Seria gier ORION
Ewolucja serii ORION
2017
The Orion Project
2014
ORION: Prelude
2013
ORION: Dino Horde
2012
ORION: Dino Beatdown

The Orion Project
20 marca 2017
Akcji, Elementy RPG, Indie, Internet, Kooperacja, Multiplayer, Podzielony/wspólny ekran, Science fiction, Singleplayer, Strzelanki, Widok izometryczny.
Osadzona w realiach science fiction strzelanina z gatunku twin-stick shooterów, będąca prequelem dynamicznej, wieloosobowej strzelanki Orion: Prelude i jednocześnie duchowym spadkobiercą całej serii autorstwa Spiral Game Studios. Fabuła Guardians of Orion (znanej wcześniej także jako The Orion Project) rozgrywa się 10 lat przed wydarzeniami znanymi z pierwowzoru, na tytułowej planecie, gdzie toczą się zaciekłe walki o surowce pomiędzy ludźmi a zamieszkującymi to miejsce dinozaurami. Rozgrywka ukazana została w klasycznym widoku z góry, jednak cel zabawy pozostał praktycznie niezmieniony, a jest nim nieustanna walka z kolejnymi hordami przeciwników, wśród których znalazły się zarówno znane, jak i całkiem nowe gatunki dinozaurów, a także nieobecne w poprzedniej grze drony. Całość koncentruje się głównie na trybie kooperacji, a do dyspozycji graczy oddano trzy rozwijane podczas gry klasy postaci o odmiennych umiejętnościach oraz znacznie bardziej futurystyczny arsenał broni i gadżetów.
Steam

ORION: Prelude
25 sierpnia 2014
Akcji, FPP, Multiplayer, Strzelanki.
Osadzona w realiach science-fiction strzelanina FPS, stworzona z myślą o wieloosobowej zabawie w sieci. Produkcja jest komercyjną kontynuacją powstałego na silniku Source moda do gry Half-Life 2, lecz w odróżnieniu od pierwowzoru wykorzystuje nowszą i bardziej zaawansowaną technologię Unreal Engine 3.0. Akcja gry przenosi nas na bliżej nieokreśloną planetę, przypominającą Ziemię z czasów prehistorycznych. Sama rozgrywka nawiązuje zaś do kultowych sieciowych strzelanin pokroju Quake, Halo, Counter-Strike czy Unreal Tournament i koncentruje na wieloosobowej rywalizacji w jednym z kilku dostępnych trybów gry (m.in. deathmatch, co-op czy capture the flag). Do dyspozycji graczy oddano 6 odmiennych klas postaci oraz całkiem spory arsenał (ponad 30 egzemplarzy) broni i innych gadżetów, takich jak jetpack. Podczas walki korzystać możemy także z szeregu pojazdów, a ponieważ rozgrywka osadzona jest w klimatach prehistorycznych, na naszej drodze stają nie tylko inni gracze, ale również potężne i krwiożercze dinozaury.
Gracze
Steam

ORION: Dino Horde
15 kwietnia 2013
Akcji, Dinozaury, FPP, FPS, Internet, Multiplayer, Science fiction, Singleplayer, Strzelanki.
Kontynuacja serii kooperacyjnych strzelanin FPS autorstwa Spiral Game Studios, będąca ulepszoną wersją wydanej rok wcześniej gry ORION: Dino Beatdown. Fabuła gry osadzona została w realiach science fiction, a gracze wcielają się w członków oddziału kosmicznych marines, którzy zostają wysłani na odległą, bogatą w surowce planetę z zadaniem wyeliminowania zamieszkujących ją i stanowiących śmiertelne niebezpieczeństwo dinozaurów. Całość zaprojektowana została z myślą o rozgrywce kooperacyjnej, a autorzy przygotowali pięć odmiennych wariantów zabawy dla max. 10 osób (w tym jeden, w którym możemy wcielić się w dinozaura). W porównaniu z wcześniejszą odsłoną, ORION: Dino Horde odznacza się gruntownie przebudowaną AI przeciwników oraz ulepszonym silnikiem graficznym z nowym systemem oświetlenia i lepszymi animacjami. Gra oferuje też nowe mapy, 7 kolejnych gatunków dinozaurów, większą liczbę uzbrojenia i pojazdów oraz możliwość korzystania ze wszczepów podnoszących zdolności postaci.
Gracze

ORION: Dino Beatdown
4 maja 2012
Akcji, Dinozaury, FPP, FPS, Indie, Internet, Multiplayer, Singleplayer, Strzelanki.
Opracowana przez zespół Spiral Game Studios kooperacyjna strzelanina FPS, wywodząca się z popularnej modyfikacji Half-Life’a 2 o nazwie ORION: Source. W grze ORION: Dino Beatdown przenosimy się w przyszłość, aby na obcej planecie, podzielonej na trzy rozległe lokacje, walczyć z hordami dinozaurów. Podczas zabawy możemy działać zarówno samodzielnie, jak i w drużynie (do 5 osób). Każdy z graczy wciela się w postać należącą do jednej z trzech klas: Assault, Support lub Recon, korzystających z przypisanych do niej gadżetów oraz kilku rodzajów broni. Dodatkową atrakcję stanowi możliwość wykorzystywania pojazdów, takich jak buggy, mechy, czołgi oraz machiny latające. Wykonując zadania i zabijając przeciwników zdobywamy kredyty, które następnie możemy wymieniać na nowe bronie, umiejętności, ulepszenia bądź przyzywane we wskazane miejsce pojazdy. Mimo budżetowego charakteru, gra odznacza się przyjemną dla oka oprawą wizualną, okraszoną soczystymi kolorami i masą efektów specjalnych.
Gracze