Wyszukiwarka gier
Per Aspera

Per Aspera

PC
po premierze

Data wydania: 3 grudnia 2020

Strategiczne, Science fiction, Ekonomiczne, Indie, Singleplayer

Produkcja z pogranicza strategii i symulacji. W Per Aspera w ramach bezzałogowej misji budujemy infrastrukturę na Marsie i stopniowo terroformujemy planetę tak, by przygotować ją na przybycie kolonizatorów z Ziemi. Całość oparto na koncepcjach i wynikach badań prawdziwych agencji kosmicznych oraz zgromadzonych przez NASA danych dotyczących Czerwonej Planety.

6.9

Gracze

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Per Aspera jest produkcją z pogranicza gier strategicznych i symulacyjnych. Pozycja została opracowana przez niezależne argentyńskie studio Tlön Industries, którego siedziba mieści się w Buenos Aires, a jej wydaniem zajęła się firma Raw Fury Games, mająca w swoim portfolio takie pozycje, jak Kingdom, Bad North czy Whispers of a Machine. Tytuł gry nawiązuje do łacińskiego przysłowia „per aspera ad astra”, którego dosłowne tłumaczenie brzmi „przez ciernie do gwiazd”.

Fabuła

Historia opowiedziana w grze Per Aspera koncentruje się na bezzałogowej misji na Marsa, której zadaniem jest przygotowanie gruntu pod przybycie pierwszych kolonizatorów z Ziemi. By na Czerwonej Planecie zastali oni dogodne warunki do życia, konieczny jest proces terraformacji, którego przeprowadzenie powierzono AMI – Sztucznej Inteligencji opartej na ludzkim umyśle należącym do naukowca, w którą się wcielamy. Nad przebiegiem misji nieustannie czuwa załoga z Houston, a to, jak będą wyglądać nasze relacje, oraz sposób, w jaki zakończy się całe przedsięwzięcie, zależy od podejmowanych przez nas decyzji.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

Producent: Tlön Industries

Wydawca: Raw Fury Games

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Per Aspera.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Per Aspera:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7400 3.0 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / Radeon RX 570 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-8700 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Małe dodatki

Lista małych dodatków do gry Per Aspera:

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.9

Ocena Graczy

Średnia z 40 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.0

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 21 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Ocena OpenCritic

8.0

79% rekomendacji (21)

Opecritic
8 / 10

God is a Geek

Mick Fraser

God is a Geek
85 / 100

PC Gamer

Jonathan Bolding

PC Gamer
5 / 10

Cubed3

Cubed3
7 / 10

TheSixthAxis

Stefan L

TheSixthAxis
9 / 10

Softpedia

Cosmin Vasile

Softpedia

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2024-12-20
20:10

ro86 Legionista

Chociaż gra na najwyższym poziomi trudności nie jest specjalnie wyzwaniem, ale zagrać polecam ze względu na ciekawy scenariusz kampanii. Tym bardziej jak się zacznie w nią grać i nie wiesz czego możesz się spodziewać.

Komentarz: ro86
2023-05-08
18:06

Admin Senator

Admin

Per Aspera - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2023-05-08
18:05

janmi4257357924 Junior

Ja zaś nie mogę zapisać stanu gry. Poradźcie!!!

Komentarz: janmi4257357924
2022-06-12
09:34

zanonimizowany947190 Pretorianin

Per Aspera to obecnie, już po dodatku Blue Mars, gra kompletna.
Ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym, jak gra wciąga. Po obejrzeniu gameplay'u bałem się trochę, że będzie to kolejne nudne klikadło, gdzie tylko dostawiamy krocie budynków, ale jednak mechaniki są tak skonstruowane, że to na prawdę wciąga. Kolega powyżej wspomniał o porównaniu Per Aspera do Surviving Mars i to porównanie jest uzasadnione, choć Per Aspera wygrywa - po ograniu Per Aspera mam wrażenie, że Surviving Mars jest bardzo uproszczony, dziecinny wręcz, ale w sumie tam nie zajmujemy się terraformacją Marsa, a tylko zbudowaniem kolonii dla ludzi na czerwonej planecie.
Per Aspera za główny cel stawia właśnie przystosowanie Marsa do życia ludzi i dzieli ten proces na poszczególne etapy - od wzrostu temparatury celem stopienia czap polarnych, poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu wód i nawilgocenia planety, do uzyskania atmosfery o składzie umożliwiającym ludziom oddychanie. Całość tej pracy fizycznej wykonują dla nas boty (w grze to Worker) - ktoś, kto pisał ich algorytmy powinien dostać medal, bo poruszają się tak inteligentnie, że aż oko cieszy patrzenie jak jadąc po jakiś surowiec do jednej kopalni, po drodze zajeżdża do innego zakładu po inny, żeby go gdzieś po drodze dostarczyć akurat, gdzie jest potrzebny.
Ludzi na planetę właściwie można ściągnąć dopiero jak pojawi się tam woda, dzięki której będzie można wytworzyć żywność, a zajmują się tylko badaniami nad projektami, które pozwalają nam na postęp technologiczny (w tym projekty kosmiczne), który umożliwia osiąganie wspomnianych etapów terraformacji.
Całość procesu przebiega zbyt szybko, więc jeśli ktoś liczy, że gra to symulator terraformacji, to niestety muszę rozczarować. Mi, pełne terraformowanie, łącznie z osiągnięciem atmosfery o składzie ziemskim, zajęło 93 marsjańskie lata. Nie zmienia to faktu, że przyjemne jest obserwowanie jak dokonujemy postępów, jak podnosi się poziom wód, rośnie udział tlenu i planeta pokrywa się powoli zielenią. Tutaj mechaniki są na prawdę bardzo dobrze napisane: zaczynamy od porostów i glonów, które powoli poruszają się wzdłuż cieków wodnych, roślinność pojawia się dopiero później i to jak taką zmodyfikowaną genetycznie ludzie wynajdą. W ogóle możemy dany cel etapu osiągać różnymi drogami - np możemy azot importować albo dokonywać jego ekstrakcji ze złóż, temperaturę też możemy podnosić różnymi drogami - od zwiększania udziału CO2, poprzez import lub wytwarzanie gazów cieplarnianych, na kosmicznych lustrach kończąc.
Jedna drobna uwaga - gra mogłaby komunikować, że skończyły się zasoby w kopalniach, bo taka po prostu się zatrzymuje i tyle. Mamy w grze limity budynków, więc ciągle trzeba przeglądać listę, czy jakiejś kopalni nie trzeba rozebrać, żeby zrobić miejsce następnej. W procesie terraformacji miałem na koniec ponad 1200 budynków, więc ich ciągłe przeglądanie stało się powoli moją rutyną, choć przyznaję, że interfejs gry jest świetnie zaprojektowany, przeglądarki budynków mają filtry, a w każdym sektorze można łatwo podejrzeć zasoby i produkty, więc tak tylko się czepiam :)
Podsumowując - jedna z lepszych strategii, w jakie grałem.

Komentarz: zanonimizowany947190
2020-11-25
13:06

kowalski_the_penguin Legionista

Gra zapowiada się całkiem ciekawie.
Po ograniu dema mam wrażenie, że Per Aspera jest tym, czym Surviving Mars być powinno. Nie zarzuca cię milionem mikroaktywności, nie musisz samodzielnie zarządzać każdym kolonistą. Część zadań jest zautomatyzowana, jak np. zbieranie surowców. Oznacza to że gdy raz wybudujesz daną fabrykę lub kopalnię to AI samo się nią zajmie. Dzięki temu nie musisz skupiać się na drobnych rzeczy i nie tracisz na to dodatkowych godzin. Dla mnie to trochę śmieszne, że Tion Industries w swojej pierwszej grze wyeliminowało problem, na który cierpi masa gier Paradoxu od wielu lat.
Trzeba docenić też wygląd gry. Wybranie topograficznej mapy 3D Marsa to ciekawy i udany pomysł. UI gry też jest dobrze zaprojektowane, wszystko jest przejrzyste i tak naprawdę ciężko się zgubić. Mi jednak najbardziej podoba się sama stylistyka. Twórcy poszli w bardziej, choć nie całkiem realistycznym kierunku, przeciwnie do Surviving Mars. Mi się to osobiście bardziej podoba, zważywszy na to, że Per Aspera jest grą strategiczną.

Komentarz: kowalski_the_penguin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl