Wyszukiwarka gier
Inquisitor

Inquisitor

PC
po premierze

Data wydania: 9 listopada 2009

RPG, Fantasy, Widok izometryczny, RPG akcji, Singleplayer

Gra z gatunku action RPG z grafiką 2D i miejscem akcji ukazanym w rzucie izometrycznym inspirowana twórczością Umberto Eco, a konkretnie powieścią "Imię róży". Rozgrywkę urozmaicają elementy przygodówkowe w postaci rozbudowanych wątków detektywistycznych.

8.2

Gracze

7.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Inquisitor to stworzona przez czeski zespół Wooden Dragon gra z gatunku action RPG z grafiką 2D i miejscem akcji ukazanym w rzucie izometrycznym, inspirowana twórczością Umberto Eco („Imię róży”).

Fabuła gry przenosi nas w okres średniowiecza do fikcyjnej krainy targanej konfliktami pomiędzy walczącymi ze sobą nawzajem sektami heretyków, kościołem, szlachtą i rycerstwem. Jedynym rozwiązaniem mającym zakończyć ten niekorzystny stan rzeczy wydaje się być Święta Inkwizycja.

Swoją przygodę w Inquisitor rozpoczynamy od próby wykonania powierzonego nam przez nieznanego zleceniodawcę zadania rozwikłania sprawy straszliwych przestępstw dokonanych w jednym z granicznych miasteczek. Z czasem poznajemy coraz to nowe fakty, które ukazują nam ogrom konspiracji i korupcji, która ogarnęła krainę.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

Producent: Wooden Dragon

Wydawca: Cinemax

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

Wiadomości

Inquisitor - mroczny oldschoolowy cRPG o krok od premiery

Cinemax (wydawca takich gier jak Necromania: Trap of Darkness i Deamonica) pokazał pierwszy trailer z Inquisitor, gry tworzonej od niemal 10 lat przez czeskie studio Wooden Dragon. Co ciekawe, ostatnie informacje na temat produkcji pochodzą sprzed 5 lat i wielu graczy zdążyło już pewnie zapomnieć o fakcie jej powstawania, a teraz dostajemy screeny, trailer i zapowiedź premiery, która czeka nas już w bardzo bliskiej przyszłości.

gry

Katarzyna Pochowska

8 września 2009

Inquisitor - mroczny oldschoolowy cRPG o krok od premiery

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Inquisitor:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 32 MB, 2 GB HDD, Windows XP/Vista.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.2

Ocena Graczy

Średnia z 195 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.1

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 429 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-08-07
19:48

maciex3 Legionista

maciex3
😉

Wciągająca gra, z dobrym klimatem, nietuzinkową fabułą oraz świetną muzyką. Mam ją z GOG.com

Komentarz: maciex3
2016-12-08
16:24

zanonimizowany768165 Legend

zapomniałem o najważniejszym...
Na początku będziemy natykać się na przerośnięte pająki, które nas zatruwają.
Tu gra nie objaśnia co może nam pomóc w wyleczeniu się z tego.
Otóż pomóc nam może jedynie czar Purge (nie wiem czemu to i Cure Disease to oddzielne czary) który jednak nie działa, jeśli mamy kilka punków w szkole Magic of True Faith. Co robić? Ano trzeba przed leczeniem rzucić czar Bless, (szkoła Divine Magic) który sprawia, że nasze czary lepiej „wchodzą".

PS. wznowiłem grę na Easy, jednak przypakowani towarzysze nie są warci klepania każdego przeciwnika przez minutę....

Komentarz: zanonimizowany768165
2016-12-07
11:54

zanonimizowany768165 Legend

👍

Znalazłem grę podczas jednej z promocji GOGowych, pomyślałem że te kilka złotych nie zaboli.
Jak ktoś wspomniał wcześniej o Divine Divinity - to najbliższe skojarzenie. Czyli poza walką z hordami przeciwników dostajemy dobrego RPGa,
nieszablonowe postacie, interesującą historię.

Co mi się podoba? Przeciwnicy i przedmioty nie skalują się do poziomu gracza, można znaleźć np. świetne buty po wysłuchaniu długiej histori jakiegoś starca.
W ogóle tak rzadko używany w tych czasach system „wróć gdy będziesz silniejszy" mi przypadł do gustu, do tego często trud się opłaca (niezłe łupy).

Klasy postaci - dziwi mnie że Złodziej lepiej posługuje się magią niż Paladyn. Niby jest teoria że to przez bycie byłym szlachcicem (lepsze
wykształcenie niż paladyni pochodzenia chłopskiego) ale średnio mnie to przekonało.
Myślę, że najlepiej się sprawuje Kapłan, dostęp do każdej szkoły czarów na wszystkich 4 stopniach (Paladyn może tylko 2, Złodziej 3).
Problemem jest jednak brak czarów ofensywnych na początku. Znaczy, niby jakieś są ale nie działają w 95% przypadkach mimo pakowania w daną szkołę punktów.
Dlatego trzeba się posiłkować magicznymi pieczęciami i kompanami (koniecznie wydawać polecenia o pozostaniu w miejscu, inaczej wleci w zgrupowania i zostanie unicestwiony!).

Należy odpuścić sobie Identify skill i używać Sixth Sense z Inquisition Magic. Skill jest zbugowany i możemy jedynie utopić cenne punkty umiejętności.

Niby w grze są ściany tekstu, niby tłumaczenie niedoskonałe, niby okienko z tekstem za małe (przewija jak świstak te sreberka) ale mnie to nie przeszkadzało.

Poza walką prowadzimy śledztwa, zbieramy dowody, współpracujemy z lokalnymi organami porządkowymi (szeryfowie, baronowie, inkwizycja w której szczeblach awansujemy). Warto wczytać się w to co ludzie ci mówią a nie przeklikiwać, można natrafić na przydatne wskazówki które nie zawsze wylądują w dzienniku.
Poza wątkiem głównym jest trochę zadań, część to klasyczne „przynieś-zanieś-pozamiataj" ale jest i drugie tyle poszukiwań, rozwiązywania zagadek, eksploracji dziwnych i nieprzyjemnych miejsc.
Może to i spoiler ale większość skazanych, których poślemy na stos to znudzeni szlachcice z nadmiarem kasy i czasu wolnego.

Poziom trudności jest wysoki, złopimy napoje jak szaleni aż dobrze że nie ma systemu z Wiedźmina (zatrucia) czy Postala (cedzenie kartofelków)
bo dziwnie byłoby grać kapłanem który po ubiciu kilku nietoperków wychodził na stronę, by znowu zostać oblężonym przez przeciwników :]

Poziom trudności jest też formą pułapki - niby Łatwy daje więcej XP a przeciwnicy mają mniej życia ale za to na trudniejszym nasi towarzysze
broni (a kapłan MUSI takiego mieć) dostają więcej zdrowia (musimy im podrzucać mikstury samemu gdyż sami zarządzają nim źle).
No i dostajemy więcej złota na wyższym poziome+lepsze łupy.
Tylko od nas zależy czy chcemy się dodatkowo pomęczyć w i tak już niełatwej grze.

Gra męcząca ale satysfakcjonująca.

Komentarz: zanonimizowany768165
2014-07-06
09:12

Zawodowiec_M Konsul

Wygląda na klasycznego, dobrego RPG. Jest na GOGu, Steamie, Metacriticu. Może GOL pokusi się o późną recenzję, poradnik itp.?

Komentarz: Zawodowiec_M
2012-12-23
22:22

luka091183 Junior

Witam. Czy to jest w stylu hack'and'slash? Bo nie trawię takich gier które polegają tylko na tłuczeniu potworów. Nudne to jak flaki z olejem...

Komentarz: luka091183

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl