
Data wydania: II połowa 2026
Gra wyścigowa typu simcade od iRacing Studios, poświęcona dyscyplinie motorsportu pokrewnej Formule 1, popularnej zwłaszcza w Ameryce Północnej. IndyCar 26 (tytuł roboczy) odtwarza rywalizację w dwóch kategoriach: IndyCar i Indy NXT, oferując m.in. tryb kariery i sieciowy multiplayer.
IndyCar to druga po Formule 1 najpopularniejsza dyscyplina motorsportu z „otwartokołowymi” bolidami (ang. open-wheeler) na świecie, ale zdecydowanie rzadziej reprezentowana w grach wideo niż F1. Nie miała dedykowanej produkcji przez ponad dwie dekady od wydania IndyCar Series 2005 – zmieniła to dopiero firma iRacing Studios, która po przejęciu praw do IndyCar z rąk Motorsport Games na początku 2024 r. odnowiła wieloletnią współpracę z organizatorami tych wyścigów.
Poza wzmocnieniem obecności owej dyscypliny w iRacing wydawca postanowił poświęcić jej zupełnie osobną grę – podobną w ogólnych założeniach do NASCAR 25. Stworzenie tejże powierzył studiu Orontes, które wcześniej opracowało projekt ExoCross.
Wbrew pozorom, IndyCar 26 (tytuł roboczy) nie korzysta z zaawansowanej fizyki iRacing. Ma być to bardziej przystępna pozycja, skierowana przede wszystkim do konsolowych graczy bawiących się na padach – można ją zatem sklasyfikować jako tzw. simcade.
Gra zawiera dwie kategorie bolidów: poza topowymi maszynami IndyCar uwzględniono niższą klasę Indy NXT przeznaczoną dla aspirujących kierowców wyścigowych (swoisty odpowiednik Formuły 2 w stosunku do Formuły 1). Poza tym znajdziemy tu licencjonowane zespoły i tory uczestniczące w rywalizacji w sezonie 2026.
U podstaw IndyCar 26 znajduje się rozbudowany tryb kariery dla pojedynczego gracza, w którym dążymy do zdobycia tytułu mistrzowskiego najpierw w jednej, a potem w drugiej klasie bolidów. Obok tego nie zabrakło szybkich trybów gry, jak i sieciowej rozgrywki wieloosobowej.
IndyCar 26 korzysta z autorskiej technologii studia Orontes o takiej samej nazwie.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak