Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka I Am Not a Monster (PC)
OkładkaI Am Not a Monster (PC)

I Am Not a Monster PC

Osadzona w retrofuturystycznym świecie science fiction nietypowa gra strategiczna do rozgrywki wieloosobowej, która nawiązuje do towarzyskiej Mafii. I Am Not a Monster zostało stworzone przez studio Cheerdealers.

Strategiczne | science fiction | turowe | towarzyska | indie

I Am Not a Monster Premiera PC

27września2018

Steam

27września2018

producent: Cheerdealers wydawca: Alawar Premium Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do I Am Not a Monster

Among Us

Project Winter

Space Station 13

I am not a Monster jest turową grą strategiczną, przygotowaną przede wszystkim z myślą o trybie wieloosobowym. Akcja omawianej produkcji toczy się w przekoloryzowanym świecie science fiction (inspirowanym filmami z lat 50-tych), w którym ludzie walczą z niebezpiecznymi potworami, ukrywającymi się pośród nich. Tytuł został opracowany przez studio Cheerdealers.

Mechanika

Na pozór I am not a Monster przypomina nieco gry z serii XCOM – obserwując mapę z góry (z tzw. perspektywy izometrycznej) planujemy ruchy i podejmujemy decyzje, starając się wyeliminować wrogów. Różnica polega na tym, że produkcja studia Cheerdealers stawia na tryb multiplayer, oddając każdemu z graczy jedną postać.

Na planszy działają dwie drużyny – cywile oraz potwory – i każda z nich stara się osiągnąć inne cele. Cywile starają się ratować bohaterów niezależnych i niszczyć przeciwników z wykorzystaniem broni znalezionych w skrzynkach rozsianych po mapie (każda kombinacja dwóch z nich umożliwia korzystanie z określonej umiejętności specjalnej). Bohaterowie muszą jednak uważać, ponieważ bardzo łatwo mogą sami dołączyć do wroga – każda odniesiona rana musi zostać wyleczona w przeciągu kilku tur, albo skutkuje zamianą w potwora. Z kolei druga drużyna ukrywa się przed cywilami i próbuje odkryć ich słabości. Każde monstrum potrafi widzieć wszystko, co jest widoczne dla pozostałych.

Produkcja wykorzystuje mechanikę i motywy znane z klasycznej gry towarzyskiej Mafia. Nikomu nie możemy ufać całkowicie. W czasie zabawy musimy obserwować zachowania pozostałych graczy i rozmawiać z nimi, próbując zrozumieć, jakie mogą mieć plany – tak, by w razie potrzeby móc przeciwdziałać, gdyby okazało się, że są naszymi wrogami.

W grze zastosowano też ciekawe rozwiązanie – tury wszystkich graczy są rozgrywane w tym samym momencie (najpierw każdy ustala swój ruch, a następnie obserwujemy, co z tego wyszło).

Tryby gry

W I am not a Monster możemy grać wyłącznie z innymi, w ramach sieciowego trybu wieloosobowego.

Kwestie techniczne

I am not a Monster ma dość prostą, ale za to czytelną, trójwymiarową oprawę graficzną. Zarówno wygląd lokacji oraz postaci, jak i interfejs użytkownika przypomina nieco to, co znamy z m.in. z gier z serii Shadowrun, stworzonych przez studio Harebrained Schemes. Produkcja Cheerdealers jest jednak zdecydowanie bardziej kolorowa i humorystyczna.

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer: Internet   Liczba graczy: 3-6  

I Am Not a Monster cena w dniu premiery: 46,99 PLN

Wymagania wiekowe I Am Not a Monster: 16+

I Am Not a Monster Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i3-560 3.33 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT / Radeon HD 3870 lub lepsza
  • 2 GB HDD
  • Windows 7/8/10
  • Zalecane:
  • Intel Core i5 2.6 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 6850 lub lepsza
  • 2 GB HDD
  • Windows 7/8/10