Seria gier Airport Tycoon
Ewolucja serii Airport Tycoon
2003
Airport Tycoon 3
2003
Airport Tycoon 2
2000
Airport Inc.

Airport Tycoon 3
27 października 2003
Strategiczne, Ekonomiczne, Porty lotnicze/kontrola lotów, Samoloty, Singleplayer.
Kolejna część strategiczno-ekonomicznej serii, w której gracz staje przed zadaniem zaprojektowania, wybudowania i w końcu prowadzenia ogromnego międzynarodowego portu lotniczego. Autorzy postawili na realizm, więc trzeba dbać m.in. o stan techniczny maszyn, punktualność lotów, elokwentną obsługę, bezpieczeństwo na pokładzie samolotów, odpowiednie ceny biletów i płace pracownicze.
Gracze

Airport Tycoon 2
13 lutego 2003
Strategiczne, Ekonomiczne, Porty lotnicze/kontrola lotów, Samoloty, Singleplayer.
Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.
Gracze

Airport Inc.
4 lutego 2000
Strategiczne, Ekonomiczne, Porty lotnicze/kontrola lotów, Samoloty, Singleplayer.
Airport Tycoon to wyprodukowana przez studio Krysalis Software strategia ekonomiczna z rozbudowanymi elementami symulacyjnymi. Gracz wciela się w rolę dyrektora międzynarodowego portu lotniczego, a jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Twórcy postawili na duży realizm, zarówno pod kątem zarządzania lotniskiem, wyglądu obiektów, jak i możliwych zdarzeń losowych.
Gracze