Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Tower defense - Gry Akcji PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku akcji o tematyce tower defense na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

Po premierze 22 Przed premierą 4
PC
Akcji
tower defense
Czas
Orcs Must Die! 3
Orcs Must Die! 3

Akcji maj 2020

Trzecia pełnoprawna odsłona serii gier akcji wykorzystującej elementy gatunku tower defense. Zadaniem gracza Orcs Must Die! 3 jest odparcie ataku hordy orków z pomocą różnego rodzaju pułapek. Za produkcję odpowiada studio Robot Entertainment.

Orcs Must Die! 2
Orcs Must Die! 2

Akcji 30 lipca 2012

Kontynuacja dobrze przyjętej gry akcji z elementami gatunku tower defense. Twórcy zadbali o odpowiednie dopracowanie najbardziej udanych elementów poprzedniczki i wzbogacenie gry o dodatkową zawartość. Jedną z największych nowości jest oczekiwany przez fanów tryb kooperacji.

Orcs Must Die! Śmierć orkom
Orcs Must Die! Śmierć orkom

Akcji 12 października 2011

Orcs Must Die! Śmierć orkom to dynamiczne połączenie gry zręcznościowej i RTS-a. Akcja Orcs Must Die! toczy się w krainie fantasy, w której największym zagrożeniem dla mieszkańców są hordy orków. Wcielamy się w pechowego maga, który musi odeprzeć inwazję zielonoskórych na niezwykle ważną twierdzę. Gra podchodzi do tematu z przymrużeniem oka a jej oprawa graficzna utrzymana jest w kreskówkowej stylistce.

Orcs Must Die! Unchained
Orcs Must Die! Unchained

Akcji 19 kwietnia 2017

Spin-offowa odsłona humorystycznego cyklu gier strategiczno-zręcznościowych, których tematem jest walka z tytułowymi Orkami. Tym razem twórcy ze studia Robot Entertainment zaserwowali graczom jeszcze większy miks gatunkowy, wprowadzając do rozgrywki elementy karcianek. Zabawa koncentruje się więc na zmaganiach wieloosobowych i wykorzystuje darmowy model rozgrywki wsparty mikropłatnościami. W grze stają naprzeciw siebie frakcje Ludzkiego Zakonu, odbudowanego po wydarzeniach znanych z drugiej części, oraz zrzeszające różnej maści potwory stronnictwo Unchained. W zabawie udział biorą dwa 5-osobowe zespoły graczy, a rozgrywka sprowadza się do obrony bazy i oblężenia twierdzy przeciwnika. Każdy z bohaterów posiada własne unikalne zdolności, pozwalające m.in. na budowanie i ulepszanie rozmaitych pułapek oraz przeszkód, a także sabotowanie struktur wroga. Jednostki i ekwipunek wykorzystujemy, wykładając z talii karty zdobywane podczas kolejnych potyczek.

X-Morph: Defense
X-Morph: Defense

Akcji 30 sierpnia 2017

Oryginalny twin-stick shooter z elementami gatunku tower defense opracowany przez niezależne polskie studio Exor. X-Morph: Defense przedstawia niewesołą wizję przyszłości, w której Ziemia pada ofiarą najazdu obcej cywilizacji. Zamiast jednak bronić Błękitnej Planety, gracz przejmuje kontrolę nad statkiem Obcych. Jego misja polega na stawianiu czoła kolejnym falom ludzkich przeciwników oraz na obronie olbrzymich urządzeń wydobywających surowce i zmieniających atmosferę globu. Akcję w X-Morph: Defense obserwujemy z góry, zarówno sterując wspomnianym statkiem, jak i stawiając kolejne umocnienia, w tym różnego rodzaju wieże strażnicze skuteczne przeciwko konkretnym rodzajom adwersarzy. Podczas starć kierowany przez nas wehikuł może przybrać jedną z czterech form, specjalizujących się w zwalczaniu określonych zagrożeń. Przeciwko wrogom da się też wykorzystać zniszczalne środowisko – np. zatarasować im drogę, zawalając wieżowiec. Grać można samotnie lub w trybie współpracy z innym graczem.

Dungeon Defenders: Awakened
Dungeon Defenders: Awakened

Akcji marzec 2020

Gra RPG akcji z elementami tower defense, opracowana przez niezależne studio Chromatic Games. W Dungeon Defenders: Awakened bronimy się przed hordami nieprzyjaciół, z czasem rozwijając zdolności bohaterów i zdobywając lepszy oręż. Wszystko po to, by uratować przed zagładą znaną z poprzednich części serii krainę Etheria.

The Riftbreaker
The Riftbreaker

Akcji 2020

Gra akcji wzbogacona o elementy tower defense i action RPG, za którą stoi polski zespół Exor Studios. W The Riftbreaker trafiamy na planetę Galatea i aby przygotować ją do kolonizacji, musimy wznieść na niej bazę i regularnie odpierać ataki zamieszkujących ją istot.

Eden Rising
Eden Rising

Akcji 17 maja 2019

Gra akcji wzbogacona o elementy tower defense i RPG. W Eden Rising trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy dzikimi stworzeniami i maszynami znanymi jako Tygle. Tytuł pozwala na zabawę zarówno w pojedynkę, jak i w maksymalnie ośmioosobowej kooperacji.

Dungeon Defenders II
Dungeon Defenders II

Akcji 20 czerwca 2017

Pełnoprawna kontynuacja cieszącego się sporą popularnością RPG akcji z elementami tower defence, które ukazało się pierwotnie w 2011 roku jako debiutancka produkcja niezależnego studia Trendy Entertainment. W odróżnieniu od pierwowzoru, gra rozpowszechniana jest w modelu free-to-play i oferuje dwa całkiem odmienne tryby zabawy, przeznaczone do rozgrywki wieloosobowej. Pierwszy z nich stanowi tradycyjny tryb kooperacyjny, w którym gracze o różnych umiejętnościach specjalnych łączą swoje siły przeciwko kolejnym falom coraz silniejszych wrogów. Drugi z wariantów zabawy wzorowany jest na typowych produkcjach MOBA i sprowadza się do rywalizacji dwóch 5-osobowych drużyn, których celem jest zniszczenie wieżyczek przeciwnika. W grze wprowadzono szereg ulepszeń natury technicznej, a także zupełnie nowych bohaterów oraz przeciwników. Postacie dla obu trybów są wspólne, a poszczególne poziomy lochów połączył mini-świat na powierzchni, w którym może przebywać jednocześnie do 24 graczy.

Sanctum 2
Sanctum 2

Akcji 15 maja 2013

Kontynuacja oryginalnej produkcji studia Coffee Stain z 2011 roku, stanowiącej unikalne połączenie klasycznej strzelaniny FPS z elementami strategii tower defense. Pod względem mechaniki Sanctum 2 nie wprowadza do rozgrywki żadnych rewolucyjnych zmian, koncentrując się w szczególności na nowym zestawie map. Zabawa sprowadza się więc w dalszym ciągu do odpowiedniego rozmieszczania struktur obronnych, mających uniemożliwić kolejnym falom obcych zniszczenie jądra energetycznego, znajdującego się w centralnej części każdej z lokacji. W zabawie możemy jednak wziąć udział samodzielnie, obserwując akcję z perspektywy pierwszoosobowej i starając się pokrzyżować szyki najeźdźców za pomocą kilku rodzajów broni, rozwijanej sukcesywnie w toku rozgrywki. Poza nieco rozszerzonym arsenałem, druga część gry oferuje wszystkie charakterystyczne elementy oryginału, włącznie z możliwością zabawy w trybie kooperacji.

Yet Another Zombie Defense HD
Yet Another Zombie Defense HD

Akcji 25 sierpnia 2017

Odświeżona i rozbudowana wersja gry Yet Another Zombie Defense, w której w pojedynkę lub w towarzystwie maksymalnie trójki graczy stawiamy czoła hordom żywych trupów. Chcąc jak najdłużej utrzymać się przy życiu, w Yet Another Zombie Defense HD budujemy umocnienia, kupujemy coraz potężniejszą broń i rozwijamy bohaterów.

Sang-Froid: Tales of Werewolves
Sang-Froid: Tales of Werewolves

Akcji 5 kwietnia 2013

Połączenie gry akcji, cRPG oraz strategii z rodzaju tower defense. Sang-Froid: Tales of Werewolves jest debiutancką produkcją niezależnego studia Artifice. W projekt zaangażował się również Bryan Perro, autor cyklu powieści fantasy Amos Daragon. Akcja gry toczy się w XIX-wiecznej Kanadzie. Głównymi bohaterami są dwaj bracia, którzy mimo dzielących ich nieporozumień próbują ocalić swoją siostrę ściganą przez samego diabła. Rozgrywka opiera się na zmieniającym się cyklu dobowym. Za dnia gracz musi pozyskiwać surowce, stawiać pułapki i budować umocnienia. Wszystko po to, aby nocą móc skutecznie odpierać ataki wilkołaków, duchów, wendigo, opętanych zwierząt i innych potworów. Zdobywane doświadczenie pozwala rozwijać umiejętności postaci.

SolSeraph
SolSeraph

Akcji 10 lipca 2019

Połączenie strategii typu tower defense z platformową grą akcji 2,5D. Wcielając się w rolę światłego Heliosa, przeciwstawiamy się woli bóstw zsyłających na ludzkość klęski i potwory. Za stworzenie SolSeraph odpowiadają studio ACE Team i firma Sega.

I am weapon
I am weapon

Akcji 26 listopada 2012

I am weapon to gra akcji z elementami strategii typu tower defense, za której powstanie odpowiada niezależne studio deweloperskie Krealit Company. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który w świecie koszmarów próbuje ocalić resztkę wspomnień łączących go z rzeczywistością.

Fortified
Fortified

Akcji 6 lutego 2016

Fortified to opracowana z myślą o pecetach strzelanka wzbogacona elementami tower defense. Gra utrzymana jest w klimacie retrofuturystycznym, przenosząc nas do alternatywnej wersji lat 50. ubiegłego wieku i obsadzając w roli ludzi próbujących powstrzymać inwazję kosmitów na Ziemię. Podczas misji musimy odpierać fale wrogów, ręcznie walcząc za pomocą bogatego arsenału, jak i stawiając struktury obronne, pułapki i automatyczne wieżyczki strażnicze.

Iron Grip: Warlord
Iron Grip: Warlord

Akcji 5 listopada 2008

Iron Grip: Warlord jest pierwszą grą grupy Isotx, znanej głównie z modyfikacji do popularnych produkcji, takich jak Half-Life 2 czy C&C Generals: Zero Hour. Należy ona do gatunku gier akcji/FPP, jednak posiada także pewne elementy strategii.

Deadly 30
Deadly 30

Akcji 2 kwietnia 2012

Deadly 30 to zręcznościowa strzelanina z rodzaju „run and gun”, wzbogacona o elementy strategii typu „tower defense”. Gracz kieruje poczynaniami samotnego żołnierza, który usiłuje przetrwać 30 dni w świecie opanowanym przez zombie. Zabawa polega na obronie własnej bazy przez atakami żywych trupów oraz eksploracji terenu w poszukiwaniu broni, materiałów do budowy umocnień oraz ocalałych ludzi.

Out of Ammo
Out of Ammo

Akcji 15 września 2016

Strategiczna strzelanka wykorzystująca zestawy do rzeczywistości wirtualnej. Produkcja została stworzona przez studio RocketWerkz, założone przez Deana „Rocket” Halla – twórcę słynnej survivalowej produkcji DayZ. Out of Ammo osadzone jest w realiach bliżej niesprecyzowanego współczesnego konfliktu. Gracz wciela się w dowódcę, który musi obronić bazę przed atakującymi wrogami. Produkcja łączy mechanikę pierwszoosobowej strzelaniny z grą typu tower defense. W grze można samodzielnie strzelać do nadciągających przeciwników, przywołać wsparcie artyleryjskie, wyznaczać cele dla snajperów lub poprosić o nalot powietrzny. Ponadto możemy również wydawać proste rozkazy innym żołnierzom znajdującym się na polu walki, a także stawiać budowle, np. wieże strażnicze. Akcja rozgrywa się na kilku mapach, w tym miejskiej, pustynnej i górskiej. Pod względem oprawy Out of Ammo najbliżej do Minecrafta. Wokselowa, trójwymiarowa grafika pozbawiona jest wizualnych wodotrysków, ale nadaje grze specyficznego klimatu.

Toy Soldiers: Cold War - Touch Edition
Toy Soldiers: Cold War - Touch Edition

Akcji 26 października 2012

Toy Soldiers: Cold War to gra akcji wzbogacona o elementy strategii z rodzaju "tower defence", stanowiąca drugą odsłonę serii zapoczątkowanej w 2010 roku. Tym razem tytułowi zabawkowi żołnierze muszą zmierzyć się w konflikcie z okresu Zimnej Wojny. Gracz może stanąć po stronie Stanów Zjednoczonych lub Związku Radzieckiego i wziąć udział w emocjonujących potyczkach rozgrywanych na makietach pól bitewnych. Deweloperzy ze studia Signal zadbali o sporo nowości w grze, w tym chociażby nowe rodzaje broni i pojazdów.

Toy Soldiers: War Chest
Toy Soldiers: War Chest

Akcji 11 sierpnia 2015

Trzecia odsłona oryginalnej serii strategii tower-defense z elementami gier akcji, zapoczątkowanej w 2010 roku przez ekipę Signal Studios. Rozgrywka bazuje na typowych założeniach serii, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad armią plastikowych żołnierzyków, których zadaniem jest obrona bazy przez zmasowanymi atakami przeciwnika. Do zadań graczy należy rozstawianie rozmaitych dział i karabinów, które w toku rozgrywki możemy dodatkowo ulepszać, zwiększając ich siłę rażenia. W każdym momencie możemy jednak przejąć kontrolę nad wybraną jednostką, a gra przełącza się wtedy na widok typowy dla strzelanin TPS. Trzecia część Toy Soldiers oferuje cztery zróżnicowane armie – od Imperium Niemieckiego z okresu I wojny światowej po fantastyczną armię Star Power, złożoną z pegazów, jednorożców i innych bajkowych stworzeń. Każda ze stron posiada swoje unikalne jednostki, bronie i typy ataków, co w dużym stopniu determinuje przebieg rozgrywki.

Hypercharge: Unboxed
Hypercharge: Unboxed

Akcji 2020 (wczesny dostęp od 22 czerwca 2017)

FPS z elementami tower defense, w którym wcielamy się w plastikowego żołnierza odpierającego zmasowane ataki przeciwników. W Hypercharge: Unboxed można grać w pojedynkę lub w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech osób.

Dead Sky
Dead Sky

Akcji 22 listopada 2013

Napakowana akcją strzelanina, w której walczymy z hordą zombie zarówno w trybie pojedynczym, jak i wieloosobowym. Gra łączy rozwiązania charakterystyczne dla gatunku tower defense oraz tytułów arcade rodem z lat 80. i 90. XX wieku.

Fleet Buster
Fleet Buster

Akcji 15 października 2013

Kosmiczna strzelanina 2D z elementami strategii typu tower defense. Gracz kieruje obroną gwiezdnej bazy, a jego zadaniem jest budowanie satelitów z działkami strzelniczymi, statków bojowych oraz obiektów pomocniczych, które pozwolą odeprzeć ataki ze strony wroga. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio casualogic.

Sleep Tight
Sleep Tight

Akcji 26 lipca 2018

Zręcznościowa strzelanka typu twin stick shooter z elementami tower defense. Podczas zabawy wcielamy się w dziecko walczące w nocy z potworami. W dzień musimy przygotowywać się do bitwy, budując i ulepszając bazę oraz rozstawiając wieżyczki, a po zmroku strzelać do wszystkiego co się rusza.