Data wydania: 6 sierpnia 2009
MagnaCarta 2 to kontynuacja japońskiej gry RPG, stworzonej przez SoftMax. Ponownie mamy do czynienia z sytuacją "sam przeciw całemu światu". Tym razem wcielamy się w postać młodego mężczyzny imieniem Juto, który mimo,że stracił pamięć wydaje się być jedyną osobą zdolną przerwać brutalną wojnę domową i zapobiec dalszemu rozlewowi krwi.
Gracze
MagnaCarta 2 to kontynuacja japońskiej gry z gatunku RPG, wydanej w 2005 roku na konsolę PlayStation 2. Za jej stworzenie, podobnie jak w przypadku części pierwszej, odpowiedzialna jest firma SoftMax, tym razem jednak opisywaną produkcję przygotowano z myślą o użytkownikach Xboksa 360. Na potrzeby rozgrywki przygotowano całkiem nową, oryginalną fabułę, w której splatają się ze sobą miłość, nienawiść, polityka, zdrada oraz najważniejsze pytanie, które od zawsze zadawał sobie człowiek – czy tak naprawdę sami kierujemy swoim losem czy też jest on narzucony z góry.
Akcja przenosi nas do świata znanego pod nazwą Lanzheim, który obecnie doświadcza skutków morderczej wojny domowej. Kluczem do zakończenia przelewu krwi i zaprowadzenia pokoju jest młody mężczyzna imieniem Juto, który niestety stracił wszystkie wspomnienia dotyczące swojej przeszłości. Jak można się domyśleć, zadaniem gracza wcielającego się w postać Juto jest zarówno zażegnanie wspomnianego konfliktu jak i dowiedzenie się, kim tak naprawdę jest prowadzona przez niego postać.
Pod względem wizualnym gra prezentuje wysoki poziom – za generowanie grafiki odpowiedzialny jest Unreal Engine 3, natomiast projekty postaci występujących w MagnaCarta 2 są autorstwa koreańskiego artysty Hyung-Tae Kima, który pracował m.in. przy poprzednich projektach z cyklu MagnaCarta i serii War of Genesis. Mangowa grafika wspierana jest renderowanymi przerywnikami filmowymi, które przybliżają nam szczegóły fabuły.
Mocnym akcentem rozgrywki, która według twórców jest w stanie zapewnić nam przynajmniej 40 godzin zabawy, jest rozbudowany system bitewny, łączący w sobie strategiczne elementy gier turowych oraz walki w czasie rzeczywistym. Wszystko rozgrywa się w jednym miejscu – nie ma tutaj miejsca na dodatkowe ekrany ładowania czy przerwy w akcji, gdy bitwa rozpoczyna się bądź kończy. W trakcie walk, elementy otoczenia możemy wykorzystać w dowolny sposób aby rozprawić się w przeciwnikami. Co więcej, zarówno wrogowie jak i samo otoczenie dynamicznie dostosowuje się do naszych akcji (np. czary mogą skutecznie zdeformować teren). Wraz z rozwojem akcji, drużyna gracza powiększa się o napotkanych bohaterów niezależnych, między którymi możemy się przełączać w dowolnym momencie.
Za wygrane walki otrzymujemy tzw. Kamondy, które następnie możemy użyć do ulepszenia posiadanego uzbrojenia bądź też do stworzenia całkiem nowych przedmiotów. Ciekawostką jest również to, iż przy zmianie broni zmienia się także styl walki postaci, dopasowujący się do atrybutów używanego właśnie oręża. Każda postać ma domyślny zestaw uderzeń oraz umiejętności, jednak z biegiem czasu zdobywamy dostęp do specjalnych ciosów. Ich wyprowadzenie nie jest jednak banalne – musimy odpowiednio zgrać w czasie konkretne uderzenia aby wyprowadzić morderczy atak. Dodatkowo podczas walk korzystać możemy z magii, zwanej tutaj KAN, reprezentującej 4 elementy natury. Odpowiednio przygotowane zaklęcia mogą być użyte na różne sposoby – bądź do ataku na wrogów, bądź do leczenia sprzymierzeńców.
Autor opisu gry: Maciej Myrcha
Ubiegły tydzień zapisze się w historii jako okres premiery drugiej odsłony BioShocka. Gra zadebiutowała na polskim rynku we wtorek i zupełnie przesłoniła inne pozycje, które trafiły do naszego kraju w ciągu minionych siedmiu dni. O tym, czy podwodna strzelanina z elementami RPG spełniła pokładane w niej nadzieje, dowiecie się z piątkowej recenzji, zamieszczonej na łamach Gry-OnLine.
gry
Marek Grochowski
15 lutego 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: wielka aktualizacja Battlefield Heroes, europejska data premiery Wii Fit Plus, zapowiedź Stoked: Big Air Edition, nowe szczegóły o remake’u Earthworm Jima i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
1 października 2009
Średnie Oceny:
Średnia z 57 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Cziczaki Legend
"Magna Carta 2 to kontynuacja japońskiej gry RPG, stworzonej przez SoftMax. Ponownie mamy do czynienia z sytuacją "sam przeciw całemu światu", tym razem wcielamy się w postać młodego mężczyzny imieniem Juto, który mimi, iż stracił pamięć wydaje się być jedyną osobą zdolną..."
zanonimizowany731066 Junior
Jeszcze nie gralem ale za te cycki na okladce jest 10/10