Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Ride to Hell: Retribution (PC)

Ride to Hell: Retribution

Wyprodukowana przez studio Eutechnyx trzecioosobowa gra akcji z harleyowcami w rolach głównych. Fabuła Ride to Hell: Retribution osadzona została w latach 60. ubiegłego wieku. Główny bohater – Jake Conway pragnie zemścić się na przywódcach gangu The Devil's Hand za śmierć brata.

Akcji | TPP | gangsterskie | motocyklowe | TPS

Ride To Hell: Retribution jest trzecioosobową grą akcji, traktującą o motocyklistach. Stoi za nią studio Eutychnyx twórcy m.in. udanej serii Big Mutha Truckers.

Akcja Ride to Hell toczy się w okolicach 1960 roku, czyli w czasach, kiedy swoją świetność przeżywał ruch hipisowski, a amerykańskimi drogami rządzili harley’owcy. Wcielamy się w rolę członka jednego z gangów motocyklistów, tytułowej grupy zwanej Retribution. Jest nim Jake Conway, który postanawia zemścić się na członkach gangu Devil's Hand, za śmierć swojego brata.

Rozgrywka łączy ze sobą elementy wyścigówki i gry akcji. Jake, jak na harley’owca przystało, przemierza amerykańskie szosy w siodle swojego motocykla. Maszynę da się ulepszać w warsztacie, a dostęp do lepszych części zyskujemy wykonując kolejne misje oraz eksplorując teren. Jadąc od lokacji do lokacji musimy skupiać się na omijaniu przeszkód, wykonywaniu akrobacji i bronieniu się przed atakującymi bandziorami.

Okazje do walki przytrafiają się nie tylko na drogach, bowiem bohater wielokrotnie zmuszany jest obić komuś facjatę w walce w zwarciu. Jake doskonale radzi sobie nie mając na podorędziu niczego więcej prócz gołych pięści. Mimo to w grze spotykamy różne rodzaje broni białej, w tym noże, czy klucze francuskie, które często znajdujemy przy pokonanych przeciwnikach. Choć zazwyczaj starcia toczą się w tradycyjny sposób, są one w dużym stopniu oparte są na sekwencjach QTE (Quick Time Events).

Prócz szeregowych członków gangu The Devil’s Hand, w grze spotykamy kilka grubych ryb, które pełnią rolę bossów, a ich pokonanie wymaga niekonwencjonalnego podejścia. W grze mamy też niejedną okazję, aby postrzelać do wrogów – bohater nosi przy sobie pistolety i strzelbę, co jakiś czas w jego ręce wpada też karabin maszynowy, a nawet zdarza mu się zasiąść za działkiem stacjonarnym. Podczas wymiany ognia Jake potrafi robić użytek z osłon terenowych.

Oprawa wizualna w Ride To Hell: Retribution prezentuje się dość skromnie. Modele i tekstury są uproszczone, podobnie jak i animacje. Ma to związek ze stylem graficznym, nawiązującym do klasycznego amerykańskiego kina drogi. Twórcy starali się o pewną efektowność, dodając w co bardziej widowiskowych momentach klasyczne zbliżenie i spowolnienie akcji.

Rozgrywce w Ride To Hell: Retribution towarzyszą hardrockowe kawałki, czyli ulubiona muzyka subkultury motocyklistów. Motywem przewodnim gry jest piosenka Pressure and Time grupy Rival Sons.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 2,4 / 10 na podstawie 1033 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 283 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 114,90 PLN

Gry podobne do Ride to Hell: Retribution

Klasyfikacja PEGI Ride to Hell: Retribution

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Ride to Hell: Retribution

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.8 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Windows 7/8), karta grafiki 1024 MB (GeForce GTX 550 Ti lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/7/8

Recenzja gry Ride to Hell: Retribution – do diabła z takim gniotem

Recenzja 11 lipca 2013, 11:42

Braki w budżecie i zbyt wybujałe ambicje wyzierają z każdego zakamarka, czego najlepszym dowodem jest Dead End, miasteczko, z którego ruszamy na dalsze misje. Możemy zrobić w nim bodajże trzy rzeczy: sprzedać narkotyki, kupić broń i pomalować motor – żadna z tych czynności nie wpływa znacząco na szanse bohatera. Gdy tylko pójdziemy w stronę innych przybytków, gra rzuca ostrzeżenie „zawróć”. Tak pomyślany hub przeszkadza i irytuje, czemu wtóruje zresztą sposób, w jaki rozpisano misje. Wybieramy je z tablicy korkowej, do której przypięto obrazki i znaczki – długo myślałem, o co w tym wszystkim chodzi, bo wcześniejsze parę godzin gry było kompletnie linowe. W końcu zorientowałem się, że kryje się w tym pewna swoboda, bo misje można powtarzać lub czasami wykonywać w dowolnej kolejności. O ile komuś uda się rozpoznać, którą już ma za sobą, a które są zupełnie nowe.

PC
PS3
X360