Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

HTC Vive - Gry Zręcznościowe PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku zręcznościowe o tematyce HTC Vive na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Po premierze 21 Przed premierą 1
PC
Zręcznościowe
HTC Vive
Czas
Beat Saber
Beat Saber

Zręcznościowe 21 maja 2019

Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

Rez Infinite
Rez Infinite

Zręcznościowe 9 sierpnia 2017

Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Dzieło studia Monstars, nad którym czuwał Tetsuya Mizuguchi, dostosowano do obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden. Rozgrywka łączy elementy znane z tak zwanych strzelanek na szynach z aspektami gier muzycznych. Nie kontrolujemy zatem kierunku przemieszczania się bohatera - musimy tylko w rytm muzyki zaznaczać grupy pojawiających się na ekranie obiektów, które następnie wybuchają, generując rozmaite efekty audiowizualne. Abstrakcyjna oprawa graficzna, charakterystyczna dla oryginału, została przystosowana do współcześnie panujących standardów.

Moss
Moss

Zręcznościowe 7 czerwca 2018

Przygotowana przez firmę Sony trójwymiarowa gra platformowa, zaprojekowana pod kątem zestawów rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Moss zaprasza graczy do bajkowego świata fantasy, w którym tajemniczy kamień powoduje przebudzenie starożytnej istoty. Stawić czoła zagrożeniu próbuje zaś mysia bohaterka imieniem Quill, która wyrusza w niebezpieczną podróż po pełnej zagadek, leśnej krainie oraz rozległych lochach i jaskiniach. Pod względem mechaniki produkcja czerpie z klasycznych platformówek 3D, kładących nacisk na eksplorację, pokonywanie przeszkód środowiskowych, rozwiązywanie zagadek logicznych oraz zręcznościową walkę z przeciwnikami. Całość zrealizowana została w technologii VR i odznacza się kolorową i klimatyczną oprawą wizualną.

The Lab
The Lab

Zręcznościowe 5 kwietnia 2016

Darmowa aplikacja przygotowana z myślą o urządzeniach do rzeczywistości wirtualnej. Za jej stworzenie odpowiada studio Valve Software, właściciel platformy Steam oraz takich marek jak Half-Life, Dota czy Counter-Strike. The Lab jest zbiorem niepowiązanych ze sobą minigier, wykorzystujących możliwości rzeczywistości wirtualnej. W jednej z nich gracz korzysta z łuku i broni zamku przed falami atakujących wrogów. W innej - strzela z wielkiej procy do stosów pudeł, a w jeszcze innej kieruje futurystycznym pojazdem i strzela do pojawiających się wokół obiektów. Oprócz tego typu zabaw znalazły się tu lekkie programy edukacyjne, jak choćby Human Medical Scan, pozwalający przechadzać się między poszczególnymi częściami ludzkiego ciała, czy też Solar System, w którym oglądamy i bawimy się planetami Układu Słonecznego. The Lab prezentuje różne scenerie w zależności od gier, w których uczestniczymy – czy to kreskówkowy zamek, łąka, czy też futurystyczne pomieszczenia.

Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Rick and Morty: Virtual Rick-ality

Zręcznościowe 20 kwietnia 2017

Pierwszoosobowa gra zręcznościowa zrealizowana w oparciu o licencję przeznaczonego dla dorosłych, prześmiewczego serialu Rick and Morty. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Owlchemy Labs, a nad jego stworzeniem czuwali twórcy oryginału, wśród których nie mogło zabraknąć Justina Roilanda. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowych bohaterów i w ich skórze trafiamy do znanych z serialu lokacji, gdzie możemy bawić się szalonymi wynalazkami Ricka. Na realizację czeka tu szereg zadań (możliwych do wykonania na rozmaite sposoby, z wykorzystaniem unikalnych właściwości różnorodnych przedmiotów). Pomimo że centralny punkt gry stanowi laboratorium, w toku przygody otwieramy portale prowadzące na obce planety oraz do innych wymiarów. Rick and Morty Simulator: Virtual Rick-ality powstało z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości i dedykowanych kontrolerach ruchowych. Choć komiksowa oprawa graficzna prezentuje się przyjemnie dla oka, największe wrażenie robi zaawansowany silnik fizyczny, odpowiadający za zachowanie poszczególnych przedmiotów wchodzących między sobą w zwariowane interakcje.

Trover Saves the Universe
Trover Saves the Universe

Zręcznościowe 4 czerwca 2019

Pełna abstrakcyjnego czarnego humoru trójwymiarowa gra zręcznościowa od ojców serialu Rick i Morty, przygotowana z myślą o urządzeniach VR (ale niewymagająca ich do działania). Za Trover Saves the Universe odpowiada studio Squanch Games.

Space Channel 5 VR: Kinda Funky News Flash!
Space Channel 5 VR: Kinda Funky News Flash!

Zręcznościowe lipiec 2020

Nietypowa gra taneczna, wykorzystująca technologię rzeczywistości wirtualnej (współpracuje z goglami HTC Vive oraz PlayStation VR). Gra jest osadzona w uniwersum znanym z gry Space Channel 5 na konsolę Dreamcast.

Angry Birds VR: Isle of Pigs
Angry Birds VR: Isle of Pigs

Zręcznościowe 7 lutego 2019

Pierwsza gra, która przenosi fundamentalne założenia marki Angry Birds na pole wirtualnej rzeczywistości. Naszym zadaniem jest wystrzeliwanie tytułowych ptaków z procy w taki sposób, by eliminować złowrogie zielone świnie i burzyć konstrukcje dające im schronienie.

The American Dream
The American Dream

Zręcznościowe 14 marca 2018

Humorystyczna gra zręcznościowa, w której zadaniem graczy jest wykonywanie codziennych czynności przy pomocy pistoletów, karabinów i strzelb. The American Dream powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i kontrolerach ruchowych, których wymaga do działania.

Audica
Audica

Zręcznościowe 5 listopada 2019

Hybryda FPS-a i gry rytmicznej, opracowana przez studio Harmonix Music Systems. W grze Audica otrzymujemy do dyspozycji dwa blastery, a naszym zadaniem jest strzelanie do celów w rytm elektronicznej muzyki towarzyszącej zabawie.

Surgeon Simulator: Experience Reality
Surgeon Simulator: Experience Reality

Zręcznościowe 5 grudnia 2016

Zabawny symulator chirurga, opracowany przez zespół Bossa Studios z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Produkcja jest rozbudowaną o nowe funkcjonalności (większe możliwości obsługi kamery, co pozwala na oglądanie zabiegu z dowolnego kąta) wersją gry Surgeon Simulator z 2013 roku. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułowym lekarzem, który ma poważne problemy ze sprawnym operowaniem narzędziami i poruszaniem się. Prowadzi to często do pomyłek w trakcie zabiegów, owocujących przedwczesnym zgonem pacjenta. Zabawa toczy się w zróżnicowanych sceneriach – od szpitalnej sali, przez statek kosmiczny, aż po całkowite ciemności. Surgeon Simulator: Experience Reality charakteryzuje się przyjemną dla oka, kreskówkową oprawą graficzną, dzięki czemu widoki pokroju otwartej klatki piersiowej lub pozbawionego naturalnej osłony mózgu nie napawają obrzydzeniem.

Star Wars: Droid Repair Bay
Star Wars: Droid Repair Bay

Zręcznościowe 6 grudnia 2017

Darmowa produkcja, w której gracz wciela się w członka Ruchu oporu, naprawiającego uszkodzone w walce droidy; jego zadaniem jest wymiana wadliwych podzespołów. Tytuł wymaga do działania gogli rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerów ruchowych, a jego premiera poprzedziła kinowy debiut filmu Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi.

PixelJunk VR Dead Hungry
PixelJunk VR Dead Hungry

Zręcznościowe 6 grudnia 2016

Dynamiczna gra zręcznościowa opracowana przez studio Q-Games. Gracz wciela się w pracownika food trucka – jego zadaniem jest przygotowywanie posiłków dla atakujących go hord zombie, gdyż po nakarmieniu na powrót stają się oni ludźmi. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP) – kiedy stworzone przez nas danie jest już gotowe, rzucamy nim w kierunku jednego z żywych trupów, a on po przemianie w człowieka ucieka nam sprzed oczu. Zmagania przypominają swoisty wyścig z czasem, bowiem z przyrządzaniem posiłków musimy zdążyć, nim zombiaki wyciągną po nas swe ręce. Warto pamiętać o tym, że oprócz szeregowych adwersarzy na naszej drodze stają także przerośnięci bossowie, których „wyleczenie” wymaga przygotowania więcej niż jednego dania. PixelJunk VR Dead Hungry wymaga do działania zarówno gogli wirtualnej rzeczywistości, jak i kontrolerów ruchowych. Grę utrzymano w nieco karykaturalnej stylistyce skutecznie maskującej niedostatki w poziomie detali modeli przeciwników i elementów otoczenia.

Hatsune Miku VR
Hatsune Miku VR

Zręcznościowe 8 marca 2018

Spin-off słynnego cyklu gier muzyczno-rytmicznych, stworzony przez studio Crypton Future Media. Hatsune Miku VR powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych, co wymusiło na twórcach wprowadzenie zmian w mechanice rozgrywki.

Carnival Games VR
Carnival Games VR

Zręcznościowe 28 października 2016

Kolejna odsłona rozwijanej przez studio Cat Daddy Games zręcznościowej serii Carnival Games, stworzona tym razem z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Podobnie jak w wypadku poprzednich części cyklu, również i tym razem mamy do czynienia z zestawem kilkunastu minigier zręcznościowych, polegających najczęściej na rzucaniu rozmaitymi przedmiotami oraz strzelaniu do ruchomych celów, choć wśród dostępnych trybów zabawy znalazła się także nieco uproszczona koszykówka czy wspinanie się po ścianie. Oprócz brania udziału w kolejnych zabawach, w Carnival Games VR możemy także przechadzać się po udostępnionej, otwartej lokacji. Element rywalizacji wprowadzają zaś internetowe listy rankingowe, w których walczymy o jak najlepsze wyniki z graczami z całego świata.

Sprint Vector
Sprint Vector

Zręcznościowe 8 lutego 2018

Stworzona z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych pierwszoosobowa gra zręcznościowa studia Survios, będąca swoistą hybrydą platformówki i wyścigów. W grze Sprint Vector wcielamy się w role sportowców biorących udział w tytułowych zawodach, a nad przebiegiem zmagań czuwa tajemniczy Mr. Entertainment, którego dynamiczny komentarz urozmaica kolejne wyścigi. Wybrawszy jednego z dostępnych zawodników, stajemy przed zadaniem pokonania w jak najkrótszym czasie futurystycznego toru przeszkód. Zmagania toczą się w zróżnicowanych sceneriach, takich jak starożytne ruiny, szczyty gór, jaskinie czy ulice miasta przyszłości. Na trasach roi się od rozmaitych przeszkód, które należy pokonać lub ominąć, a także całego szeregu power-upów obejmujących zarówno pułapki pokroju min, jak i broń energetyczną czy chwilowe wspomagacze. Filar rozgrywki stanowią wieloosobowe zmagania dla max. 8 graczy, jednak twórcy przygotowali także zestaw specjalnych wyzwań dla samotników.

Headmaster
Headmaster

Zręcznościowe 30 sierpnia 2017

Przygotowana przez ekipę Frame Interactive gra zręcznościowa na konsolę PlayStation 4 i gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W grze Headmaster wcielamy się w rolę piłkarza, który ze względu na słabe wyniki został usunięty z drużyny i oddelegowany do tzw. Football Improvement Center, by poprawił umiejętności i odzyskał zaufanie klubu. Zasady rozgrywki są niezwykle proste, a zabawa polega na główkowaniu piłką do celów. Czasami jest to łatwe, gdyż tabliczki z punktami stoją nieruchomo, a kolejne podania otrzymujemy co kilka sekund. Bywa jednak, że musimy wykazać się nie lada refleksem, gdyż kolejne piłki posyłane są w naszą stronę jedna za drugą, bramka chroniona jest przez tablicę albo stoimy tyłem do celu. W każdym z kolejnych wyzwań należy więc sprawdzić się w nieco innych warunkach. Cała zabawa może zaś odbywać się zarówno w trybie single, jak i multiplayer, przez co gra doskonale nadaje się na rozmaite imprezy towarzyskie.

Lethal VR
Lethal VR

Zręcznościowe 8 listopada 2016

Dzieło zespołu Three Fields Entertainment, powołanego do życia przez założycieli legendarnego studia Criterion Software. Tym razem mamy do czynienia z pierwszoosobową zręcznościówką opracowaną z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. W trakcie zabawy wcielamy się w kandydata na agenta FBI, który zostaje poddany rozmaitym próbom mającym sprawdzić jego umiejętności władania bronią białą i palną. Na potrzeby gry przygotowano pięć rodzajów misji, w których: staramy się jak najszybciej wystrzelić z pistoletu (Quick Draw); rzucamy małymi nożami w okrągłe tarcze (Knife Throw); eliminujemy cele przy pomocy broni palnej (Sharpshooter oraz Rapid Fire); a także walczymy z przestępcami, starając się jednocześnie unikać prowadzonego przez nich ostrzału (Combat). Nasze poczynania w Lethal VR podlegają ocenie, którą można się pochwalić na sieciowej tablicy wyników. Na osobną wzmiankę zasługuje bogata w szczegóły warstwa wizualna, korzystająca z technologii Unreal Engine 4 oraz z zaawansowanego silnika fizycznego, symulującego zachowanie trójwymiarowych obiektów.

Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld
Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld

Zręcznościowe 19 czerwca 2018

Platformówka przeznaczona przede wszystkim do kooperacyjnej zabawy z goglami VR. W Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld gracze przejmują kontrolę nad dziewczynką imieniem Carly i olbrzymim żniwiarzem, którzy przemierzają zaświaty.

Windlands
Windlands

Zręcznościowe 5 kwietnia 2016

Trójwymiarowa gra platformowa, stworzona przez niezależne studio Psytec Games z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Rozgrywka, prezentowana z perspektywy pierwszej osoby, koncentruje się na eksploracji starożytnych ruin i miast – zadaniem gracza jest dotarcie do wyjścia lub portalu, jaki zabiera go do kolejnych lokacji. Zwiedzanie coraz bardziej złożonych poziomów odbywa się na piechotę – bohater ma jednak do dyspozycji linkę z hakiem, pozwalającą po wystrzeleniu na przeskakiwanie pomiędzy unoszącymi się w powietrzu platformami. Ponadto, Windlands oferuje trzy poziomy trudności, a także zestaw wyzwań dla wprawionych graczy. Całość okraszono trójwymiarową oprawą graficzną o minimalistycznej stylistyce.

Viking Rage
Viking Rage

Zręcznościowe 28 kwietnia 2017

Reprezentant gatunku tower defense, opracowany przez niemieckie studio N-Gon Entertainment z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Gracz wciela się w tytułowego wikinga, którego zadaniem jest odpieranie ataków wrogów nacierających na jego bazę. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, misję realizujemy nie poprzez budowanie wieżyczek, lecz samodzielne uczestnictwo w walce. Do naszej dyspozycji oddano rozbudowany arsenał obejmujący toporki, bomby, łuk, kuszę, a nawet wymyślne pułapki. Samo poruszanie się po lokacjach zrealizowano w sposób typowy dla gier VR – bohater przemieszcza się po mapie, teleportując się z miejsca na miejsce. Oprawa graficzna Viking Rage nie porywa, aczkolwiek jej braki skutecznie maskuje kreskówkowa stylistyka. Koniec końców zarówno modele postaci, jak i lokacje prezentują się przyjemnie dla oka.

Electronauts
Electronauts

Zręcznościowe 7 sierpnia 2018

Electronauts to utrzymane w futurystycznej konwencji połączenie gry z narzędziem do tworzenia muzyki, powstałe z myślą o goglach VR. Gracz osadzony zostaje w roli DJ-a, który remiksuje utwory różnych wykonawców. Za produkcję odpowiada studio Survios.