Wyszukiwarka gier
Repose

Repose

PC
po premierze

Data wydania: 14 kwietnia 2025

Akcji, FPP, Survival horror, Horror, Indie, Przygodowe gry akcji, Singleplayer

Przygodowa gra akcji FPP w konwencji survival horroru z unikalną, niemal całkowicie monochromatyczną grafiką. W Repose przemierzamy tajemniczy budynek, a każdy nasz ruch wyczerpuje zapas energii, co zmusza do rozważnego stawiania kolejnych kroków.

9.2

Steam

Oceń
PC Windows

PC Windows

14 kwietnia 2025

Angielskie napisy.

Statystyki graczy z Moje Gry

1gracz grał w tę grę.

Repose jest przygodową grą akcji utrzymaną w konwencji survival horroru w unikalnej oprawie retro. Za opracowaniem tej produkcji stoi niezależny węgierski deweloper Bozó Attila Bertold.

Gameplay

W Repose akcja jest prezentowana z perspektywy pierwszej osoby (FPP).

Główne zadanie

Podczas rozgrywki wcielamy się w świeżo upieczonego pracownika enigmatycznej firmy i trafiamy do tajemniczego obiektu, gdzie naszym nadrzędnym zadaniem jest znalezienie rozrzuconych po nim butli z tlenem.

Eksploracja i związane z nią niebezpieczeństwa

Po obiekcie poruszamy się w charakterystyczny, „skokowy” sposób. Eksplorując go, musimy nieustannie mieć się na baczności, gdyż niebezpieczeństwa czyhają tu na nas na każdym kroku. Zagrożenie stanowią przede wszystkim wrogowie, z którymi możemy walczyć przy użyciu broni palnej (pistolet) oraz białej (topora), a także zastawiając na nich pułapki.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wiadomości

Nowości na Steam. RPG akcji w klimacie dark fantasy i polski survival
8

Nowości na Steam. RPG akcji w klimacie dark fantasy i polski survival

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Mandragora: Whispers of the Witch Tree, Chasmal Fear, Bionic Bay, Lost Skies, Repose oraz wersja 1.0 polskiego Forever Skies .

gry

Adrian Werner

14 kwietnia 2025 10:12

Nowości na Steam. RPG akcji w klimacie dark fantasy i polski survival

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Repose:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU 1.1 GHz, 2 GB RAM, karta graficzna Intel HD, 200 MB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.2

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 151 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.5
Drenz
PC

Drenz

Ekspert

2025.11.17

Ciekawa gra, która wygląda jak klasyczny dungeon crawler z ruchem po siatce, ale nim jest, bo to nie jest RPG. W REPOSE główną osią jest odszukanie właściwej ścieżki, która doprowadzi nas do kolejnego poziomu. Jednak utrudnieniem jest tutaj zapas tlenu (energia), który pozwala nam na przemierzenie określonej liczby pól. Trzeba po prostu dobrze planować przejście, zapamiętać, gdzie są wrogowie (i przygotować sobie odpowiednią broń na nich) i jakiego typu oraz przeszkody. Gra jest liniowa i zazwyczaj podążając pierwszym wolnym wolnym korytarzem docieramy do komputera, którym otwieramy drzwi w okolicy miejsca startowego (jest nim łóżko, które zapisuje postępy), dzięki czemu zyskujemy dostęp do innego korytarza, na którego końcu będzie też komputer otwierający kolejne drzwi lub wyjście z lokacji. I tak to się kręci przez całą rozgrywkę. Jeśli docieramy do łóżka na kolejnym poziomie jest przerywnik fabularny - rzuca nam światło na enigmatyczną historię, którą poznajemy też z odnajdywanych notatek.Wspomniałem, że występują wrogowie. Jest ich kilka typów. Możemy ich załatwić na kilka sposób. Nasz bohater wyposażony jest w lampę, siekierę a z czasem w pistolet. Wrogowie standardowi oraz mimic padają po ciosie siekierą. Natomiast są też ich wersje z poświatą nad głową - takich można załatwić tylko pistoletem. Nim też niszczymy hologramy. Na drugim, sekretnym poziomie są też wrogowie, których zabija światło (wchodzimy w nich z latarką). I w sumie to tyle. Podczas naszej wędrówki natrafimy też na anomalie/przeszkody. Wejście w wyładowanie sprawia, że jeden ruch kosztuje nas dwa razy więcej energii a jeśli wejdziemy w kolejną to utrata energii sumuje się. Kolce i ruchome bloki zabijają nas od razu. Dodam też, że strzał z pistoletu zabiera też 5 punktów energii, dlatego na jednym poziomie lepiej wybrać okrężną drogę niż strzelać do przeciwnika. Nawet jedno, dwa zaoszczędzone punkty energii a więc jedno, dwa przebyte pola potrafią zrobić różnicę. Na każdym poziomie zyskamy też możliwość odblokowania pomieszczenia z kawą - jej użycie podczas przejścia odnawia nam energię oraz pozbywa się negatywnych efektów wyładowań a także przez sekundę wskazuje na mapie w jakim miejscu jesteśmy.Ogólnie przejście danego poziomu będzie polegać na zapamiętaniu, gdzie co jest i przygotować się na to. Podstawowe levele mają mapę, która pomaga w nawigacji. Wczytywanie gry polega na wpisywaniu kodów. Podczas eksploracji natrafimy tez na strzępy informacji z fragmentami kodu. Gdy je zbierzemy wszystkie i wpiszemy je po przejściu gry w odpowiednim miejscu to zyskamy dostęp do sekretnego poziomu. W sumie fajne rozwiązanie.Oprawa wizualna to kilka kolorów. Od jednego do ośmiu. Można sobie w opcjach ustawić jaki będzie dla nas odpowiedni. Próbowałem inne, ale jednak ten ustawiony domyślnie jest najlepszy i najmniej męczy wzrok. Jest minimalistycznie, ale dość czytelnie. W głośnikach słyszymy z kolei przyzwoite ambientowe dźwięki. To sprawia, że gra ma fajny klimat. Szkoda tylko, że jest liniowa i każde podejście do przechodzenia ścieżki z czasem zwyczajnie nudzi. Tym bardziej, że nie mamy dużego urozmaicenia. To sprawiało, że nie ma tego czegoś, co klasyczne dungeon crawlery, że ciągnęło do sprawdzania korytarzy i przechodzenia kolejnych poziomów podziemi, odkrywania sekretów itp. Tutaj przechodziłem jeden poziom,dwa i gdy grą się zapisywała, to robiłem przerwę. Dla mnie to tytuł na 6,5/10. Polecam, ale to nie będzie gra dla każdego.

Ocena STEAM

9.2

Bardzo pozytywne (151)

[title]

Główne zalety gry

  • Styl Graficzny i Atmosfera: Gra została doceniona za swój unikalny czarno-biały pixel art oraz atmosferyczny design dźwięku, które przyczyniają się do przerażającego i immersyjnego doświadczenia.
  • Pomysłowe Mechaniki Zagadek: Gracze doceniają innowacyjny system zarządzania energią, który wymaga starannego planowania każdego ruchu, co sprawia, że rozgrywka wydaje się strategiczna i satysfakcjonująca.
  • Intrygująca Historia: Pomimo swojej krótkości, wielu graczy uznało fabułę za angażującą, z enigmatyczną narracją, która zaprasza do interpretacji i eksploracji jej tematów.
  • Krótki Czas Gry: Krótka długość gry (około 2 godzin) jest postrzegana jako pozytywny aspekt dla tych, którzy szukają kompaktowego doświadczenia, które nie przeciąga się w czasie.

Główne wady gry

  • Mylnie Przedstawiona: Wiele osób uważało, że gra mylnie przedstawia się jako horror dungeon crawler, podczas gdy w rzeczywistości jest bardziej grą logiczną w labiryncie z ograniczonymi elementami walki i eksploracji.
  • Ograniczona Różnorodność Wrogów: Gra zawiera bardzo niewiele typów wrogów, co może prowadzić do powtarzalnej rozgrywki i braku wyzwania po początkowych spotkaniach.
  • Frustrujące Mechaniki: Charakter gry oparty na próbach i błędach, w połączeniu z brakiem jasnej komunikacji dotyczącej mechanik, może prowadzić do frustracji, zwłaszcza gdy gracze giną i muszą restartować z odległych punktów kontrolnych.
  • Brak Eksploracji: Gracze zauważyli, że liniowe ścieżki i brak znaczących możliwości eksploracji umniejszają doświadczenie, ponieważ jest niewiele nagród za zboczenie z głównej trasy.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Więcej Możliwości Eksploracji: Użytkownicy wyrazili pragnienie dodatkowego lore i opowiadania w środowisku, aby zachęcić do eksploracji poza głównymi celami.
  • Ulepszony System Zapisu: Poleganie na kodach zapisu zamiast nowoczesnych systemów zapisu zostało skrytykowane jako archaiczne i niewygodne, z pragnieniem graczy na bardziej tradycyjne opcje zapisu.
  • Różnorodne Mechaniki Rozgrywki: Niektórzy gracze czuli, że gra mogłaby skorzystać na bardziej zróżnicowanych elementach rozgrywki, takich jak różne typy wrogów lub bardziej złożone zagadki do rozwiązania.
  • Głębsze Opowiadanie: Choć fabuła została doceniona, wielu użytkowników uważało, że mogłaby być bardziej rozwinięta, z dodatkowymi kontekstami lub rozwojem postaci, aby zwiększyć zaangażowanie gracza.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż REPOSE zdobyło uznanie za swoją estetykę i innowacyjne mechaniki, spotkało się również z krytyką za mylną prezentację i brak głębi w niektórych obszarach.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl