Data wydania: 26 lipca 2006
Summon Night: Swordcraft Story to kolejny tytuł z cyklu, który od dość dawna jest znany japońskim fanom konsolowych gier cRPG. Gracz jako potomek legendarnego Shintetsu ma za zadanie iść w ślady ojca i zdobyć tytuł najlepszego rzemieślnika.
Gracze
Summon Night: Swordcraft Story to kolejny tytuł z cyklu, który od dość dawna jest znany japońskim fanom konsolowych gier cRPG (japońska premiera miała miejsce w 2003 roku). Na szczęście doczekaliśmy się anglojęzycznej wersji po prawie trzech latach. W grze wcielamy się w postać potomka znanego w całej krainie Lyndbaum rzemieślnika o imieniu Shintetsu. Zasłynął on z uratowania krainy Lyndbaum przed niebezpieczeństwem. Gracz jako potomek legendarnego Shintetsu ma za zadanie iść w ślady ojca i zdobyć tytuł najlepszego rzemieślnika. Może tego dokonać jedynie udowadniając, że jest godnym spadkobiercą tytułu ojca. W tym celu musi samemu uczyć się rzemiosła wytwarzania broni (mieczy, toporów, włóczni itp), której następnie musi używać w turnieju, zorganizowanym w celu wyłonienia następców siedmiu legendarnych rzemieślników - strażników i opiekunów miasta Wystern. Okazuje się jednak, że to ostatnie skrywa pewną tajemnicę.
Świat gry jest bardzo bogaty. Lyndbaum to magiczna kraina, połączona z czterema innymi wymiarami, w których żyją przeróżne istoty. Gracz ma możliwość przywoływania mieszkańców tych światów, którzy następnie towarzyszą mu w dalszych perypetiach (każda z istot inaczej wpływa na przebieg rozgrywki). Towarzysze rozwijają się wraz z głównym bohaterem, zdobywając doświadczenie i umiejętności. Głównym bohaterem, w którego się wcielamy, może być chłopak lub dziewczyna, co również wpływa na grę. Razem istnieje osiem różnych dróg do ukończenia całej historii. Kształcenie się na dobrego rzemieślnika, wytwarzającego broń, wymaga zbierania odpowiednich materiałów i surowców, które pod okiem mistrza możemy w kuźni zmieniać we wspaniałe arcydzieła. Sama walka odbywa się w czasie rzeczywistym, w którym przy pomocy pada i klawiszy (A, B) poruszamy się po polu walki, zmieniamy broń i zadajemy ciosy. Podczas walki gracz musi w zależności od przeciwnika stosować różnorodne taktyki i używać odpowiednich rodzajów broni. Twórcy gry umożliwili również zabawę dla dwóch graczy, w której można wojować i wymieniać się stworzonymi przez siebie przedmiotami.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Game Boy AdvanceAngielskie napisy i dialogi
Producent: Flight-Plan
Wydawca: Atlus
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Wymagania sprzętowe gry Summon Night: Swordcraft Story:
Game Boy Advance
Wspiera:
link-kabel additionally (GBA): link-kabel
Średnie Oceny:
Średnia z 29 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany582625 Legionista
po prostu super gierka! polecam fanom rpg. moim zdaniem gra lepsza od golden suna. system walki jest super i to ze mozna robic wlasne bronie tez urozmaica gre. jeszcze raz goraca polecam!
forestly Legionista
17h
+ niezła historia i wpadające w pamięć postacie
+ oryginalny i dynamiczny ""bijatykowy"" system walki
+ ładnie narysowane postacie zarówno w dialogach jak i w akcji
+ łatwa i przyjemna...
- ... ale dosyć płytka (rozwój postaci, tworzenie broni)
- marne szarobure lokacje