Data wydania: 14 maja 2020
Narracyjna przygodówka z elementami zapożyczonymi z karcianek. W Signs of the Sojourner wcielamy się w bohatera, który podróżuje po świecie i pozyskuje towary do swojego sklepu, poznając barwne osobistości. Rozmowy i losowe wydarzenia, w których bierze udział, przedstawiono w formie karcianych pojedynków.
GRYOnline
Gracze
Signs of the Sojourner to narracyjna przygodówka wzbogacona o elementy zaczerpnięte z karcianek. Produkcja została opracowana przez niezależne amerykańskie studio Echodog Games.
Akcja gry Signs of the Sojourner toczy się w niedalekiej przyszłości, w świecie, w którym zmiany klimatyczne uczyniły życie ludzi znacznie bardziej skomplikowanym; dalekie podróże stały się trudniejsze, co doprowadziło do powstania rozmaitych odizolowanych społeczności.
W trakcie zabawy wcielamy się w bohatera, który odziedziczył po zmarłej niedawno matce niewielki sklepik w miasteczku Bartow. Chcąc dalej go prowadzić, bohater musi zdobywać ciekawe towary, co wymaga od niego podróżowania po różnorodnych zakątkach mapy i nawiązywania relacji z napotkanymi osobami.
Filarem rozgrywki w Signs of the Sojourner jest toczenie karcianych „pojedynków”, w których naszym zadaniem jest wykładanie takich kart ze swojej kolekcji, by dopasowywać widoczne na ich bokach symbole do tych widniejących na kartach wyłożonych przez naszego „przeciwnika”. W ten sposób przedstawiono między innymi rozmowy z napotkanymi postaciami czy losowe wydarzenia, w których bierzemy udział.
Warto przy tym pamiętać, że wyżej wspomniane symbole odzwierciedlają konkretne cechy naszej postaci, a to, który z nich pojawia się najczęściej w trakcie danej konfrontacji, wpływa na jej rezultat. Kółko oznacza więc empatię, szacunek i spostrzegawczość; trójkąt – zdolności dyplomatyczne, logikę i gotowość do współpracy; kwadrat – bezpośredniość, siłę i upór; romb – pracowitość, kreatywność i ciekawość. Ponadto od czasu do czasu mamy możliwość wykorzystania karty specjalnej, jak na przykład ta, która po zagraniu kopiuje ostatnią użytą kartę. Po każdej z takich konfrontacji możemy pozbyć się jednej z posiadanych kart, by zrobić miejsce dla nowej, pozyskanej od naszego oponenta. W ten sposób stopniowo rozbudowujemy swoją kolekcję, a co za tym idzie – kształtujemy osobowość naszej postaci poprzez swoistą „wymianę doświadczeń”.
Oprócz tego w opisywanej produkcji ważną rolę odgrywają podróże po świecie. Na odwiedzenie czeka tu kilkanaście lokacji, które wybieramy z poziomu przejrzystej mapy. W owych miejscach mamy okazję poznać ponad trzydzieści postaci oraz zdobyć cenne towary do naszego sklepu. Po każdym z takich „wypadów” możemy wrócić do rodzinnego Bartow, by zapełnić półki sklepu pozyskanymi dobrami, a także sprawdzić, jak się wiedzie mieszkańcom miasteczka.
Signs of the Sojourner posiada barwną grafikę utrzymaną w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 14 maja 2020
PlayStation 4 17 marca 2021
Xbox One 19 marca 2021
Nintendo Switch 18 marca 2021
Producent: Echodog Games
Wydawca: Echodog Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Signs of the Sojourner:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7 SP1.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2021.05.29
Sytuacja jest problematyczna. No bo popatrzcie: z jednej strony technicznie rzecz biorąc jest to niewielka, sympatyczna visual novela, która świetnie oddaje klimat podróży i poznawania nowych miejsc (na oko w klimatach śródziemnomorskich). Z drugiej jednak jest to też niewybaczająca błędów karcianka - mechanicznie nieskomplikowana, ale to wcale nie znaczy, że prosta. No i koniec końców gracz, zwiedziony miłą historią w złudne poczucie bezpieczeństwa, rozbija się o skały gameplay'u, tym jest to zaś bardziej przykre, że każda porażka oznacza automatycznie utracenie części historii, a tych nie da się wygrać, jeśli człowiek nie wie dokładnie, co robi. Czy to koniecznie źle? No nie, bo twórcy chcą w ten sposób powiedzieć coś ciekawego na temat natury ludzkiej komunikacji. No ale cóż z tego, skoro i tak frustruje jak diabli...
ArtystaPisarz Centurion
Sytuacja jest problematyczna. No bo popatrzcie: z jednej strony technicznie rzecz biorąc jest to niewielka, sympatyczna visual novela, która świetnie oddaje klimat podróży i poznawania nowych miejsc (na oko w klimatach śródziemnomorskich). Z drugiej jednak jest to też niewybaczająca błędów karcianka - mechanicznie nieskomplikowana, ale to wcale nie znaczy, że prosta. No i koniec końców gracz, zwiedziony miłą historią w złudne poczucie bezpieczeństwa, rozbija się o skały gameplay'u, tym jest to zaś bardziej przykre, że każda porażka oznacza automatycznie utracenie części historii, a tych nie da się wygrać, jeśli człowiek nie wie dokładnie, co robi. Czy to koniecznie źle? No nie, bo twórcy chcą w ten sposób powiedzieć coś ciekawego na temat natury ludzkiej komunikacji. No ale cóż z tego, skoro i tak frustruje jak diabli...