
Data wydania: 15 czerwca 1998
Kompilacja przebojowych symulatorów kosmicznych w świecie Gwiezdnych Wojen, poczynając od słynnego X-Winga, przez jego sequel TIE Fighter, aż do pierszej multiplayerowej gry z tej serii X-Wing vs TIE Fighter: Flight School.
Gracze
Star Wars: X-Wing Collector Series to kolejna kompilacja klasycznych symulatorów kosmicznych firmy Lucas Arts. W pakiecie zawarto trzy sztandarowe gry oparte o świat Gwiezdnych Wojen.
Pierwszą z nich jest powstały w 1992 roku Star Wars: X-Wing, w którym walczymy po stronie Rebelii z Imperium Galaktycznym. W grze pilotujemy rebelianckie myśliwce i bombowce, takie jak A-Wing, Y-Wing, B-Wing, a najczęściej oczywiście czteroskrzydłowego X-Wing. Do wykonania jest ponad 120 misji dla pojedynczego gracza zarówno w przestrzeni kosmicznej jak również nad powierzchnią planet i Gwiazdą Śmierci.
Drugą grą jest powstały w 1994 roku sequel X-Wing, Star Wars: TIE Fighter, w którym zmieniamy stronę konfliktu wstępując do wojsk lotniczych Imperium. Teraz pilotujemy szybkie lecz słabo opancerzone myśliwce TIE, walcząc z rebeliantami. Do wykonania jest ponad 100 misji bojowych, w których do wyboru mamy dodatkowo bardzo szybkie TIE Interceptor, ciężkie TIE Bomber lub najpotężniejsze myśliwce TIE Advanced.
Trzecim tytułem z serii X-Wing jest stworzona w 1997 roku gra Star Wars: X-Wing vs TIE Fighter, która jako pierwsza posiadała tryb gry wieloosobowej w sieci lokalnej lub Internecie. W Collection Series dostajemy jedynie wersję demo zwaną Flight School, ograniczającą rozgrywkę do treningu oraz kilku początkowych misji.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Totally Games
Wydawca: Lucasfilm Games / LucasArts
Polski wydawca: Licomp Empirical Multimedia
9 listopada 2012
Lucasfilm to nie tylko filmowe Gwiezdne Wojny, ale też cała masa kultowych gier ze stajni LucasArts, do których prawa ma teraz Disney. Spytaliśmy redaktorów naszego serwisu, które z tych produkcji powinny doczekać się kontynuacji.
Tytuł newsa z wykrzyknikiem może oznaczać tylko jedno – fani Gwiezdnych Wojen na całym świecie już zaraz będą absolutnie wniebowzięci. Wszak LucasArts na pewno przygotowuje z myślą o nich kolejną rewelacyjną grę na miarę legendarnego już TIE Fightera. Tak? Nie.
gry
Filip Grabski
10 sierpnia 2009 19:10
W przyszły wtorek do sprzedaży trafi aż sześć gier z serii LUCAS CLASSIC LINE. Będą to 2 przygodówki: The Curse of Monkey Island i Grim Fandango oraz 4 gry z serii Star Wars: Rogue Squadron, Jedi Knight Mysteries of the Sith, X-Wing Alliance i X-Wing Collectors Series.
gry
Janusz Burda
14 czerwca 2001 15:27
Popularne pliki do pobrania do gry Star Wars: X-Wing Collector Series.
Wymagania sprzętowe gry Star Wars: X-Wing Collector Series:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 233MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick.
Średnie Oceny:
Średnia z 48 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany48238 Legionista
Kultowe gierki. Nic dodać nic ująć!.
bialypc Chorąży
Witam !!!
Chciał bym opisać pewną kwestie która mi nie dawała spokoju, aż w końcu udało mi się ją rozwiązać. Całkiem możliwe że komuś się to też przyda. Mianowicie kupiłem jakiś czas temu sobie nową kartę graficzną Geforca GTX 460 i z racji tego że lubię od czasu do czasu sobie pograć w stare gierki to zainstalowałem "Star Wars: X-Wing Collector Series" na Windows XP i się okazałem że, na Xpeku ta gra po przełączeniu grafiki na tryb "Hardware" miała straszne błędy graficzne praktycznie w ogóle nic nie było widać. W trybie "Software" natomiast grafika była normalna no ale wiadomo gorsza jakość. Tak więc postanowiłem zobaczyć co będzie na Windowsie 7 instalowałem 32bit bo wyczytałem że na 64bitowym są problemy z instalacją wielu starych gier również i tej. Zainstalowałem grę, i się okazał moim oczom inny z kolei problem. Wszystkie filmiki, mena były w pomieszanych kolorach czasem tak jakby odwrócone kolory. Sama gra natomiast po przełączeniu na tryb "Hardware" nareszcie działała normalnie nie było błędów w grafice. Pozostawało tylko coś zrobić z menu i filmiki. Nic nie mogłem znaleźć w internecie tak więc próbowałem bardzo rożnych rozwiązań próby uruchamiania z wymuszonym uruchamianiem w oknie poprzez dopisanie komendy nie dawały rezultatów.
I tutaj właśnie w tym momencie pomyślałem sobie jeszcze spróbuje zmienić paletę kolorów z 32 bit na 16 bit po uruchomieniu nareszcie było wszystko tak jak być powinno. Nareszcie będę mógł zagrać w tą świetną grę w normalnej jakości.