Anulowana
RPG, RPG akcji, Science fiction, Singleplayer, Statki kosmiczne, TPP.
Osadzone w realiach science fiction RPG akcji, będące autorskim projektem Michaela Hoge – twórcy serii Gothic i jednego ze współzałożycieli studia Piranha Bytes. Zapoczątkowana w czasie wolnym gra została ukończona z pomocą dawnych kolegów, w ramach niewielkiego oddziału swego macierzystego studia o nazwie Piranha Bytes Red. Akcja Spacetime toczy się w całości w przestrzeni kosmicznej, a gracz wciela się w rolę kapitana statku, który eksplorując galaktykę, odkrywa niezbadane planety oraz walczy z napotkanymi przeciwnikami. Cechą charakterystyczną tytułu jest spora swoboda rozgrywki i możliwość nieskrępowanej eksploracji kosmosu. Akcję właściwą uzupełnia możliwość ustawicznej rozbudowy statku i kompletowania jego załogi, choć w grze nie znajdziemy tradycyjnego systemu rozwoju, a nasz gwiezdny krążownik od początku rozgrywki może udać się w praktycznie dowolne miejsce. Całość ukazana została w perspektywie pierwszoosobowej i pracuje pod kontrolą zaawansowanego silnika Unreal Engine 4.
Zobacz Grę
Hoge najlepiej zna klimat serii Gothic. Czemu tylko kosmiczne uniwersum? Niemniej gra na pewno będzie co najmniej niezła.
O Spacetime dowiedziałem się ponad rok temu, choć już wcześniej podejrzewałem, iż Michael Hoge ma jakiś własny projekt, bo przy Risen 3 już nie pracował. Podobno nad Spacetime dłubią weterani Piranha Bytes, którzy tworzyli pierwsze Gothicami. Jestem ciekaw tego projektu, bo póki co niewiele o nim wiadomo. Od dawna słyszało się o tym, iż PB chciałoby się zabrać za inne realia i proszę: mamy Spacetime i Elex. Bliższe są mi zdecydowanie klimaty fantasy, lecz jeśli gra będzie dobra to realia odchodzą na dalszy plan. Większość członków Piranha Bytes pasjonuje się sci-fi więc nic dziwnego, że robią gry w tych klimatach. Już po premierze pierwszego Gothica planowali grę w stylu Deus Ex, ale ostatecznie skupili się na Gothic II. Jednak ciągle mam nadzieję, że kiedyś Piranha Bytes powróci do klimatów w stylu wczesnego średniowiecza, jak w pierwszym Gothicu.
Nie mam bladego pojęcia na czym dokładnie gra będzie polegać, a tym bardziej nie wiem czy mi się spodoba, ale śledzę ten projekt, ponieważ pracują nad nim doświadczeni i utalentowani ludzie. Na dodatek korzystają z dobrego silnika.
Podobno muzykę do Spacetime ma skomponować Kai Rosenkranz, więc o świetny soundtrack nie trzeba się obawiać. Ciekawe na jakim etapie tworzenia gry znajduje się PB RED :)
Niestety nie mogli znaleźć żadnego wsparcia finansowego i studio Piranha Bytes Red zostało zamknięte, a wraz z nimi upadł projekt Spacetime.