Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Of Ash and Steel

19.11.2024 17:34
kasar1
1
kasar1
100
Pretorianin
8.5

Rosyjskie studio Fire & Frost, a mogło być miło. Kacapy na drzewo.
ps.
/ 8.5 / nauczka by zwracać uwagę kto jest twórcą

post wyedytowany przez kasar1 2024-11-19 17:41:11
19.11.2024 20:02
2
odpowiedz
Lukas1983
42
Centurion

Plwać na kacapskie plemię.

19.11.2024 20:21
PanDaneX
3
1
odpowiedz
PanDaneX
11
Konsul

nooo może być ciekawie :D . Ruscy nie Ruscy, Ukr też średnio lubię a jakoś w STALKERA będę młócił. Tylko niech nad mimiką twarzy popracują XD

post wyedytowany przez PanDaneX 2024-11-19 20:24:11
02.06.2025 10:48
wysłannik
4
1
odpowiedz
wysłannik
67
Łowca Czarownic

Jak dla mnie gry mogą robić nawet Pigmeje, jeśli będą dobre. Gra zapowiada się ciekawe ale narazie mało wiadomo. Zobaczymy.
„Gry łączą, a nie dzielą.”

11.07.2025 11:12
5
odpowiedz
Kadrion
42
Pretorianin
4.5

Pomijam już kto robi grę.

Dostałem wczoraj (10.07.25) dostęp do playtestów gry. W playtestach dostaliśmy wycinek gry (pobiera się ze steama jakieś 12GB).

Gra na RX7800XT w 2k latała w 1440p w 144fps na ultra. Choć odnosiłem wrażenie, że klatek jest mniej niż pokazuje licznik steama. Setting i świat gry na tym wyrywku jest ok, ma potencjał.

Oprawa audio słychać, że budżetowa, ale jest akceptowalna. Niektóre postacie brzmią jakby dubbingowało je AI, ale nie jestem tego pewien. Być może to po prostu angielski z ruskim akcentem ;)

Natomiast oprawa graficzna... Twarze postaci są strasznie nierówne - z jednej strony prezentują się poprawnie, z drugiej strony trafiamy na NPC z twarzami wyglądającymi jakby potrącił ich samochód i reanimowano ich kwasem dożylnie. Podczas mówienia postacie kłapią ustami jak w Gothicu 1, a zęby wyglądają jakby komuś się rozmycie gaussa nałożyło i zapomniał wyłączyć. Mimika twarzy oczywiście nie istnieje.

W całej grze mamy mieszankę dobrze wyglądających elementów oraz elementów wyglądających jak wyciągniętych z epoki Quake 2. Poruszanie się postaci to najczystsze drewno, a niektóre mechaniki w grze są tak spaprane, że chyba robili to chatem gpt.

Mamy rok 2025 i obowiązywać powinny jakieś standardy. Dziadostwa nie można tłumaczyć budżetowością, bo to obraza dla utalentowanych twórców, którzy czynią cuda nie mając budżetu.

17.07.2025 01:14
6
1
odpowiedz
kacyk71
99
Generał
9.0

Mam dostep do playtestu wiec zrobilem tescik i jestem zadowolony.Choc bedzie wersja PL to na razie jej nie ma a że u mnie z ENG słabo to dialogi klikałem a tylko tlumaczylem cele zadan.Gra wzoruje sie ewidentnie na Gothicu.Zaczynamy jako kompletny jełop co juz widac przy pierwszej walce ale gdy sie wczujemy to mozemy powalczyc nawet z wrogiem u ktorego jestesmy na strzala.tradycyjnie mamy glowne atrybuty takie jak sila,zrecznosc itd i je mozemy rozwijac dajac samemu punkty przy awansie,łykajac eliksiry oraz przez odpowiednie poprowadzenie dialogu(to mialem na samym poczatku) oraz drzewka umiejetnosci takie jak walka,crafting i chyba przezycie i te umiejetnosci mozna wyuczyc u nauczyciela co wymaga tez pkt nauki do tego odpowiedni poziom atrybutu np siły i jakas kasa.Gre zaczynamy bez mapy a zadania nie prowadza nas za raczke do tego dziennik tez dokladnie nam nie opisuje wszystkiego a cel zadania i od kogo wiec mysle ze sluchanie/czytqanie dialogow bedzie mialo spore znaczenie a mape pewnie da sie kupic na szczescie sa charakterystyczne elementy swiata by sie na poczatku nie pogubic bez mapy.Jest rozbudowany crafting, na razie moglem ulepszac ubranie,robic bron i gotowac-gotowanie tez jest ciekawe bo sa przepisy np omlet gdzie odrazu musimy zjesc ale mieso usmazone mozemy przechowywac.Mozna lowic ryby choc mimio kilku prob nie rozkminilem jak zlowic rybe a samouczka nie ma,jest gornictwo,garbowanie skor ,mysle ze i alchemia bo jakies zielsko sie zbiera.Mozna przeniesc beczke czy skrzynie by na nia wskoczyc i dostac sie gdzies gdzie normalnie nie wejdziemy bo za wysoko.Gameplyowo to wyglada naprawdę dobrze,bardzo dobrze.Grafika jest dobra jesli choc o elementy świata jak i zwierzaki z ktorymi mialem przyjemnosc sie bic oraz wyglad zbroi czy broni.Spotkalem trzy rodzaje przeciwnikow i kazdy z nich mial swoj styl walki,wilki szybkie-okrazajace nas ciezkie do trafienia,żuki wolne ale mocne,szczury rzucające kamieniami a w zwarciu dosyc proste do ubicia.Niestety część twarzy wyglada dobrze a czesc to tragedia w tym paskudna morda naszej postaci ale na szczescie inne elemety gry sa dobre ze te mordy dadza rade jesli nie poprawia.Dla osob lubiacych Gothica to mus zagrac bo to bedzie taki w nowej odslonie.Dretwe jest skakanie a raczej podskakiwanie ,chyba prosto z Gothica a raczej nie zabraknie miejsc gdzie trzweba bedzie sie wspiac czy przeskoczyc.Postac moze plywac choc nie wiem czy nurkowac,jako ze gralem na padzie to widac ze jest nie dokonca zaimplementowany a sam uklad guzikow mi nie pasowal a zmienic nie moglem wiec moze jakos sie nurkuje.Na gre czekam bo test mnie zachecil bardziej niz tylko zajawki.Pogralem oklo 2-3h i jednak bez znajomosci jezyka nie ma co sobie psuc gierki ktora zapowiada sie wysmienicie.

post wyedytowany przez kacyk71 2025-07-17 01:19:26
20.07.2025 10:51
PersonifikacjaCienia
7
odpowiedz
9 odpowiedzi
PersonifikacjaCienia
30
Brat

Ustaliłem sobie 8 godzin na zapoznanie z tym co oferuje Playtest (nie zdołałem wszystkiego zrobić).

Podczas rozgrywki zapisywałem sobie różne spostrzeżenia, oto one:

- Braki opisów i ograniczenia w menu np. w menu "Load Game" (brak "Back" czy info jak wyjść - nacisnąć [ESC]).
- Rozmowy na początku odrzucają bardzo, potem odrzucają mniej no ale mimika do poprawy, kadrowanie scen do poprawy (czasem co chwilę inny kadr, czasem widzisz dłoń zamiast rozmówcy XD).
- Gra miesza języki (ENG/RU) zarówno w trakcie rozgrywki jak i menu, jako mowa i treści pisane. Też bez powodu od czasu do czasu odpala się po rosyjsku. [4] [5] [9]
- Nie wszystkie teksty się pokrywają z nagranymi wypowiedziami (sens przybliżony ale jednak nie ten sam).
- Słabe czucie wspinaczki, gdzie można a gdzie nie można, sporo niewidzialnych ścian.
- Stosunkowo duża kara za upadek, nawet niewielkie wzniesienie musimy schodzić bo skok może odebrać nam PŻ.
- Sztywna narracja, czyli pojawianie się przedmiotów wraz z tokiem zadania (Sidar).
- Nie można swobodnie szabrować innych (zbroje, broń).
- Zadania nie "widzą" postępu, np. zadania na zbieranie nie mają przygotowanych opcji dialogowych, rozmowy (przyjęcie zadania) muszą się pierw zakończyć.
- Interakcja z ogniskiem tylko z jednej, konkretnej strony.
- Książki są byle jak napisane, zarówno treść, jak i czcionki zupełnie nie dopasowane.
- Podwójne akcje [E] przy drabinie (raz wciskając klawisz podnosimy coś i jednocześnie używamy drabiny). [1]
- Można podnosić przedmioty przez ściany. [8]
- Odkryte plecy bohatera straszą swoim wyglądem.
- Czas się nie zatrzymuje gdy sprawdzamy ekwipunek, ale nie widzimy nic, co się wokoło dzieje.
- Walka jest fatalna, brak skupienia, brak płynnych działań, brak..
- Ogłoszenia mają złą legendę "[ESC]Take [ESC]Close" gdzie powinno być "[E]Take [ESC]Close". [3]
- Ikony Głodu czy Pragnienia po prostu się pokazują, nie ma żadnego wskaźnika stopnia tychże (mam wrażenie że pojawiają się randomowo).
- Ostrzenie, mimo "zielonych", dochodzi maksymalnie do 1/4 i kończy się niepowodzeniem ?!
- ZAWIESZA SIĘ - kilka razy, w różnych sytuacjach, niezidentyfikowana przyczyna.
- Brak lub niedziałające auto zapisy.
- Jaskinia ze zbirami (pod wodospadem) wygląda jakby była pod wodą (wewnątrz mamy podwodny efekt wizualny).
- Poziomy przeciwników zmieniają się dynamicznie co chwilę (:
- Potknięcia podczas biegu są irytujące, animacja zbyt długo trwa szczególnie gdy obok jest jakaś bestia.
- Generlanie bardzo słabe opisy zadań, część praktycznie myląca, bardzo słabo nakierowują na cel (bez punktu odniesienia praktycznie nie wiadomo gdzie iść).
- Sporadycznie pojawia się kursor myszy w centrum okna gry
- Założony naszyjnik jest widoczny jak niedopasowany kolczyk w menu [7]
? Używanie przedmiotów (np. zjedzenie marchewki) tylko po uprzednim wyposażeniu?
? Przydałby się jakiś orientacyjny wskaźnik pory dnia (czemu podczas odpoczynku/snu wschód słońca jest na kole na górze a nie z lewej?).
? Opcje "Audio" - niezrozumiały dla mnie podział Effects / Footsteps / Environment.
+ Działa na ultra bardzo płynnie.
+ "Odzież warstwowa" (powiewające elementy itp.).
+ Mnóstwo mechanik.
+ Ranta - bardzo ciekawe tylko że nieuczciwe (brak jakiegokolwiek przygotowania do walki z konkretnym przeciwnikiem czy wskaźnika jego siły, jeden z trzech jest nie do pokonania, kontruje/blokuje zawsze 2 na 3 ciosy i atakuje 3x mocniej).

20.07.2025 10:54
PersonifikacjaCienia
7.1
Image

[1]

20.07.2025 10:55
PersonifikacjaCienia
7.2
Image

Czasem występują też takie rzeczy.

20.07.2025 10:56
PersonifikacjaCienia
7.3
Image

[3]

20.07.2025 10:56
PersonifikacjaCienia
7.4
Image

[4]

20.07.2025 10:56
PersonifikacjaCienia
7.5
Image

[5]

20.07.2025 10:57
PersonifikacjaCienia
😂
7.6
Image

Nowoczesny ołtarz, wyloguj się żeby wyjść XD

20.07.2025 10:58
PersonifikacjaCienia
7.7
Image

[7]

20.07.2025 10:58
PersonifikacjaCienia
7.8
Image

[8]

20.07.2025 10:58
PersonifikacjaCienia
7.9
Image

[9]

20.07.2025 21:32
baltazar1908
8
odpowiedz
1 odpowiedź
baltazar1908
39
Generał

Jeszcze sporo do premiery, niestety.

21.07.2025 05:36
PersonifikacjaCienia
😉
8.1

Jeszcze sporo do poprawy, niestety.
Jeszcze sporo do premiery, na szczęście.

21.07.2025 19:53
marvin92
9
odpowiedz
marvin92
32
Konsul
8.0

Też pograłem kilka godzinek w Playtest i muszę przyznać, że gra ma gothicowy vibe. Zastanawiam się czy nie większy niż Gothic Remake. W jakiś sposób twórcom udało się oddać klimat Gothica i Gothica II. Często jak widzę screeny z Of Ash and Steel to w pierwszym odruchu mam wrażenie, że są to zrzuty ekranu z jakiegoś moda do G2: NK. Oczywiście jest jeszcze mnóstwo do poprawy w praktycznie każdym aspekcie, ale solidne fundamenty do action RPG w stylu Gothica jak najbardziej są. Najbardziej kuleje walka. Owszem na początku gry nasz bohater jest cieniasem, tak jak gry Piranha Bytes nas do tego przyzwyczaiły, jednak nawet w pierwszym Gothicu Bezimienny sprawniej machał kilofem na początku. Tymczasem tutaj wyprowadzenie jednego ciosu trwa chyba 5 sekund. Na trailerach widać, że im dalej tym bohater sprawniej posługuje się bronią, jednak uważam, iż nawet na początku gry powinien robić to szybciej niż obecnie.

Gra Of Ash and Steel