62. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 62. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.

Harpoon 3: Advanced Naval Warfare
Strategiczne 14 czerwca 2006
Kolejna odsłona legendarnego cyklu gier strategicznych, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w 1989 roku. Jest to najprawdopodobniej najbardziej realistyczna symulacja działań wojennych na lądzie i morzu, jaka kiedykolwiek powstała z myślą o cywilach.

Detroit (1993)
Strategiczne 11 grudnia 1993
Niezwykle rozbudowana strategia ekonomiczna, w której wcielasz się w rolę producenta samochodów osobowych. Gra obejmuje wszystkie aspekty związane z auto-biznesem, projektowanie nowych modeli, wymyślanie niezbędnych akcesoriów i oczywiście, sprzedaż naszych wytworów.

City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.

Airline 69: Powrót do Casablanki
Strategiczne 30 października 2003
Airline 69: Return to Casablanca kontynuuje ideę słynnej gry o wybitnym zabarwieniu erotycznym, zatytułowanej Wet: The Sexy Empire i wydanej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcję osadzono w gorącym klimacie północnoafrykańskim.

Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Ziemia Obiecana
Strategiczne 11 lipca 2012
Casualowa gra strategiczna z elementami przygodowymi. W poszukiwaniu legendarnego Źródła Wiecznego Szczęścia, przybywamy wraz z grupką kolonistów na niezbadaną dotąd wyspę. Naszym zadaniem jest uczynienie z niej tytułowej ziemi obiecanej i zamienienie w tętniącą życiem osadę.

War Wind
Strategiczne 23 października 1996
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft. W grze przenosimy się na planetę Yavaun, w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ras, z których każda cechuje się inną specyfiką walki i dąży do realizacji własnych, specyficznych celów. Produkcja wprowadza do gatunku kilka innowacji, takich jak możliwość przenoszenia jednostek do kolejnych misji, czy specjalny system stealth pozwalający na ich maskowanie.

M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.

History: Legends of War - Patton
Strategiczne 18 grudnia 2012
Osadzona w realiach II wojny światowej strategia turowa z elementami cRPG. Gracze mają okazję dowodzić jednostkami 3. Armii generała Pattona i wziąć udział w operacjach militarnych na terenie Francji, Belgii oraz Niemiec. Deweloperzy ze studia Slitherine zadbali, by gra History: Legends of War - Patton łączyła walory rozrywkowe z elementami edukacji historycznej.

Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.

Elemental: Fallen Enchantress - Legendary Heroes
Strategiczne 22 maja 2013
Samodzielny dodatek do turowej strategii Elemental: Fallen Enchantress, stworzonej przez studio Stardock. Rozszerzenie Elemental: Fallen Enchantress – Legendary Heroes oferuje nowy scenariusz dla pojedynczego gracza, w którym królestwa fantastycznej krainy muszą przygotować się na nowe, nieuchronnie zbliżające się zagrożenie. Oprócz tego program zawiera liczne usprawnienia rozgrywki.

Wildlife Park 3: Świat dzikich zwierząt
Strategiczne 25 marca 2011
Wildlife Park 3 to wyprodukowana przez firmę B-Alive strategia ekonomiczna, pozwalająca graczom wcielić się w rolę zarządcy nowoczesnego ogrodu zoologicznego. Do obowiązków dyrektora wirtualnego zoo należy m.in. projektowanie i budowa wybiegów dla ponad 25 gatunków zwierząt, a także zapewnienie bezpiecznych atrakcji dla odwiedzających.

Castle Story
Strategiczne 17 sierpnia 2017
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia. Gra stanowi debiutanckie dzieło niezależnego studia Sauropod, a jej produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z dryfujących w powietrzu wysp. Zabawa polega głównie na projektowaniu i wznoszeniu twierdz, a także ich obronie przed najeźdźcami.

Age of Empires: Złota Edycja
Strategiczne 19 lipca 2006
Specjalna edycja Age of Empires – pierwszej odsłony kultowej serii gier strategicznych czasu rzeczywistego, nad którą pieczę sprawował zespół Ensemble Studios. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednej z kilkunastu cywilizacji, wśród których pojawiają się Egipt, Babilon, Grecja, czy choćby Persja i Fenicja.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Heroes of Might and Magic Online
Strategiczne 30 maja 2008
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata.

Might & Magic: Heroes Battles
Strategiczne 12 listopada 2010
Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami.

Space Rangers 2: Reboot
Strategiczne 7 września 2007
Space Rangers 2: Reboot jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2004 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Space Rangers 2: Rebelia. Dodatek, stworzony przez ekipę deweloperską studia Elemental Games, wprowadza nową kampanię, scenariusze, misje i tryby zabawy. Twórcy nie zapomnieli również o poprawie balansu rozgrywki i usunięciu większości zidentyfikowanych błędów bazowej gry.

Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.

Strength & Honour 2
Strategiczne 27 listopada 2009
Strength & Honour 2 jest kontynuacją wydanej w 2004 roku strategii wojennej - Siła i Honor: Imperatorzy Wieków. Deweloperzy ze studia Magitech Corporation pozostali wierni okresowi starożytności. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z ośmiu cywilizacji, a jego zadaniem jest zdominować antyczny świat na drodze ekspansji militarnej, gospodarczej i politycznej.

Drone Perspective
Strategiczne 26 marca 2025
Gra taktyczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy nad współczesne pole bitwy jako operator drona wojskowego. W Drone Perspective dowodzimy żołnierzami i realizujemy stawiane przed nami cele, a także buszujemy po systemie komputera, poznając mroczne sekrety swego pracodawcy.

Whiskerwood
Strategiczne grudzień 2025
Przypominająca polskie Timberborn strategia typu city builder, w której stajemy na czele zamorskiej kolonii wzniesionej przez myszy. W Whiskerwood dbamy o potrzeby gryzoni, a także nadzorujemy ich pracę, by spełniać oczekiwania naszych mocodawców – kotów rządzących twardą łapą.

The Ancients
Strategiczne 5 czerwca 2024
Strategia turowa typu 4X, pozwalająca nam stanąć na czele prehistorycznego plemienia. W The Ancients dbamy o potrzeby członków naszej społeczności i eksplorujemy nowe terytoria, a także dokonujemy odkryć technologicznych oraz rozwijamy kulturę w wybranym kierunku.