także poza granicami Japonii. Do cyklu, nad którym od jego początków sięgających 1995 roku czuwa firma Namco, wchodzi co najmniej kilkanaście gier oraz wiele innych powiązanych z nimi pobocznych tytułów.
Głównym bohaterem historii jest Ruca, syn kupców mieszkających w Regnum, stolicy potężnego Imperium zaangażowanego w wojnę z sąsiadami. Co prawda, niepokoje wojenne nie docierają do miasta, ale ludzie zaczynają coraz bardziej obawiać się osób z „niezwykłymi mocami”, które objawiają się w tajemniczy i niewytłumaczalny sposób u niektórych mieszkańców Imperium. Na skutek paniki i strachu panującego w społeczeństwie, władze rozkazują zatrzymywać podejrzanych o posiadanie nadnaturalnych zdolności, jednym z nich okazuje się Ruca.
W trackie rozgrywki, gracze poznają bogata fabułę, rozwiązują wiele questów i zadań, a także walczą ze zróżnicowanymi przeciwnikami. System walki podobny jest do tego, jaki fani mogą znać z innych odsłon serii. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, gracze mogą bezpośrednio sterować jednym z czterech członków drużyny i swobodnie poruszać się po trójmiarowej arenie, wykorzystując specjalne ataki, przedmioty i umiejętności magiczne. Pozostali członkowie zespołu kontrolowani są przez AI, którego zachowanie w czasie walki możemy dowolnie modyfikować, korzystając z przygotowanych przez twórców skryptów. Po zakończeniu potyczki gra przyznaje punkty, w zależności od szybkości i siły przeciwników. Postacie bohaterów, poza ekwipunkiem i przedmiotami, mogą korzystać także ze „stylów”. Jednocześnie bohater może używać tylko jednego „stylu”, do którego przypisane są specyficzne ataki i zdolności, a także bonusy do rożnych statystyk.
Interfejs nowej wersji gry w pełni wykorzystuje możliwości jakie daje ekran dotykowy Vity, zastępuje on sterowanie i komendy, które w pierwotnej wersji tytułu wydawaliśmy przy pomocy stylusa i dotykowego ekranu DSa. Poza zmianami w sterowaniu, twórcy wprowadzili także nowe postacie, scenariusze, questy, przerywniki filmowe oraz muzykę.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PlayStation VitaJapońska wersja językowa
Producent: Bandai Namco Entertainment
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:



32GRY
Seria gier jRPG, uznawana za trzecią pod względem popularności wśród miłośników tego gatunku (po Final Fantasy i Dragon Quest). Cykl stworzony został przez studio deweloperskie Wolf Team, a o jego rozwój dba koncern Namco Bandai.
W sieci pojawiły się plotki na temat nowych gier na konsolę PlayStation Vita. Wygląda na to, że obok takich tytułów jak Monster Hunter Portable 3 platforma otrzyma świeżutką odsłonę Grand Theft Auto o podtytule Vice City Nights.
gry
Szymon Liebert
7 marca 2012 17:17